38.5 week zwanger en geen naam..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Somelove, 28 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Meerdere opties mogelijk.. meisjesnaam!

  1. Cato

    41,2%
  2. June

    29,8%
  3. Juna

    29,8%
  4. Lou

    16,7%
  5. Puck

    8,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Vidah

    Vidah Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.452
    760
    113
    Vrouw
    Ik had op Cato gestemd. Als ik voor mezelf een nieuwe naam zou mogen kiezen uit jouw lijstje dan zou ik ook voor Cato kiezen.

    Ik moest ook nog aan een andere naam denken:

    Juno

    Combinatie tussen June / Juna en Cato. Komt nog veel minder voor dan Puck, maar is wel gewoon een bestaande meisjesnaam + Romeinse godin van het huwelijk, de geboorte en het heldere (maan)licht. Maar misschien vind je deze wel té apart.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.812
    1.384
    113
    Vrouw
    Ik denk eerlijk gezegd dat je hormonen een loopje met je nemen.

    ik heb een zoon en dochter en zou hun namen nooit kiezen als ik mijn man of mezelf een nieuwe naam had moeten geven. Een naam die je kiest voor je ongeboren kind is nog ‘blanco’.

    Vrijwel altijd zal je kind een echte Piet zijn als je die naam voor hem kiest, Piet is Piet. Mezelf een naam geven, dan ga ik vooral ook nadenken wat ‘past’, en bij hoe ik ben, ik denk toch ook een naam die een beetje past bij mijn huidige naam, een naam die past bij mijn generatie etc.

    als ik bijv denk aan de naam van mijn man, voor mij is die naam neutraal. Een veelvoorkomende naam voor mannen van pak m beet 35-45. Maar noooo way dat ik hem de naam van m’n zoon vind staan, terwijl dat echt m’n lievelngsnaam is ;)

    Ik zou gewoon voor Cato gaan! Nu is het een heel groot ding, straks is het gewoon een leuke naam voor je geweldige dochter. En er zullen altijd mensen zijn die de naam geweldig vinden, en mensen die t niks vinden.

    als ik voor mezelf spreek heb ik bij een nieuwe baby wel een mening over de naam. Maar daarna is Piet gewoon Piet en hangt of ik de naam leuk vind ook af van of ik het kind leuk vindt.
     
    Mammavantwee en Zxcvb vinden dit leuk.
  3. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.553
    1.485
    113
    Helemaal eens met @Sophie2019 !

    Ik vind de namen van mijn dochters hardstikke leuk en perfect bij hun passen, maar ik vind ze niet bij mij passen. Al zou ik het niet erg vinden om zo te heten.
    Ik zou zelf ook best Cato willen heten, ondanks dat ik die naam niet bij mij vind passen. Maar als ik al mijn hele leven Cato had geheten, dan vond ik een andere naam bij mezelf waarschijnlijk gek staan.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Ik stemde dus June maar vind Cato ook echt heel leuk, dus als jij daar eerder ook een goed gevoel bij had, zou ik eigenlijk die bovenaan laten staan. Bij mijn oudste hadden we 2 of 3 opties toen ze geboren werd (2 echt verschillende en de 3de optie was een soort ‘formele’ of meer klassieke versie van 1 van die namen). Toen ze net geboren was en ik haar vast hield, zei ik meteen;’Dit is gewoon echt K!’ En mijn man vond dat ook :) Nooit spijt gehad. Bij mijn jongste twijfelden we in de week voor de bevalling en bladerde mijn man nog een voornamenboekje door bij beginletters die wij mooi vonden, en toen vond hij dus haar naam ineens en waren we allebei om. Bij de geboorte zagen we ook meteen dat die naam voor ons paste bij haar.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. WardaRose

    WardaRose Actief lid

    14 jan 2024
    404
    227
    43
    Vrouw
    June vind ik t mooiste vooral als ze ook geboren word in juni :rolleyes:
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
    Dat hoop ik niet voor TS :D
     
    NiVa0230, hummeltje5 en Vidah vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar je eigen naam al dan niet aanpassen naar Cato of één van de andere namen, is toch iets heel anders dan je kind een bepaalde naam meegeven?

    Misschien nog simplistischer gezegd: een naam gróeit.

    Dus aan je eigen naam ben je gewend, omdat mensen je zo noemen, maar aan de naam van je kind raak je óók gewend, vroeg of laat.
    Of je je eigen naam ook móói vindt, is een ander verhaal ;)

    Cato blijf ik fantastisch vinden (niet voor niets dat ik onze jongste liefkozend zo noem soms :) ), June óók heel mooi.
    Maar of ik zélf ook zo had willen heten? Nee, dat nou óók weer niet.
    Al had ik het prima gevonden om 1 van die namen gekregen te hebben hoor!

    Maar lijkt me ook gek om zelf zo te heten zoals onze dochter heet…
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.466
    4.026
    113
    noord holland
    Niet iedereen hoor, ik las hem als Juunuh :oops::roflmao:.
    Waarschijnlijk omdat ik een Juna ken die je uitspreekt als juuna...dan wordt June gewoon Junnuh in mijn hoofd.
    Het is dus vaak meer de associatie met evt andere namen die mensen maken en ook maar net wat je gewend bent.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. WardaRose

    WardaRose Actief lid

    14 jan 2024
    404
    227
    43
    Vrouw
    haha nee das waar ook! Ik dacht even niet na:p mss is de naam may dan iets?;)
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.876
    10.800
    113
    Ik ben fan van Hollandse/ Scandinavische namen, hebben mijn zoontjes ook allemaal, maar deze namen spreken mij minder aan. Je sprak in je laatste post over Nina, maar is Nine dan niet iets? Ik gooi er gewoon nog wat hele andere opties in (niet allemaal echt Scandinavisch NL):
    - Nine
    - Freya/ Freja
    - Svea
    - Elin
    - Mirthe
    - Ninthe
    - Thirza

    Van je lijstje vind ik June en Lou het leukste klinken. Lou is lekker vrolijk, maar ik mis daar wel iets. Dan zou ik eerder voor Milou gaan en haar dagelijks Lou noemen. June vind ik zachter klinken dan Juna en daarom mooier, maar grote kans dat mensen djuun uitspreken.

    Hopelijk komen jullie er snel uit!
     
  11. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.764
    1.690
    113
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd of jullie dochter al geboren is en welke naam het geworden is :)
     
    Athina vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.829
    12.445
    113
    Vrouw
    En ik dacht: ah weer een nieuwe reactie. Zou het ts zijn om te vertellen dat haar dochter is geboren...

    Maar nee, nog even geduld:D
     
    Athina en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina