Ik had bij me: 3 wijde shirts 2 Voedingbh's 5 Grote slips Joggingbroeken 2 x 2 strakke t shirts lange mouw 2 voedingstops Peignoir Slippers 2 paar dikke sokken 1 jurk +legging+laarzen waar ik mee binnenkwam en wegging Makeup tas Toilettas Handtas met inhoud
Nee precies. Je darmen worden stilgelegd. Maar ik kreeg gewoon in het ziekenhuis eten en drinken na de ks?! Toen ik op kamer terugkwam kreeg ik eerst ijsstokje waar ik op moest zuigen, en pas na enkele uren (ben 's avonds met spoed bevallen) kreeg ik een glaasje water. Ontbijt van de eerste dag werd aangeraden een beschuitje met jam.
Een buikband! Gaf veel steun en zo ging het lopen makkelijker. Ik kreeg na ruim 24u pas beschuit met jam. Maar je wilt ook echt niet naar het toilet voor de grote boodschap die eerste dagen hoor, dus maar beter dat je niet teveel eet
Ik heb altijd een paar pakjes drinken meegenomen. Na een sectio ben je niet mobiel en je krijgt op vaste tijden drnken, terwijl je bij bv veel moet drinken. En lekkere grote ondrbroeken meenemen die goed over je buik gaan vanwege je wond. Je bloedt trouwens gewoon net zo na als bij een normale bevalling dus extra ondergoed meenemen. Verder had ik nooit veel bijzonders mee. Grote nachthemden en sloffen. En een boek en ipad. En chocola shampoo en cremespoeling. En kleertjes voor je kleine.
Hmmm, fototoestel, camera, opladers, t-shirts voor eerste en evt, 2e dag, dan ben je niet mobiel, wordt je gewassen op bed. Lkkr huisbakken voor als je mobiel wordt, meer shirtjes, veel ondergoed, sokken slippers. Toiletspullen. boekje om te lezen, meerdere pakjes voor de baby, al liet ik me man de vuile was dagelijks mee naar huis nemen, en nieuw mee naar het z huis meenemen, anders kan je wel een koffer inpakken Ik mocht trouwens s'avonds eten en werd geopreerd om half 1. En voor drinken mag je op de kraamafdeling gewoon bellen hoor, dan brengen ze graag een kannetje limo met ijs! Ook konden wij aan de verpleging bijvb, ontbijtkoekjes vragen, dat hebben ze ook vaak op de afdeling. Zelf heb ik nooit zo,'n behoefte aan eten in een ziekenhuis. Ik vond een knuffeltje voor in het bedje van de beeb ook heel gezellig, en wat hete snoepjes, bijvb, anta flu ook erg fijn, oja, een speentje in je tas voor de beeb, hoeft niet maar je weet maar nooit! Succes!!! En wat je niet heb maar mist, laat je gewoon meenemen!!
Je eigen hoofdkussen! En flesjes drinken/eten wat je bij bed kan houden, dan kan je het gewoon zelf pakken, erg fijn. Dat van die stilgelegd darmen.. Nog never last van gehad, veel drinken doet wonderen voor de stoelgang (en de bv). Het 'ja echt nodige' klisma heb ik dan ook lekker overgeslagen, doe je voor een gewone bevalling ook niet nietwaar?
Ik heb afgelopen woe een geplande keizersnee gekregen, maar ik was nog maar net terug op de kamer en ik kreeg meteen appelsap en beschuit met muisjes en nog iets later nog een beschuitje met jam en 's avonds gewoon avondeten! Mijn vriend kon voor mij drinken halen wanneer ik wilde! Ik was de volgende dag ook al uit bed en naar de wc geweest! Dus denk dat iedereen dit toch anders ervaart.