Hai! Ik heb dinsdag mijn 20 weken echo. Tot nu toe hebben ze de kleine wel gemeten bij iedere echo, maar heb nog niet zo een p meting gehad. Wat aangeeft dat je kindje onder of boven het gemmidelde zit. Krijg ik deze bij mijn 20 weken echo of doen ze dat pas als je verder bent? Gr
Ik heb afgelopen week de 20 weken echo gehad en hier gaven ze aan dat hij kwa gewicht iets boven het gemiddelde zat. Hoofdje zat er juist weer wat onder. Maar geloof dat je rond de 30 weken zoizo een groeiecho krijgt.
Hoi Ja hoor.met 20 weken echo een meting ik was 21+5 toen ik hem kreeg. Alles oké het 1 liep wat dagen voor het ander wat achter maar alles binnen de.norm. Met 35 weken alleen nog een ligingsecho gehad meer als formaliteit want ze kon het goed voelen. Groetjes paula
Hier wel een groei echo met de 20wkn echo. Alle ledematen, hoofdje, buikje. En dan bekijken ze de verdere aanleg en functioneren van de organen en bloedvaten. En de hoeveelheid vruchtwater.
Op het moment dat ze omtrek hoofd, omtrek buik en lengte bovenbeen botje meten heb je automatisch een groeiecho gehad, hierbij wordt dus het gewicht ook berekend en gaan de getallen in een curve hoe het kindje groeit tov andere kindjes met hetzelfde termijn. Echter is de vraag wat ze er mee doen als de metingen gewoon gemiddeld zijn. De ene laat dit uitgebreid zien en de ander zegt gewoon simpel 'dat alles goed is'. Op het moment dat ze meten staat er op het beeld ook het gemeten onderdeel in mm/cm en daarbij de CF (conform), die staat voor het aantal weken zwangerschap dat daarbij pas. Hier vanaf de 20 weken elke 2 weken een groeiecho gehad, ook met de standaard 20 weken echo dus.
Ohh bedankt voor de info! Dat wist ik dus nog niet.. Vind het dan wel leuk om ook die gemmidelden te krijgen op een blaadje. Tot nu toe was alles goed dus denk dat ze er daarom niet verder opin zijn gegaan.
Ik heb de gemiddelden nooit meegekregen,maar na een echo waar het 1 en ander is gemeten lees ik even mee op het scherm. Daar kun je vaak het geschatte gewicht zien staan, maar ook bijvoorbeeld hc 48%. Hoofomtrek.... Biu mij zitten alle dingen steeds rond de 50%. Vriendin is in kinderziekenhus geweest, zij kreeg wel een uitdraai op. Toen zij 30 weken was stond er bij hoofje 30 wk 2 dagen, been 29 wk 5 dagen enzovoort. Maarre als je daar bent en een echo krijgt..durf te vragen! Ze zeggen het je echt wel als er iets vrij groot of juistwat kleiner is bij je uk.
Ik kreeg een uitdraai mee van de waarden en de echoscopiste zette ze ook nog in een grafiek. Zo kon de verloskundige ook de uitslag goed beoordelen.
Ik kreeg trouwens later lees na de bevalling alle kopieen van de vk daar zaten toen ook die papieren bij van de echo best leuk om terug te zien. Wel na de echo de utleg gekregen over de papieren. Alles was prima in orde.