38 jaar en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marlee16, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Mijn partner is 43, word in november 44

2. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

19 sep 2015
    372
    0
    0
    Mijn nicht van 41 jaar heeft een kind van 1 en is nu weer op de helft vd 2e en dat binnen 2,5 jaar.

3. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik ben ook 38 en heb een dochter van 10. Geen ervaring met depressie. Bij mij zat er een nare vechtscheiding en gerelateerde problemen tussen.
    Wij hebben nu een fantastische man en vader gevonden die nog graag een baby wil.
    In ronde 5 zwanger geworden.
    Als de baby komt ben ik al 39. Mijn verloskundige zegt dat mijn leeftijd geen enkel probleem is.
    Ik vind het geweldig om te zien hoe mijn dochter er mee omgaat.

4. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Sanneke mag ik vragen welke medicatie jij slikt? En mag je er zwanger mee worden? Ik slik ook medicatie tegen angst en depressie, 2 soorten maar mag niet alles blijven slikken, ik moet waarschijnlijk eerst afbouwen voor we er echt vrij voor kunnen gaan. We gaan er volgende week voor op gesprek...

5. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Heb qua mijn leeftijd, lichamelijk nu echt veel minder onzekerheid door jullie, nu psychisch nog alles goed geregeld houden ;)

6. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik ben 37 en zwanger van ons eerste kindje. In totaal 5 jaar over gedaan in verband met overgewicht. 50 kg afgevallen en zwanger geraakt van iui nr 6.
    Is dus allemaal niet vanzelf gegaan maar het resultaat van alle moeite zit nu in mijn buik :)
    Ook een super goede score bij de combinatietest.

Dus als je echt wil, ga ervoor!!

7. home

home Actief lid

7 apr 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    Hoi Marlee,

Heftig een depressie, zelf geen ervaringen mee, maar goed dat je er al wel stappen voor zet om het te voorkomen of iig al goed op te pakken.

Zelf wordt ik in september 38 en zijn wij al ruim 2 jaar bezig voor de tweede. Ik had al een puber van 17.
    Het gaat bij ons niet vanzelf helaas vandaar dat wij nu afgelopen ronde met IUI in eigen cyclus zijn begonnen.

Ik hoop dat het bij jullie sneller gaat! Succes

8. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een week voordat ik 41 word zal ik worden ingeleid en gaan bevallen van een klein mannetje. Wij hebben er 7 maanden over gedaan (ook nog een vroege miskraam tussendoor). Dat is best wonderlijk als je bedenkt dat ik een schildklierafwijking heb en wat overgewicht. Mijn vriend heeft zelfs een hersteloperatie ondergaan (sterilisatie) en dan zijn de kansen op zwangerschap ook drastisch kleiner.

9. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik ben ook 38. We proberen sinds vorig jaar zwanger te worden van een tweede. Dat was na het pilstoppen in 1x raak, maar dat werd een missed abortion. Hierna kwam mijn cyclus pas na 3 maanden weer op gang. In de vierde ronde weer zwanger maar dat werd een vroege mk. Nu weer in de vierde ronde. Ik vind het erg lang duren allemaal en begin de hoop een beetje te verliezen. Van onze zoon was ik in rode 2 zwanger, maar toen was ik een stuk jonger, 32. Succes met proberen!

10. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook net 38 en volgende maand uitgerekend van nr 3. 2 oudere kinderen waarbij ik binnen no time zwanger was en bleef. En met mijn nieuwe partner was ik onverwachts zwanger en kreeg een miskraam. Toen zijn we ervoor gegaan. Hierna nog een miskraam. En nu een goede zwangerschap. Moet zeggen dat ik er aardig wat voor heb gedaan. Qua eten en drinken etc. Alleen werd mijn roze wolk heel donker vanaf week 6, ik werd erg misselijk vanaf die tijd tot tot 13/14 en daarmee kwamen ook mijn negatieve gevoelens. Gelukkig zijn ze langzaam weggegaan en verheug ik me nu helemaal op de komst van de kleine. Maar ik had niet verwacht zo'n donkere wolk te krijgen. Overigens zonder medicatie etc is het over gegaan.

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hier net 39 jaar en inmiddels ronde 14 voor een tweede kindje..
    In dec helaas een ma gehad.
    Van zl was ik "per ongeluk" zwanger geraakt toen ik 36 jaar was.
    Ik hoop dat het bij jullie snel raak is en dat je een voorspoedige zwangerschap mag hebben.
    Hier geen ervaring met depressieve gevoelens

12. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Hoi bij mijn oudste was ik 23 jaar daarna binnen 2 jaar nog 2 kids. Mijn gezin was compleet. Na mijn scheiding een super man ontmoet. Bij de eerste was ik 39 toen hij geboren werd zwanger na 5 maanden. Bij de 2de 40 toen hij geboren werd. Zwanger in ronde 1. De laatste is afgelopen oktober geboren en ben 1 februari 43 geworden. De laatste zwangerschap was lastiger 2 keer een ma en 3 keer een miskraam in 1 jaar super vruchtbaar maar wel oudere eitjes😤 maar de aanhouder wint en ons meisje is al weer 5 en een halve maand.

Geen ervaring met een depressie.

Ga er voor besef dat je geen 20 meer bent maar 38 is echt niet oud hoor...Succes.

13. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik raakte direct 1e ronde zwanger met 36 jaar. Helaas mk bij 10 wk. Toen duurde het een half jaar voor het weer raak was. Ben nu 37 jaar en bijna op de helft van m'n zwangerschap en voel me super!

Medische wereld is er goed in je bang te maken en je zelfvertrouwen flink onderuit te halen. Na mijn mk heb ik flink gerouwd en mijn zelfvertrouwen was flink overuur gehaald, mede door de opmerkingen van verloskundigen. Want ik moest me wel realiseren dat ik al 'oud' was en dat er dan gewoon meer kans op mk is. Kan wel zijn, maar ik vind het lomp de ze dat zo zeggen. Het draagt niet echt bij aan een positief zelfbeeld en vertrouwen, terwijl dat m.i. juist zo belangrijk is om zwanger e raken en te genieten van de zwangerschap. Zelf ben ik nooit depressief geweest, maar kan me voorstellen dat alle bangmakerij vanuit de medische wereld niet echt bijdraagt aan een goede geestelijke gezondheid.

Ik heb het boek De vrije geboorte gelezen. Erg positief en het sterkt je eigenwaarde zonder de gebruikelijke bangmakerij. We mogen als vrouw best meer in onze eigen kracht gaan staan.

P.s ik voel me helemaal niet 'oud' :)

Deel Deze Pagina