Zwanger en Gastric-bypass (maagverkleining)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DanielleM, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik ben Danielle en inmiddels zwanger van ons eerste kindje.
    Bijna 2 jaar geleden geopereerd aan een gastric bypass (maagverkleining) en ben nu opzoek naar mensen met de zelfde achtergrond!?

Wie O wie?? Hihi

Liefs, Daan

2. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi daan
    hier het zelfde alleen ben ik nu zwanger van onze 2de en 3de. wij hebben al een dochtertje van 4
    maar ook ik heb 2 jaar geleden mijn gbp gehad.
    wat leuk zeg kunnen we ervaringen uit wisselen want
    ik vind het toch erg raar allemaal zeker de kilo's die ik nu aan kom en zo hoe er vaar jij het tot nu toe??
    en hoe ver ben jij nu ???

3. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Wat leuk dat je reageerd!! En wat grappig! Jaa het blijft spannend...
    Ik ben pas heel pril zwanger (4,1) en heb eigenlijk nog nergens echt last! Beetje moe en steekjes!

En jij?:)

4. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi
    zoals je ziet ben ik een stukje verder hahaha ik ben dus 27,3 weken zwanger van een tweeling. je weet dat je daar ook kans op hebt he hahahah. ik wil je niet bang maken. maar ik denk dat door de gbp ik nu zwanger ben van een tweeling wat natuurlijk erg leuk is :)
    ik heb in het begin ook eigenlijk nergens last van gehad hoor. nu vind ik de kilo's lastig ondanks dat ik pas 9 kilo ben aan gekomen. gelukkig zijn mijn bloed waardes echt heel goed en die laat ik dus ook elke 3 maanden checken. maandag heb ik mijn 2 jaarlijkse controle en dan laat ik weer mijn bloedwaardes controleren.

5. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Hey ik ben ook een gbper!! Dat van die 2lingen wist ik niet heb al een verhoogd risico ivm erfelijkheid. Ik ben 4.5/5 weken nu!

Hoe doen jullie het met multi vitamine? Ik gebruik kruidvat zwangerschaps vitamine en neem 2 tabletjes per dag!

Ik ben trouwens 56 kilo afgevallen werd te dun voor lengte en daardoor zo en 4 kilo terug aangekomen. Weeg nu 69 met obstipatie en ben bijna 1.80 lang

6. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi maantje
    ik ben van de Multi vitamine afgestapt die ik voor de maagverkleining had. maar nu gebruik ik de gene van davitamon en die heb ik dan 1 keer per dag, ook mijn maagbeschermers gebruik ik gewoon.
    Ik heb voor de constipatie daar heb ik nu erg veel last van, 3 keer per dag een vezel tablet van fit for me.

ik was 60 kilo kwijt en daar mochten er nog wat van af hoor maar ik was voor mijn lengte best goed vond ik zelf.

7. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Ooooh... Wat leuk zeg!! Gefeliciteerd:) dubbel geluk! Hihi
    Humm... Waarom hebben wij daar meer kans op dan?? Ben nu wel heeeeeel nieuwsgierig hoor!

8. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Hoi maantje!

Welkom:)
    Ik ben op advies van mijn dieetiste ook afgestapt van de multi vitamine speciaal voor gbp-ers!
    Nu moet ik de mama compleet slikken van Davitamon 1x per dag.
    Daarnaast gebruik ik ook extra ijzer en calcium tabletten op aAnraden van de huisarts (kan niet zo goed melkproducten verdragen, wat nu juist erg belangrijk is!)

