Het onderwerp zegt het al. Net Hsg gehad en bleek dat 1eileider verkleefd is. Deze kan niet doorgespoten worden. Nu denk ik direct al dat zwanger worden heeel moeilijk gaat worden. Iemand ervaring? Hoor Graag.
Ik herken je gevoel! Ik heb chlamydia gehad en bij mij lijkt een eileider dicht te zitten. Links, en laat ik daar nou meestal mijn eisprong voelen. Ik heb begrepen dat lichaam uiteindelijk regelt dat de overgebleven eileider de taak over neemt. Misschien is mijn lichaam dan gewoon traag van begrip. Ik ga volgende week terug naar de gyn en heb een waslijst met vragen die jij ook hebt denk ik zo. Zal ik je op de hoogte houden?
Hei eliz. Bedankt voor je reactie Ik heb wel iets soort gelijks gelezen als wat jij mij nu verteld dat de ene eileider het over kan nemen van de ander. Weet jij wat dat in houdt of is dat ook nieuw voor jou? Bij mij zaten allebei de eileiders dicht er kon er afgelopen donderdag maar 1 doorgespoten worden helaas. Gisteren naar de fertiliteits arts geweest, maar klapte een beetje dicht door het nieuws dat ik het anders maar moest doen met 1 eileider. Vragen dus niet gesteld. Wel fijn dat ik niet de enigste ben! En ik wordt graag op de hoogte gehouden van jou verhalen. Ik wordt eerst wachten op mijn menstruatie zit nu op 6dpo, en moet de 11de dag van mijn volgende cyclus weer naar de kliniek.
Bij mij idem dito, linker eileider verstopt, doorspuiten kan niet. Je goede eileider neemt het dan weer over, hier idem. Ben wel zwanger via de mmm, maar dit omdat er andere problemen waren. Je kan er dus wel zwanger mee worden .
Hei babii, fijn om te horen dat het wel kan. Ik heb nog nooit gehoord van een eileider die de ander kan overnemen. Bij mij is de linker ook verstopt. Ben bang dat ik de komende tijd alleen eitjes aan maak aan de linker kant en dat die maanden dan verloren zijn. Wat bedoel je met mmm? En ben je snel zwanger geworden dan? Gefeliciteerd en geniet ervan! Hopelijk ben ik ook snel 1 van jullie. Bedankt voor je reactie.
Als je eileider niet functioneert, dan pakt de andere eileider dat over. Zo zijn er tig vrouwen die niet weten dat er maar 1 eileider werkt, maar zolang je een eisprong hebt, dan pakt de andere eileider hem over. Als je m'n onderschrift ziet, kan je lezen dat ik 3 jaar bezig ben geweest met IVF. Ik ben dus heel lang bezig geweest, maat dit had niks met mijn eileider te maken, maar met m'n baarmoederslijmvlies waar het kindje in innesteld. Genieten gaat hier niet echt op aangezien m'n man is overleden. Ook dat staat in m'n onderschrift. Maar geeft niet hoor dat je het niet gelezen hebt . Mmm betekend medische malle molen .
Nee ik schrik ervan! Niet gelezen. Sorry. Wat een dubbel gevoel zal je hebben zeg. Erg veel sterkte toegewenst Krijg er de rillingen van! . En in ieder geval bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat er wel gewoon kans is.
Helaas helemaal niks. Ze zei dat ik in ieder geval nog 1 goede eileider had. Ik denk direct daarbij dat ik dan ook maar voor de helft kans heb om zwanger te worden. Stel je voor dat ik de komende 6 maand een ei aan maak aan de verkeerde kant, die zijn voor mijn gevoel dat weg gegooid en geen kans.
Hoi Ik heb 1 eierstok+eileider en ben vorig jaar 2 keer zwanger geworden! De 1e keer was het in 1 keer raak maar dus uitgelopen tot een miskraam. De 2e keer in ronde 2 en het resultaat ligt nu lekker te slapen in z'n bedje Ik dacht ook dat zwanger raken moeilijk zou zijn maar er is idd altijd gezegd dat de overgebleven eierstok/eileider de taak van de ander over neemt.
