Hoe hebben jullie de 2de bevalling ervaren..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Assi, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ten opzichte van de eerste bevalling??

Ben toch wel erg nieuwsgierig hoe mijn tweede bevalling straks gaat lopen...

De eerste begon met het plots breken van mijn vliezen met 38w+1d op de snelweg.
    Snel naar huis geraced en niet lang daarna zat ik ineens in een weeenstorm. Ze is 5 uur later thuis geboren.

vond het echt pijnlijk!!!!!! Vooral die weeenstorm :$ Daar ben ik wel weer huiverig voor.

Hoe hebben jullie de 2de keer ervaren ten opzichte van de 1ste keer??

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Omdat mijn tweede bevalling de helft korter was, merkte ik wel dat de ontsluitingsweeen ook een stuk heftiger waren. Aan de andere kant heb je het 'vertrouwen' al dat je weet wat er ongeveer gaat gebeuren, waardoor ik me er heel goed aan over kon geven.

Bij mijn tweede had ik de eerste (voelbare) wee om 13 uur en kwart voor 5 was ze er. Heel snel, waardoor heftig, maar ten opzichte van de eerste wel weer veel meer vertrouwen dus. Ik keek er dan ook echt naar uit, zag er niet tegen op.

Groet Pink

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Bij mij ook de helft korter, eerste bevalling 13,5 uur, tweede 6,5 uur, waarvan 0 tot 3 cm 5uur en met een weeenstorm van 3 naar 10 cm in krap anderhalf uur.
    T was een superervaring!
    Ik ben wel beide keren begonnen met gel.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier was de tweede in zekere zin een verademing t.o.v. de eerste...

Eerste keer in het kort: 26u bezig geweest, vliezen spontaan gebroken, mec.houdend vruchtwater dus naar zkh, ontsluiting vorderde niet, zeer onregelmatige weeën, ruggenprik, geen persdrang, 5 kwartier persen en daarna vacuumpomp met flink bloedverlies i.v.m. een te groot hoofd van onze Lucas.

Tweede keer in het kort: 's nachts om kwart over 2 begonnen met weeën om de 10 minuten, rond 5u vk gebeld, rond 6u in zkh, rond 7u vliezen door vk gebroken, dit keer wél persdrang en na 7 minuten persen (om 8.56) was daar onze Benjamin!

Vond de uitdrijving de tweede keer wel heel naar, omdat ik deze keer volledig gevoeld heb. De uitdrijving van Lucas was relatief gevoelloos i.v.m. de ruggenprik! Had niet verwacht dat persen zo pijnlijk zou zijn :$:), gelukkig was het zo voorbij, hihi

Tis dat wij waarschijnlijk twee kindjes genoeg vinden, anders zou ik het na deze ervaring best nog wel een keer mee 'willen' maken. Na Lucas dacht ik: dit nooit meer... ;)

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    2e bevalling was korter (nog geen uur nu, 1e keer ruim 3 uur) en eigenlijk heel anders. Ik had nu buikweeen in tegenstelling tot een rugweeenstorm de eerste keer. De buikweeen kon ik veel beter opvangen. Het begon anders (1e x breken vliezen, nu weeen) en het fijnste: het persen ging veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller!

Het grootste verschil was eigenlijk dat ik nu minder overvallen was en minder in paniek.

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Mijn tweede bevalling (ingeleid) heeft exact even lang geduurd als mijn eerste bevalling (spontaan) (5 uur) en mijn tweede bevalling was eigelijk in alle opzichten hetzelfde. Bij beide bevallingen heb ik maar 2 minuten hoeven persen. Het enige verschil is dat ik bij de eerste bevalling een fluxus heb gehad (zeer veel bloedverlies) en bij de tweede bevalling gelukkig niet. Achteraf gezien kijk ik dus wel iets positiever terug op mijn tweede bevalling.

7. msiebers01

msiebers01 Niet meer actief

bij de eerste: kwam 4 weken te vroeg vanwege spontaan breken van de vliezen. Binnen 7 uur bevallen en 9 minuutjes geperst.
    Ging makkelijk.
    placenta zat echter wel vast.
    Meisje: 2480gr 47cm

de tweede kwam afgelopen vrijdag: 39.5 weken, dus op tijd.
    Binnen 4 uur bevallen en 17 minuten geperst.
    Ging moeilijk en was erg pijnlijk( ook door de snelheid van de weeen en de manier waarop hij lag)
    placenta kwam binnen 14 minuten los.
    Jongen: 3180gr en 49cm

De eerste zwangerschap was ook anders dan de tweede.
    Dus het zegt allemaal niks.
    Alleen klopt het wel dat de 2e vaak sneller komt dan de eerste, dat blijkt wel.

veel succes!!!

xxx trotse mama van een prinsesje en een prinsje

8. msiebers01

msiebers01 Niet meer actief

p.s.

bij de 1e laatste 5cm ontsluiting binnen een half uur
    bij de 2e laatste 7cm ontsluiting binnen drie-kwartier

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier gaat eigenlijk alles gelijk op.

beide met 36 weken geboren.
    beide van zaterdag op zondag nacht de vliezen gebroken ( met beide op het zelfde tijdsstip de vliezen gebroken)
    beide op zondag bevallen
    beide op de 8e

het enige verschil is dat ik er 21 uur over heb gedaan bij zoonlief, en 16 bij dochterlief.
    en zoonlief is 23,42 geboren en dochterlief 17,39
    en nog een verschil is de duur van het persen, bij zoonlief 12 minuten en bij dochter 9 minuten.

