Inmiddels ben ik 16 weken zwanger van ons eerste kindje (Ik ben niet zo jong meer: 37 jaar) Alle echo's en nekplooi/combi test zijjn goed gegaan en ook gisteren tijdens het bezoek aan de gyn hebben we een kerngezond kindje gezien met alles erop en eraan, orgaantjes prima in orde (voor zover te zien). Ook mijn bloedtesten van een week geleden zijn in orde. Heel fijn allemaal maar... Van de week had ik al last van flinke hoofdpijn (heb ik nooit last van) en spierpijnen. dat heb ik wel al sinds de eerste dag van de zwangerschap maar nu heel erg. En ja hoor, ik werd vandaag wakker en ik voel me grieperig: wat last van m'n keel, niet heel erg, n klein beetje snotterig maar vooral die erge pijn in m'n spieren en hoofdpijn. de temperatuur was eerst vrij normaal voor een zwangere 37.2 C en nu toch 38 C... Nu woon ik niet in NL en heb ik geen paracetamol. Ik neem liever niets in bij onschuldige griepje en zo hoog is de koorts niet! Ik heb een soort van paracetamol dat heet depon (bestaat uit tabletten met elk 500mg paracetamol...). Mag ik dit innemen als de koorts hoger wordt en vanaf welke temperatuur raadt U dit aan? Al is het een eenvoudig onschuldig griepje, ik maak me toch een klein beetje zorgen voor het kindje... Alvast bedankt voor het antwoord!
Hoi Mukkie11, een normale griep is voor een kindje niet erg. Het zit beschermd onder jouw afweermechanisme, dus daar geen zorgen over. Paracetamol helpt inderdaad over het algemeen goed bij koorts in combinatie met veel rusten en uitzieken. Het medicijn dat jij noemt ken ik niet en als er alleen 500mg pcm in zit, mag je het slikken. Dan wel 2 tegelijk, anders heeft het niet zoveel zin. En vanaf wanneer je dit doet ligt eraan hoe je je voelt. Het kan soms net even meer rust geven dat je net iets beter slaapt en net iets sneller opknapt. Drink in ieder geval voldoende. Maar maak je dus over het kindje maar geen zorgen, die zit veilig in jouw baarmoeder. Beterschap! Groeten Brigitte
bedankt voor de snelle reactie! Ik heb de raad opgevolgd en denk dat het bij dit kleine griepje blijft. Ik ben iig gerustgesteld!