Hey meiden, Vandaag bij de gynaecoloog geweest, i.v.m. minder leven gevoel en zo. Alles is wel goed en zo ze beweegt goed ed. maar héél misschien wilde ze me inleiden binnenkort. Maar de vraag is nog of dat door gaat en wanneer. Omdat ik zelf minder leven voel van haar, ik voel wel wat, maar minder vaak en minder hard. Morgen moet ik weer heen voor controle en CTG-scan. En als 't gevoel dan nog niet beter is moet ik elke dag heen voor CTG, en dan willen ze binnenkort misschien inleiden. Maar vandaag schatten ze via de echo de kleine meid rond de 2600 gram, dus net 5,5 pond. Is dit normaal voor een termijn van 38+1? is dat wel een mooi gewicht zodat ze eventueel gelijk mee naar huis zou kunnen, stel ze wordt a.s. week geboren? En dan nog een vraag, bij wie klopte de schattingen van echo's, qua gewicht? Want 't moet niet wezen dat ze ineens véél lichter blijkt te zijn. Denk niet dat dat goed is toch? Ze moet volgens mij bij 38 weken wel over de 2500 gram zijn! De lengte van de voeten en benen waren wel wat klein, maar dat zit ook in de familie. De voeten schatten ze rond de 35 weken en de benen 37 of zo als ik 't goed heb begrepen. Maar goed, hoefde ik me geen zorgen om te maken. Zelf zijn we ook niet groot! Graag hoor ik ook ervaringen van inleiden. (Bij eventueel geen ontsluiting, heb namelijk nog geen idee of ik wel ontsluiting heb). 't is me eerste kindje. Het liefste hoop ik dat 't vandaag nog gebeurd in een natuurlijke bevalling. Maar ben bang van niet. Maar goed.
Mijn kleintje is vandaag 37 weken op 2350 gram geschat, ik word bij 38 weken ingeleid, beleid van mijn ziekenhuis is dat de baby minstens 2500 gram moet zijn om mee naar huis te mogen mits dat alles verder goed is wat je nooit van te voren kunt weten natuurlijk. Edit : dit is overigens mijn derde zwangerschap, wij zijn ook klein en vooralsnog hoeven wij ons ook geen zorgen te maken. De tweede zwangerschap ben ik ingeleid met gel maar dit doen ze liever niet meer kleintje woog toen 2650 gram. Bij geen ontsluiting krijg ik nu een ballonkatheter mocht dat niet werken alsnog gel. Ik zou de vragen bij je gyn neerleggen, die kan je het beste informeren over hoe en wat.
Over het gewicht enzo kan ik je niets vertellen, weet ik niets van. Ik ben 2x ingeleid. Bij de eerste waren mijn vliezen gebroken, maar verder niets. Dus na 2 dagen ingeleid (was toen 37+5). Omdat mn vliezen al gebroken waren, meteen aan het infuus. Vijf uur later was hij er. Nog wel pijnstilling gehad via een prik (weet niet meer hoe het heet). Bij de tweede ook weer ingeleid, vanwege minder voelen bewegen (was ook te zien op ctg). Ingeleid bij 40+3. Toen was er dus nog niks. Om de vier uur (vanaf 8 uur 's ochtends) kreeg ik een pil inwendig ingebracht om de ontsluiting te bevorderen. Om 16 uur konden de vliezen gebroken worden, maar gebeurde er nog niks. Om 17 uur infuus er in en 3 uur later was de kleine meid er. Pijnstilling gehad dmv pompje. Op zich is het mij meegevallen dat inleiden, alleen baal ik er soms nog steeds van dat mijn lichaam niet zelf een bevalling kan beginnen
Heb alleen antwoord over de schatting voor je. Mijn eerste werd geschat dat hij 7 pond bij geboorte zou wegen, maar toen ik met 38 weken beviel bleek hij al 4030 gram te zijn. Dus nee het klopt lang niet altijd, het blijft een schatting.
Hier zou t ook een heel kleintje zijn. Met 39+6 spontaan bevallen. Kindje woog toch 3320 gr. Dus die schatting klopte hier echt niet.
Toch wel hele verschillende verhalen dus. Ik hoop zo dat 't vandaag of morgen op gang komt, maar daar heb ik een hard hoofd in. Geloof ik niks van! Wel eens voorweeën, maar niet héél vaak! En dat zegt overigens niks. Maar goed, ik wilde ook graag thuis bevallen! Ik hoop niet dat ik er 'een paar nachten' moet slapen. Of dat we na de bevalling moeten blijven. Zijn dan echt weer dingen waar ik over in zit. - Zolang zonder vl slapen, heb ik echt een hekel aan (hij overigens ook). - Mijn twee katten kunnen haast geen moment zonder mij, en dan moeten ze ineens een paar dagen zonder mij, en ik zonder hun! Wordt echt een onwennigheid, voor beide kanten. Grrrr, nou ja, we zullen 't zien. Ik voel d'r nog steeds niet op haar normale manier wat ik gewend ben. Voel d'r soms wel, maar toch anders, minder hard, en minder vaak! Nou ja, morgen maar afwachten! Pfff, best spannend hoor. Ik vind 't dan best moeilijk te zeggen of ik d'r wel of niet weer goed voel. Want ik voel haar wel ook wel regelmatig, maar toch minder vaak en minder duidelijk als anders. En straks leiden ze me in, terwijl 't eigenlijk niet eens nodig was geweest... maar ja, pffff zit d'r wel beetje mee te klooien, ik hoop dat 't vannacht op gang komt!
