Ik heb het steeds zo warm (ben niet verkouden enzo) maar mijn temperatuur is rond de 38 graden. Nu hoorde ik dat dit gevaarlijk kan zijn! Is dit normaal?
Vanaf 38.5 graden heb je pas koorts, tussen de 37.5 en 38.5 is verhoging. 38 graden is niet schadelijk voor je kindje. Heb je normaal een lagere temperatuur in je zwangerschap? Sommige vrouwen zitten altijd rond de 37.8 of zo in de zwangerschap. Als je anders lager zit kan het zijn dat je een virusje opgelopen hebt.
Ik ben er pas net achter gekomen dat ik zwanger ben, weet dus ook niet hoe mijn temp normaal is. Maar als ik t goed begrijp hebben de meeste vrouwen boven de 37.5 graden verhoging maar onder de 38?
Ik zou me er niet te druk om maken. Meestal zit je rond de 37.5 als je net zwanger bent volgens mij. Niet de meeste vrouwen, maar bij iedereen is een temp van 37.5 tot 38.5 verhoging, en dus geen koorts
Ik heb altijd begrepen dat 37,5-38 vehoging is en vanaf 38 koorts. Maar dat ter zijde. Hier 2 keer zwanger geworden na een fikse keelontsteking. Je weerstand moet iets omlaag om in te nestellen (heb ik begrepen). Denk dat het niet veel kwaad kan, maar anders bel je even de hap voor advies, snappen ze heus als je na 7 jaar eindelijk zwanger bent. gefeliciteerd met je zwangerschap!
Vanaf 38,5 neem je best even een dafalgan. Beter eens pilletje dan koorts! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koorts Hier staat het duidelijk in uitgelegd. Het zijn waardes die artsen en ziekenhuizen ook hanteren ( ben zelf IC verpleegkundige vandaar dat ik er misschien meer van weet). Ik zou echt zeker nog niks nemen hoor! 38 graden is echt niet schadelijk. Boven de 39 wel maar ook dan zou ik eerst met een huisarts of vk overleggen en niet zomaar medicatie gaan nemen.
Ik heb de eerste weken ook griep gehad en tussen de 37,5 en 38,5 koorts/verhoging. Hier is alles goed gegaan, veel drinken enz. Maar idd heb ik nu begrepen dat je, zeker als het boven de 38,5 komt, aan de bel moet trekken!