verder voelde het hier allemaal aardig het zelfde als bij de eerste.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik was een stuk rustiger tijdens mijn 2e bevalling.
    ik wist wat er kwam en kon veel beter mijn weeen weg zuchten.
    ik heb wel bij beide bevallingen een refentamil pomp gehad maar dat was maar heel even.
    want zodra ik aan dat infuus kwam kreeg ik heel snel volledige ontsluiting.
    vond eingelijk de 2e iets prettiger omdat ik zelf rustiger was.
    daarbij had ik bij mijn 2e bevalling veel steun aan de vk of verpleegster die bijna de hele tijd bij mijn bevalling zijn geweest.
    bij mijn eerste waren ze er alleen tijdens persen omdat het een volle boel was op de verloskamers.

de eerste bevalling duurde 5 uur en 42 min.
    en de tweede 6 uur en 15 min.
    bij beide ingeleid dmv breken van de vliezen en infuus.
    alleen was mijn bm weker bij de eerste.
    vandaar waarschijnlijk het kleine tijdsverschil

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    heel heftig... maar de zwangerschap was ook een stuk heftiger.
    Ik kijk er wel beter op terug (op de 2e bevalling) en hij was een stuk korter!!!! Maar enorm heftig. 1 grote weeënstorm...
    Ik dacht van te voren altijd: mensen met een korte bevalling mogen niet zeuren. nou dat neem ik terug, ik had nu een korte bevalling, maar man oh man...;)
    maar: het is wel een stuk sneller gepiept:)
    Succes jij!!!

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Bij allebei de kids heb ik er 4 uur over gedaan.
    Bij de 1e duurde het wel wat langer voordat de weeen echt regelmatig kwamen en heb 20 min. geperst.
    Bij de 2e kwam de weeen na het strippen meteen om de 5 min en heb amper geperst. 2 persweeen gehad maar omdat het me zo overviel dat ik al mocht persen heb ik niet bewust meegeperst.

13. MamaDjead

MamaDjead Lid

2 mei 2011
    14
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Fijn dat er al een topic over is. Ik zie namelijk enorm op tegen de tweede bevalling. Terwijl de eerste eigenlijk best te doen is....raar...Mijn eerste was alleen met 37 wken al 8 pond. Ik ben nu 22 weken zwanger en de kleine ligt weer voor op het groeischema. Vrees echt voor een 10 ponder...

14. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat als je een weeenstorm of pijnlijke ontsluitingsweeen hebt gehad dat je er nu tegen op ziet. Bij de eerste ging de ontsluiting door inleiden snel, maar was nog net te doen. De tweede bevalling duurde vorige week precies even lang als de eerste (6,5 uur). Maar als ik niet had gekozen voor een ruggeprik dan was het binnen vier uur gebeurd. Bij de eerste heb ik geen ruggeprik gehad. Om half negen brak de gyn de vliezen en werd het inleidinfuus aangezet. Om 10 uur een heftige weeenstorm, heb toen om een ruggeprik gevraagd, het was niet te houden. Om 12.30 werd 9 cm ontsluiting genoemd en om 14.37 was Mirte er met twee persweeen.

15. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Lees ook even mee. Zie er na de 1e bevalling als een berg tegenop.....Succes ook voor de andere dames!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, thanks voor het delen van de ervaringen!
    Ik vond de weeen echt vreselijk bij de eerste omdat ik echt in een weeenstorm zat waardoor ik echt NET tussendoor een slokje water kon nemen. Meer ook niet!

Maar voel me nu wel rustiger eronder. Eindelijk weet je wat je kunt verwachten, he.
    Ben alleen wel héél bang voor weer een knip!

Bij mijn dochtertje hebt ik met knip 25 minuten geperst. Zonder knip zou het 15 mn. langer geweest zijn.
    Knip was nodig omdat ze er niet snel genoeg uit kwam en haar hartslagje daalde enorm.
    Heb zó een last van die hechtingen gehad, bah! Wat een ellendig gevoel is dat. Dus ik HOOP ZO dat het mij nu bespaard blijft.

17. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

#17 YellowButterfly, 4 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2011
    Ik kijk er ook tegenop. Eerste keer in 8 uur bevallen, laatste 5 cm in een uur en 50 minuten geperst, gescheurd en geknipt. Vond het ontzettend heftig. Ik probeer het gewoon maar weer op me af te laten komen en er niet teveel over na te denken!

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ assi,
    ik heb bij de eerste 20 min geperst en had ook een knip.
    bij de 2e 6 min en moest ik het nog tegenhouden ook.
    geen knip geen scheur niks! dus het kan heel erg meevallen hoor.

19. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Lees ook even mee, ik zie er op de 1 of ander manier ook als een berg tegenop. Al is mijn eertse bevalling erg meegevallen. Totaal 10uur waarvan wel 1,5uur persen, de verloskundige kon me met zekerheid vertellen als alles goed gaat, dat ik over dat persen niet zo lang meer ga doen. I hope so.

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ben stiekem een beetje bang.

Bij mijn dochter heb ik er vanaf dat de vliezen braken om 3:00 een weeen storm gehad van 1.5 uur.
    Om 04:30 is ze ook geboren.
    Ik heb totaal 15 minuten geperst.

Mijn angst is dat het nu nog sneller gaat zoals ik lees.

Deel Deze Pagina