Waar zijn jullie geopereerd?
    Ik in het lievenberg ziekenhuis te bergen op zoom!:)

9. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    DanielleM omdat je vaak als je zwaar bent niet of moeilijk zwanger raakt. maar als je de gbp hebt gehad word je lichaam weer "normaal" en kan het zijn dat je dan een dubbele eisprong krijgt omdat je lichaam extra presteert zeg maar omdat het gezond is nu.
    Dit is denk ik bij mij ook het geval geweest. bij onze dochter woog ik namelijk 125 kilo.. maar ja dit weet je nooit hoor hoe het zit maar als je een beetje gaat zoeken dan kom je er achter dat er veel mensen met een gpb zijn die een tweeling krijgen hahah.

en ik ben ook geopereerd in boz ik kom ook uit Roosendaal dus dit was voor mij het makkelijkste

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik ook in bergen op zoom. Kom ook uit bergen! Mijn idiale gewicht was 75. Ben tot de 60 gezakt en het een la zeer pillen verslaving. Nu niet meer toen we besloten zwanger te willen gaan woorden meteen gestopt. En wel wat aangekomen maar voel me super vitamine waardes zijn ook altijd goed gelukkig!

11. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Ooh echt?? Dat had ik niet verwacht!:) wel heel leuk.. Zal me er eens in verdiepen!!
    Maar pittig hoor! 2 kleine monsters freten veel energie! Hihi
    Ik werk als gastouder en heb ook een 2ling van nu inmiddels alweer 9 maanden.. Maar tis een hoop gesjouw hoor! (Alles dubbel hè haha)

Wat leuk dat jullie ook daar geopereerd zijn! Mijn datum was 02-05-2012.. Jullie? Geopereerd door: dkr. Van t Hoff

Ben wel echt mega benieuwd.. En hoop ook zo dat t blijft kleven!
    @ maantje: is indd al vlug dat ze al wat zien op de echo! Is het misschien dan ook een tweeling??

Gezellig zoo! Een lotgenoten clubje:) Hihi

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

13. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ik heb in maart 2012 mijn gbs gehad.
    Heb er idd veel moeite mee dat iknu aankom maar sta daardoor nu ook niet meer op de weegschaal.
    Op zich merk ik weinig van het zwanger zijn. Gaat me gemakkelijk af. Heb alleen wel een extra groeiecho omdat de diameter van het hoofdje onder gemiddelde zit.

14. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Welkom!! En waar ben jij geopereerd?
    Gefeliciteerd met je zwangerschap ook!

Groetjes...

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ik ben in Eindhoven geopereerd.

En bedankt!

16. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    hier nog 1 met een gbp!
    juli 2012 geopeerd.
    vind t nu soms wel moeilijk als ik zie dat ik aankom. maar weet ook dat het erbij hoort. en ik er daarna alles aan doe het er weer af gaat.
    nooit meer dik. ja nu met een goede reden..

hoe ziet jullie dagmenu eruit nu jullie zwanger zijn?

17. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Happy welkom. we zullen allemaal wel last hebben van dat gewicht ondanks alles. dat blijft nu eenmaal in ons hoofd zitten denk ik hahaah. hier ben ik in het begin erg misselijk geweest dus niet veel gegeten, nu heb ik juist erg veel honger het maakt ook niet uit wat er voor mijn neus staat ik eet het op. terwijl ik toen ik de operatie had gehad juist geen honger had. ik heb het besproken en ook in het ziekenhuis denken ze dat het aan de hormonen ligt ik denk dat ook dus ik ga er van uit dat het straks weer weg gaat.
    ik eet: ontbijt: een groot glas optimel met mijn medicijnen
    1 bruine boterham met iets waar ik zin in heb
    10 uur: fruit of een bakje yoghurt met crusli
    lunchen:1,5 tot 2 boterhammen met vlees kaas of iets anders
    15 uur: iets lekkers dus een koekje of zo of nog een stuk fruit of wat perziken
    diner: een normale maaltijd groente vlees en soms aardappelen, of pasta met zelf gemaakte saus.
    20uur: altijd nog wat zout stengels, perziken, yoghurt, chips of een stukje chocolade

18. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Hoi dames!

Een van jullie ook een idee hoe het staat met gastric bypass en kans op buiten baarmoederlijke zwangerschap?
    Aangezien we in onze buikholten zijn geopereerd (darmen etc.) vraag ik me dit af.

Omdat bij een kans op verklevingen weer meer kans is op een BBZ na een operatie? (Zeggen ze!?)

Iemand een idee?

Liefs, Daan

Deel Deze Pagina