Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik met de naam moet qua uitspraak, maar als je het me vertelt dan weet ik het. Het is geen naam die ik zou kiezen, maar ik houd van kaknamen/hockeynamen dus of je mij nu als leidraad moet zien?! Haha zou niks meer wijzigen hoor! Mooi idee erachter.
Woon je in België dat je dat op kan zoeken? Hier in NL kan dat al enkele jaren niet meer als een naam minder dan 25x per jaar gegeven wordt.
Ik vind het een vreselijke naam maar who cares. Jullie moeten hem mooi vinden. Ik vind het vooral belangrijk dat de naam past bij jullie en je kindje en doorgaans is de naam met liefde uitgekozen en zal dat dus ook zo zijn.
Ik zou het wss wel uitspreken als Rijs. Maar lees dat ik een van de weinige ben. Ik zie met mijn werk een hoop bijzondere namen maar deze nog nooit tegengekomen!
Ik kwam laatst ergens een linkje tegen waar dat ineens wel kon, hoewel ik ook overtuigd was van wat jij zegt. Ik zal eens kijken of ik het linkje nog kan vinden...
Ooow ik had dat een tijd terug opgezocht, maar blijkt inderdaad van België te zijn wat ik had gevonden.
Thanks. Maar blijkt dus alleen in de WIJ-database gezocht te worden. Logisch, leek me al gek dat het via een omweg wél had gemogen. Zie m’n reactie op Nixter haar bericht. Niet heel indicatief dus, als er alleen in de WIJ-database wordt gezocht Dus ga er maar van uit dat het gros van de namen uit die database (in ieder geval de normale, zoals Rhys), in werkelijkheid vaker wordt gegeven per jaar in NL.