38.5 week zwanger en geen naam..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Somelove, 28 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Meerdere opties mogelijk.. meisjesnaam!

  1. Cato

    41,2%
  2. June

    29,8%
  3. Juna

    29,8%
  4. Lou

    16,7%
  5. Puck

    8,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    24
    14
    3
    #1 Somelove, 28 apr 2024
    Laatst bewerkt: 28 apr 2024
    Help! Benieuwd naar jullie reacties. Ik ben 38.5 weken zwanger en we zijn nog niet uit de naam. Kan ieder moment bevallen. Gaat om een meisjesnaam..

    Voorkeur: Hollandse of Scandinavische namen. Liefst 4 letters (of anders 3). Geen Y, streepjes, DJ-klank et cetera. Liefst een beetje origineel, al komen we toch wel steeds gezamenlijk op namen die rond de 65 in de SVB namenbank staan, want mijn man vindt de apartere namen vaak niks.

    We hadden een beslissing gemaakt: Cato. Maar mijn man spreekt het soms best kattig en hard uit. Echt met een harde K en hele korte A. Vind ik echt heel irritant en dat gaan natuurlijk meer mensen doen, dus ik denk dat het misschien toch net iets te hard is voor ons?

    Maar, onze andere opties.. we zijn echt nergens meer enthousiast over. We weten het niet meer... help!

    Graag alleen stemmen als je ook van dit soort namen houdt. (Alle namen zijn NL uitspraak dus Juunuh, niet Djoen)
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Van deze namen zou ik zelf voor June of Juna gaan, met lichte voorkeur voor June.
     
    Somelove vindt dit leuk.
  3. IJwitje

    IJwitje Lid

    12 mrt 2024
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik denk dat June sowieso door iedereen op z’n Engels uitgesproken gaat worden, dus als je daar niet van houdt zou ik dat niet doen. Met Juna heb je dat mogelijk ook, maar het scheelt denk ik wel dat dit geen maand is en dus niet zo ingeburgerd om dat op z’n Engels uit te spreken.

    Ik vind persoonlijk Lou erg leuk.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vind zelf Cato het leukste, maar dat komt ook omdat ik onze jongste liefkozend zo noem (en ze luistert er ook naar, terwijl ze héél anders heet :roflmao:).
    Bij mij wisselt het overigens wel of ik het met een ah of aa uitspreek :|
    Volg wel wat jij voelt bij een harde uitspraak. Dat heb ik dan weer bij veel meisjesnamen die eindigen op een -á alsook bij namen met een harde k erin.
    Zo zou ik mijn kind bijvoorbeeld nóóit Kiona noemen :|
    Toch heb ik dit bij Cato dan weer niet..

    Als je een Hollandse uitspraak wilt, is de schrijfwijze Juune óók nog een optie.
    Vind ik een leuke 2e.

    Juna= hoor ik hier teveel, zowel als juu-naa, djuu-naa, joe-naa én djoe-naa.

    Lou, leuk: maar hoor ik nóg veel vaker. Echt zo’n modenaam.
    Én van origine een jongensnaam (Lou Bandy (Mambo nr. 5), Lou Landré (Flodder).
    Ook wel een afkorting van Marlou, Milou, Lilou etc.

    Puck: ken wat honden die zo heten. En jongens.
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Juune als schrijfwijze vind ik ook wel leuk.
     
  6. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Allemaal leuk behalve Puck. Lou hoor ik misschien dan weer wat te vaak de laatste jaren.
    Juna is mijn favoriet, June ook mooi maar ga je denk ik heel veel moeten verbeteren.
    En Cato kan ik precies maar op 1 manier uitspreken, maar vermoed dat mijn Vlaams ook wat hard klinkt zoals je bij je man ook hoort. Maar vind dat dan nog altijd mooi.
     
  7. Mell1105

    Mell1105 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    2.849
    195
    63
    Vrouw
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Ik zou June sowieso verkeerd uitspreken (Djoen), op z’n nederlands juuneh, niet juunuh zoals je zegt.
    Juna zou ik over de uitspraak twijfelen (djoena of juunaa).
    Lou, hoe zou je die uitspreken dan? (Loe of lau).

    ik vind zelf Cato erg leuk. June niet, Juna tweede plek. Puck leuk voor een stoer jochie tot een jaar of 5.