@diet weten ze zeker obv de hsg dat de ene eileider verkleefd is? Bij mij was bij de hsg er ook maar 1 te zien (teleurstelling), maar na de laparoscopie bleken ze wel beiden doorgankelijk (opluchting). Gyn zei dat een hsg enkel kan laten zien of ze open zijn, maar dat je niet kon zeggen of ie dicht is. Slijmpropje kon in de weg zitten of kramp als reactie op vloeistof inspuiten kon eileider afsluiten
ik heb ook 1 eileider bij de 1ste werd ik zwanger via ivf en bij de 2de ben ik spontaan zwanger geworden had het nooit verwacht dat het ook op de natuurlijke manier zo lukken
Erg fijn yasmin om te lezen! Hopelijk hier ook snel positief! Zit nu in rond 12! Maar heb dus 12 maand geklust terwijl ze allebei dicht zaten! Nu gelukkig 1 open, dus hoop snel op resultaat! Bedankt voor je reactie! Liefs
@ bouwjaar 1979 Ik hoop van harte dat ik daar dan 1 van ben haha! Bij 1 eileider de rechter kwamen ze er met veel kracht Zetten doorheen! En zagen ze die blauwe vloeistof duidelijk lopen! Bij de ander kwam er helaas geen blauw vloeistof uit! Ik krijg toch weer een beetje hoop na die verhalen van jullie! Ik was op dat moment erg verkrampt, zelf zo verkrampt dat ik een hyperventilatie aanval op het bed kreeg, moest aan zuurstof en al! Zo verkrampt dat ik mijn handen in een rare stand had staan en het heel lang duurde voordat ik deze in een normale positie kon krijgen weer. Er is mij gewoon verteld dat er 1 verkleefd is maar ik in ieder geval wel 1 goede heb! Niets van dus van je was te verkrampt dus kan ook dat deze daardoor dicht zit. Bedankt voor je reactie Diet
@ bouwjaar : heb jij toen ook nog een laparoscopie gehad? Is dat met gas toch? Wanneer krijg je die dan? Ik Ga daa r even naar vragen bij mijn arts. Bij de HSg zei ze eerst dat ze er niet goed bij kon komen en nadien dat er gewoon 1 dicht zat! Was zo in paniek op dat moment om dat het doorspoelen zo pijnlijk was heb ik het zelf niet kunnen volgen op beeld helaas.
@diet ik heb de hsg begin maart gehad, daarna moesten we het nog een half jaar zelf proberen. 10 september de laparoscopie. Wanneer je die krijgt is wellicht per gyn afhankelijk. Misschien als ik toen erop gestaan had m eerder te willen dat dat wel had gemogen. Bij de laparoscopie vullen ze de buikholte idd met gas om ruimte te maken om te kunnen kijken. Wat ik alleen niet snap is: een hsg (volgens mij) is met contrastvloeistof + rontgenfoto, terwijl ik net zie dat jij blauwe vloeistof noemt. Blauwe vloeistof is bij mij met de laparoscopie gebruikt. Er zitten
Ik heb de fertiliscopie gehad! Is niet met röntgen bij mij. Ze kijken dan via een camera via een sneetje in je vaginawand naar de eind van de eileiders of er dan blauw vloeistof uitkomt. Dit kun je ter plekke mee kijken op een beeldscherm! Of haal ik alle woorden nu door elkaar!
Hier ook maar 1 werkende eierstok.. Ben 2 keer zwanger geweest en allebei heel snel raak. De eerste keer gebruikten we condoom (we wilde in het nieuwe jaar er voor gaan), maar die zijn we 1 keer vergeten. Helaas is dit een missed abortion geworden. De tweede keer was het in ronde 1 raak. Zie mijn banner!
Mooi om te horen dat dat ook snel kan gaan! Ik ben nu anderhalf jaar bezig, maar die zijn allemaal voor niks geweest aangezien ze allebei dicht zaten. Nu er 1 open is is de kans nAtuurlijk iets groter. Hopelijk gaat dat bij mij ook zo snel als bij jou! Zal mooi zijn natuurlijk. Bedankt voor je reactie.