38+5 en bloeddruk stijgt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noppie, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Beste verloskundigen,

Sinds een week ben ik onder controle bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Reden: ik had de indruk dat de beeb wat minder krachtig bewoog. Nu heb ik gister weer controle gehad. Mijn bloeddruk was tot nu toe altijd vrij mooi zo rond de 110/65 gemiddeld genomen. Vorige week steeg ie al ietsjes naar 115/75. Nu was ie gister 125/90. Volgens de gyn hoort een bloeddrukstijging bij het einde van de zwangerschap en is dat helemaal niet perse een ernstig teken ofzo. Voor de zekerheid had een assistente mijn urine nog nagekeken: dat was helemaal schoon. Een echo liet nog genoeg vruchtwater zien.
    Hoe zit het nou met die bloeddruk? Is dat echt okay denken jullie? Het zit mij een beetje dwars. Heb verder geen noemenswaardige klachten behalve: moe zijn, piekerig zijn, vocht vasthouden in benen en handen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

groetjes
    noppie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Noppie,

het is wel normaal dat je bloeddruk stijgt aan het eind van de zwangerschap. Een onderdruk van 90 is aan de hoge kant. Zolang je geen klachten hebt verder en je urine was schoon, dan is er niets aan de hand. Ik zou me geen zorgen maken verder, dat is niet nodig.

Mirjam

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Dank voor je geruststelling Mirjam! Voel me vandaag al weer beter sowieso!

Deel Deze Pagina