Jesse loopt al vanaf zijn verjaardag los. Af en toe verliest hij nog weleens zijn evenwicht, maar hij loopt al best goed en ook best hele stukken. Nu hebben we twee maand terug nieuwe schoenen voor hem gekocht, Jochies mt 21, maar vandaag bleek (had al zo'n vermoeden) dat hij toch eigenlijk wel weer nieuwe (grotere) schoenen nodig heeft. Hij heeft nu mt 23 nodig. In de schoenenwinkel waar we waren hadden ze helaas geen leuke (enigszins betaalbare) zomerschoenen, dus we zijn nog zoekende. Nu vind ik het eigenlijk zonde om veel geld uit te geven aan schoentjes die hij misschien weer maar 2-3 maanden aanheeft, maar ik vind het wel belangrijk dat de schoenen van goede kwaliteit zijn (budget is max. 60-65). Hebben jullie tips, welke merken dragen jullie kids en bij welke winkel (keten) hebben jullie ze gekocht?
Ik koop eerlijk gezegd de schoenen bij scapino en van haren. Mijn nicht werkt al jaren in een schoenenzaak en is met het eerste paar meegegaan met kopen. Ze concludeerde al snel dat die schoenen daar prima zijn, mits ze het voetbad ondersteunen en de zolen zo flexibel zijn dat je ze kunt dubbelvouwen. Dus ik geef nooit meer dam 40 euro voor een paar uit op die manier
Ik koop altijd bij van Haren van het merk Elephanten schoenen voor mn kleine manneke! 1 paar dichte schoenen / donkerblauw / binnen en buitenkant leer / goed voetbed Euro 39.95 1 paar sandalen / donkerblauw / binnen en buitenkant leer / goed voetbed ook Euro 39,95 Ik vind zelf 100 Euro of duurder veel te duur voor een paar schoenen. Dat kan ik er niet voor uitgeven. En het gaat al zo snel dat ze weer een maatje groter nodig hebben.
Ik zou wel voor een flexzooltje gaan. Hier na 6 maanden los lopen schoentjes gekocht van Dr Visser, passen hier perfect maar voor de eerste stapjes vind ik ze te stug. Hier hadden we shoesme flex de eerste maanden, die waren 60 euro geloof ik.
Ik zat zelf ook te denken aan een flexzooltje, maar de verkoopster adviseerde een iets stuggere zool te nemen. Hij heeft deze aangepast en liep hier prima op, sleepte niet en wikkelde zijn voet goed af. In huis loopt hij vaak op zijn sokjes, in de tuin op zijn laarsjes of klompjes (ja, ja, zijn houten klompjes zijn Jesse zijn favouriet, net als papa...). Zijn schoentjes heeft hij aan wanneer we weg gaan (op visite, wandelen, boodschapjes doen, etc). Overigens valt hij meestal niet zomaar, hij is nogal onstuimig, kijkt niet altijd goed uit waar hij loopt en loopt dan ergens tegenaan, struikelt door zijn snelheid.
Ik heb nu steeds de schoentjes van de prenetal. Mijn zoon is nu net een jaar geweest en loopt nog niet los, maar kan er met staan en lopen achter zijn loopwagen wel goed mee uit de voeten. Het voordeel vind ik dat ze een flexibele zool hebben en dat ze maar 10 euro kosten . Wel heeft mijn zoon nog maar maatje 19. Ik weet niet of ze ook veel grotere maten hebben. Ik wilde eigenlijk pas met een harde zool nemen als hij goed kan lopen.
kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/wat-zijn-goede-kinderschoenen/speel/1/ Dit had ik van een eerder forum hier...en bewaard misschien hebben jullie er iets aan. Mijn kindje heeft het nog lang niet nodig, maar het is goed om te onthouden.
Mn dochter heeft Clarks. Ze waren idd 60 euro maar het is straks toch weer uitverkoop. Overigens zijn er ook clarks en andere goede merkschoentjes bij de goedkopere winkels zoals scapino. Even goed testen of de zool flexibel is en of de pasvorm goed is.