Ik verloor mijn slijmprop en had de hele dag een soort menstruatiepijn die niet weg trok. Na een bevalling van 2 dagen was ze er
De dag voor de bevalling? nou nee, eigenlijk niet. Toen ik eenmaal symptomen kreeg (weeën, bloederig slijm verlies) beviel ik binnen 24 uur. Technisch wel de volgende dag, maar ben beide keren 's nachts bevallen.
Nee niet echt... al vanaf 30 weken voorweeen maar goed was daarinmiddels al aardig aan gewend.. Maar toen de echte weeen begonnen.. was ze ook een anderhalf uur later
mmm... ik ben ook benieuwd.. Bij mijn eerste zomaar water gebroken zonder voorteken en nu ben ik druk wachtende
Liep ik met de hond van mijn ouders in het bos. Na 2 uur gewandeld te hebben daar gegeten en lekker geslapen. De volgende dag begonnen de weeen al wist ik dat zelf niet
Helemaal niets! Ik dacht s'avonds laat wel wat vruchtwater te verliezen maar dat bleek niet zo te zijn toen de vk langs kwam om te checken. Ze heeft ook getoucheerd maar toen zat alles echt nog pot dicht, kon ook niet strippen.. Uur later ben ik wel de slijmprop verloren (inmiddels al s'nachts dus op de dag van de bevalling). 7.00 begonnen de weeën en om 11.45 is dochter geboren !
06/02 - hele dag door harde buiken 07/02 - harde buiken gingen niet meer weg, maar begonnen toe te nemen in frequentie en zo rond 20:00 's avonds begonnen ze pijnlijk te worden. Nog was ik in de ontkenning dat de bevalling gewoon begonnen was Om 22:00 kon ik niet normaal meer aan de telefoon praten, om 00:00 hebben we de vk gebeld 08/02 - ik zal de details van die nacht en de rest van de dag maar besparen maar om 17:26 is mijn dochter geboren. Achteraf gezien waren die niet-weggaande harde buiken dus het begin. Dat was 2 dagen voor ik beviel. Maar ik heb een lange bevalling gehad, het kan veel sneller.
2 dagen voor de bevalling dinsdag: het rommelde al de hele dag en ik had zo last van nesteldrang! ik had al mijn vriendinnen opgetrommeld om het hele huis schoon te maken, die avond kreeg ik heftige voorween woensdag: controle bij de vk, 3 cm ontsluiting, ingestuurd naar het ziekenhuis, de ween kwamen niet op gang, maar me bloeddruk was hoog, dus moest ik een nachtje blijven slapen donderdag: het rommelde weer, harde buiken, slijmprop verloren, bij controle had ik ineens 5 cm ontsluiting en werd ik doorgereden naar de verloskammers, die avond is ze geboren!
De dag voor de bevalling? Niks aan de hand... Kwarktaart gemaakt, alles klaargezet voor de dag erna mijn verjaardag een beetje te vieren met mijn ouders/schoonouders. De verjaardag niet kunnen vieren dus, want 's ochtends om half 8 werd ik wakker en was het bed nat. Had niks vreemds gemerkt vooraf...
Yep; vrijdag hevige poetsdrang, zaterdag brak mijn water en zondag is Tijl geboren. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
's Avonds had ik ineens veel last van mijn onderrug. De volgende ochtend rond 5 uur begonnen de weeen..
Bij m'n oudste niks gemerkt, om 23 u braken m'n vliezen, om 8.39 was hij er. Bij m'n jongste hele dag wat gerommel, had t vermoeden dat het die nacht ging gebeuren en ja om 1 u werd ik wakker met weeën en om 5.03 is hij geboren.
30/9 - nog helemaal niets, ben nog m'n diploma op gaan halen 1/10 - idem, al braken uit het "niets" mijn vliezen (geen grote golf, was een hoge scheur) en 's avonds begonnen de weeën 2/10 - 's middags geboren
Tot 02.00 voelde ik niks toen braken mijn vliezen. Gelijk een weeenstorm en binnen 3 uur was mijn dochter geboren. Die zelfde dag heb ik niks gevoeld heel de dag erop uit geweest uiteten naar de film en daarna 1 uur lang gewandeld ( flink doorgelopen ) mijn man zei nog nou die komt wel vandaag als je zo doorgaat haha. ik was 40+2 weken
Zaterdag: wezen shoppen was toen 39+6. Zondag: Werd s'nachts wakker van de voorweeën. Maandag: Geen veranderingen. Nog steeds last van de voorweeën. Dinsdag: Eind van de middag kwam er regelmaat in en werd het al gelijk heftig. De vk gebeld. Ze kwam langs om te toucheren en had toen 2 cm. Uiteindelijk vliezen doorgeprikt door vk. Weeën waren niet sterk genoeg dus naar het ziekenhuis gestuurd. Kreeg toen weeënopwekkers gevolgd door een weeënstorm en 2 uur later werd onze zoon geboren. Ben s'nachts om precies 2 uur bevallen.