38 en 4 miskramen dit jaar: tips?

Discussion in 'Miskraam' started by Bernie, Aug 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    dag dames,

Helaas zit ik nu net in m'n vierde miskraam dit jaar; eentje met 6/7 weken en de rest allemaal rond 3/4 weken. Ik heb telkens net een positieve test in handen (of meerdere) en dan komt het bloed weer. Ik heb twee gezonde kindjes dus ik kan er nog altijd niet bij waarom het met een derde niet wil lukken. Als ik de forumposts over herhaalde miskramen doorlees zie ik dat ik (helaas) niet de enige ben. Mijn gyn is heel erg no-nonsens, hij wijt dit gewoon aan mijn leeftijd. Volgens hem bewijzen de twee gezonde kindjes dat er qua chromosomen niets mis is. Wat zouden jullie doen; het er gewoon bij laten zitten en maar opnieuw blijven proberen of toch eens voor verder onderzoek gaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf een beetje twijfelachtig ben over verder onderzoek, ik hoef niet nog een arts horen zeggen dat ik gewoon te oud ben. In jullie ervaring, zou er iets kunnen zijn waardoor me dit telkens overkomt? (ik leef redelijk gezond, heb wel een drukke baan en ben iets te zwaar -5 kilo). Alvast bedankt voor het meedenken!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Vervelend meid.. hoop dat jullie snel een plakker hebben.

wat betreft leeftijd,niemand hoefr voor jullie te denken lijkt me!

gezien je drie miskramen rond 3/4 weken hebt gehad zou ik dus niet meer te vroeg gaan testen. Vaak gaat het nou eenmaal met de innesteling niet helemaal goed waardoor je toch gewoon ongesteld wordt. Als je een week overtijd bent vind ik het een heel ander idee.
    op deze manier doe je jezelf veel verdriet aan denk ik.

succes

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Je test inderdaad wel heel vroeg.
    Ik denk dat iedere vrouw meer vroege miskramen doormaakt dan zij uiteindelijk weet.

Je leeftijd geeft inderdaad ook statistisch gezien meer kans op een miskraam als een jonger iemand maar dat wil niet zeggen dat een volgende zwangerschap wel goed kan aflopen.
    Ik heb mijn dochter ook gekregen op mijn 38ste en een probleemloze zwangerschap gehad.

Als je al twee kinderen hebt met dezelfde man dan zou ik me niet al te veel zorgen maken.
    Niet te vroeg testen en hopelijk snel een mooi plakkertje!

4. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    dank je! Even voor de duidelijkheid, ik test echt alleen als ik overtijd ben. Ik geloof niet dat ik ooit voor de nod getest heb. Mijn cyclus verloopt al jaren het zelfde en ik voel de (periode rond) de ovulatie ook goed. Als ik dus drie a vier dagen overtijd ben, zoals nu, dan weet ik gewoon dat het buitengewoon is. Kennelijk is het voor ons wel 'makkelijk' om zwanger te raken maar is het blijven plakken een probleem. Ik zie het dan al aankomen door de zw-tests: de eerste test is duidelijk positief, maar daarna wordt het lijntje elke dag minder. Mijn man zegt dat ik niet zo vaak mag testen (elke ochtend) maar na mijn ervaringen wil ik gewoon duidelijkheid. Ik wil niet meer een week lang rondlopen met het gevoel blij zwanger te zijn om het dan alsnog mis te zien gaan:(

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wat erg voor je zeg. Ik denk dat 38 niet extreem oud is maar ik preek voor eigen parochie want ik heb mijn derde ook gekregen toen ik 38 was :D Heb je voor deze reeks miskramen nooit een miskraam gehad bij je andere kindjes? En waarvoor loop je bij de gynaecoloog, meestal ben je gewoon bij de VK toch?

Waarom ik het vraag is omdat het inderdaad vreemd zou zijn als je nooit ergens last van zou hebben gehad en dan nu ineens veel miskramen krijgt. In ieder geval kun je je gyn wijzen op het protocol herhaalde miskramen van de nvog, na 3 miskramen gaat de gynaecoloog dan bespreken wat er mogelijk is om naar de oorzaken te kijken.

http://www.nvog-documenten.nl/uploaded/docs/Habituele_abortus_05-11-2007.pdf

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Maar als je 4 dagen over tijd bent dan zou je dus als 4+ moeten zijn.

En gezien je aangaf een miskraam bij 3/4 weken te hebben geeft aan dat je te vroeg testte of de getallen kloppen niet. Misschien gewoon eens een dikke week overtijd laten gaan. Het gaat nou eenmaal in de eerste weken nog vaak mis, en statistisch gezien zullen vrouwen rond deze leeftijd misschien net iets vaker hebben.

een oplossing in de zin van sneller een beeb heb ik niet maar welliht dat dit wel wat verdriet "voorkomt"..

7. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

Sep 23, 2009
    1,754
    0
    0
    Misschien een second opinion aan vragen bij een andere gyn? No nonsens is prima, maar het lijkt mij meer op afschepen...
    Misschien een opsteker: ik kreeg op mijn 41e, na 3 miskramen nog een zoontje:)
    Succes en sterkte
    Pluisje

Share This Page