    Lou erg populair en meer een afkorting.
    Zal ook niet duidelijk zijn of t een jongen of meisje is, maar dat hoeft niet uit te maken.

    kortom: Cato! Leuk!
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.558
    3.195
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Elin
    Maja
    Ilvi
    Neva
    Mare

    ik vind je namen in principe leuk - maar houd niet van uniseks namen. Qua uitspraak is het wel een dingetje denk ik. Vandaar nog wat andere opties. Waarvan ik zelf Neva denk ik het leukst vind.
     
  10. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    948
    1.409
    93
    Weet je zeker dat dit geen hormonen zijn?

    Er komen hier echt vaak topics voorbij van dames die in de laatste weken ineens gaan twijfelen aan de naam.

    Ik vind Cato leuk en zou daar dus gewoon bij blijven. Anders stem ik voor Lou.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.723
    1.209
    113
    Ik ga voor Cato.
     
  12. Mamavan123

    Mamavan123 Actief lid

    20 apr 2023
    478
    404
    63
    Ik heb gestemd voor Cato en Juna. Allebei hele leuke namen.
     
  13. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.764
    1.690
    113
    Vrouw
    Leuk, op mijn lijstje stonden ook June, Lou en Cato. Het is Cato geworden en nog geen moment spijt van gehad :)
    In dezelfde stijl, maar misschien iets 'liever': Suze.
    Succes met de laatste loodjes!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.839
    4.808
    113
    Vrouw
    Ik ben fan van Lou.
     
  15. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.553
    1.485
    113
    Ik vind alle namen leuk, behalve Puck, dat is niet zo mijn smaak.

    Ik zou het zelf niet zo erg vinden als iemand June op z'n Engels zou zeggen, dat is 1 keer verbeteren en men weet het wel lijkt me.

    Ik kan het me overigens wel voorstellen dat evt zwangerschapshormonen je nu ineens doen twijfelen. Icm de angst dat je een verkeerde naam kiest, ze moeten er immers een heel leven mee doen.
    Daar had ik zelf enorm veel last van en ik heb echt heel lang getwijfeld.
    Misschien goed om dat ook mee in overweging te nemen, als je voorheen Cato wel gewoon hardstikke leuk vond :)
     
  16. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.240
    555
    113
    Dat is toch de uitspraak ook? Hoe spreek jij het uit dan? Ik vind cato verreweg de leukste uit jouw rijtje!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Vidah

    Vidah Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.452
    760
    113
    Vrouw
    #17 Vidah, 29 apr 2024
    Laatst bewerkt: 29 apr 2024
    Dat vroeg ik mij ook af. Ik spreek het ook uit met een korte 'a', namelijk: kah-TOO. Maar als ik er kaa-TOO van maak vind ik het eigenlijk niet ineens heel anders klinken. Of spreekt je man het soms uit met de klemtoon op de eerste lettergreep, dus: KAH-too?

    Ik vind Cato overigens een erg leuke naam, daarop gestemd dus.
     
  18. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.571
    3.387
    113
    Cato & Puck vind ik de leukste 2.
    Lou vind ik echt een afkorting van Milou Filou Philou Louise enz
     
  19. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.911
    3.716
    113
    Vrouw
    Thuis
    Cato en daarna Juna vind ik het leukst.

    Puck vind ik een hondennaam, Lou doet me aan the loo denken en June zou ik als de Engelse maand uitspreken.

    En verder, tenzij je voor een traditionele Nederlandse naam gaat, kan bijna iedere naam verkeerd uitgesproken worden. Met een Lieke of Sanne zal het (meestal) wel goed gaan, maar met namen als Loïs, Charlotte of Sam kan het af en toe fout gaan.
     
  20. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    24
    14
    3
    Bedankt voor al jullie reacties! We zijn er nog steeds niet uit. Inmiddels 39 weken. We dachten nu toch voor Cato te gaan, de irritatie wat betreft de uitspraak gaat inmiddels beter met mijn hormonen haha. Maar, nu nieuwe twijfel: want stel ik mag nu mijn eigen naam opnieuw kiezen. Zou ik dan voor mezelf Cato kiezen? Misschien wel eerder Nina, June, Juna of Puck.. dus moeten we dan niet eentje van die doen? En is Nina wel stoer genoeg? Komt veel vaker voor en dat willen we niet. Mja June en Juna tegenwoordig ook veel. Dan is de enige nog Puck, maar rijmt op Fuck en staat nooit echt bovenaan in ons lijstje.

    Dus vraag van vandaag.. mocht je voor jezelf een nieuwe naam uit mogen kiezen uit dit rijtje en je hebt voor onze baby voor Cato gestemd. Zou je dat ook voor jezelf kiezen als naam nu? Of zou je liever één van de andere namen hier krijgen..
     

Deel Deze Pagina