Badbevalling in geboortecentrum

Discussion in 'De bevalling' started by Prinsesje14, Mar 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Hallo lieve meiden,

Begin dit jaar (na een zwangerschap van ruim 41 weken) ben ik bevallen van een prachtige dochter. Omdat ik een bijzondere en prettige bevalling heb gehad wil ik mijn verhaal graag met jullie delen.

De bevalling begon met het verliezen van de slijmprop, dit heeft een paar dagen geduurd. Na het verliezen van de slijmprop namen de voorweeën toe maar waren nog niet consequent genoeg. In de avond voor de bevalling kwam de VK ter controle langs om te kijken hoe het ervoor stond. Omdat ik 1cm ontsluiting had en al een poosje om de 10 min weeën besloten wij om naar het geboortecentrum te vertrekken om daar mijn vliezen te laten breken. (dit mag de VK doen) Na het breken van de vliezen werden de weeën heeft heftig en kwamen om de 5 minuten.

Na een uur had ik 2cm ontsluiting en besloot ik in bad te gaan zitten. In bad kon ik heerlijk ontspannen, door het warme water ontspande mijn spieren waardoor ik de weeën heel goed kon opvangen. Na 3,5uur had ik 10cm ontsluiting en kwam ongeveer 15minuten daarna mijn prachtige dochter ter wereld. Mijn partner ving haar samen met de VK onderwater op en daarna 'zwom' ze terug richting mij zodat wij haar samen om mijn borst konden leggen. De bevallig ging heel erg snel maar het was echt prachtig.
    Het hechten vond ik vervelender dan de hele bevalling!

Ps. google eens naar Hypnobirthing. Echt een aanrader!

2. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

Jul 11, 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Oh, wat klinkt het fijn zeg. Ik hoop bij mijn volgende kindje ook in bad te bevallen.
    Lijkt me prachtig. Geniet van je meisje.

3. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Dank je wel! Wij genieten iedere dag van dit prachtige wonder! Het was ook echt prachtig en vooral allemaal heel "rustig" stilte om mij heen zodat ik me goed kon focussen op de weeen. Ik heb mij verdiept in hypnobirthing en doordat ik daar aan dacht tijdens de weeen kon ik controle houden over de bevalling. Verder geen cursussen of dergelijke gevolgd, omdat ik van mening ben dat je er het beste nuchter in kan gaan omdat je nooit weet hoe de bevalling zal gaan lopen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Prachtig zeg ! Ik hoop ook zo'n ervaring te krijgen binnenkort :D

Share This Page