Hoi hoi, Ik ben bevallen met 40,6 en de kleine meid woog 2895, ook niet zo groot dus. Werd al wel klein geschat, maar gewicht kwam mede doordat ik laatste 10 weken vd zwangerschap niks binnen kon houden. Uiteindelijk ingeleid met pilletjes bij 40.3. Ik had toen nog geen verweekte baarmoedermond en dus ook geen ontsluiting, alleen mijn vliezen waren gebroken. Heeft 2 dagen geduurd voordat ik op de 2 cm zat, toen electrode op hoofdje vh kindje geplaats en toen ging het een stuk sneller (weeënstorm gehad en binnen 6 uur zat ik op volledige ontsluiting). Helaas mocht ik niet persen, omdat kindje te hoog lag. 2 uur moeten wachten, gynaecoloog erbij gehaald. Toen mocht ik toch persen, maar helaas na ruim een uur geen resultaat en uiteindelijk keizersnede gehad.
Haha en hadden jullie toen al weeën daarvoor? Volgens mij weet ik nu iig wel hoe weeën/voorweeën voelen. Hele baarmoeder trekt van boven naar beneden samen, keiharde bal. En best pijnlijk. En t eindigt met een steek
Hier geen ervaring met inleiden, wel met inschatting van de baby door middel van een echo. Bij mij zat de gyn de dag voor de bevalling maar 60 gram af van het geboortegewicht van de kleine een dag later. Dus heel erg goed ingeschat n.a.v. de echo's. Zelf mocht ik samen met de kleine twee nachten na bevalling al naar huis. De kleine woog op dat moment 2030 gram, hier dus geen grens van 5 pond, maar dat zal dan vast per zks verschillen. Ze vonden hier belangrijk dat ik over 37 weken was, dat de kleine goed dronk, allert was en zichzelf kon warmhouden. En dat was bij ons kleintje allemaal het geval, dus mocht ze, ondanks lage gewicht, gewoon mee naar huis, wel heb ik extra kraamzorg thuis gehad.
Eefje kwam spontaan met 37wk en was 3270 Bij Fiene werd in ingeleid met 38+3 en zij was 3460 Fiene was de dag ervoor geschat op net 3000 gram, ze zeiden er wel bij dat ze een marge hadden van zo'n 500 gram beide kanten op.
Helaas heeft een goede vrijpartij van gisteravond bij mij tot nochtoe niks laten gebeuren.... Hopelijk gebeurd t nog, maar heb d'r een hard hoofd in. Ik denk t is t proberen waard toch? Je weet maar nooit! Maar wss is ze er zelf nog niet klaar voor, dus geeft t niet te kaatste setje. Hopelijk komt t nog! Qua kindje voelen nog t zelfde als gister, voel d'r wel maar anders. En btw heb ik d'r weer niet gevoeld sinds ik gisteravond naar bed ben gegaan totaal nu! Maar goed, we zullen zien, dat wordt denk ik onder controle blijven van de gyn!
Ik vond 't wel jammer dat ze gister niet "nog een extra" bevestiging kon geven op 't geslacht, ze had namelijk de beentjes op getrokken. Maar goed, met 20 weken en 28+6 weken was 't toch nog een meisje, dus dat zal wel goed zitten .
ik ben ook ingeleid omdat ik 'minder leven' voelde. maar ik woonde zowat in het ziekenhuis omdat ik vanaf 26 weken al geen leven meer had. toen ik vroeg om een inleiding kreeg ik die dus ook meteen. heb mn man toen naar huis laten komen om samen het laatste gesprek te kunnen doen (soort intake) en een dag later ben ik om 17.00u ingeleid dmv een baloncatether. dat duurde 36 u voor 2 cm ontsluiting, volgende ochtend heb ik een infuus gekregen en zijn mn vliezen geprikt. na 16 uur had ik nog maar 4 cm ontsluiting en hebben ze een ks gedaan. deze baby beweegt tot nu toe prima, dus hoop zo dat het zo blijft!!
Pfoeh ondanks primen en inleiding dus erg lang over de bevalling gedaan Annabel274 !! Nou ik zal vanmiddag eens zien wat de gynaecoloog zegt. Ene kant hoop ik dat ik niet hoef te worden ingeleid, en ik toch kan wachten op een natuurlijke bevalling. Maar goed, toch bang dat 't dan nog zo lang moet duren. Dan heb ik gewoon kans dat 't nog 2,5 week duurt hooguit! main main main. en zul je zien da tik de 42 weken haal, en ik alsnog moet worden ingeleid. Grrr! Maar goed, we sil see! Ene kant hoop ik toch op inleiding, omdat ik dan 'eindelijk' klaar ben met zwanger zijn, en me kleine in de arme kan houden ed. maar andere katn wil ik graag natuurrlijke bevalling, op 't moment dat ze er zelf klaar voor is, ds hoop ik dat ik weer terg mag naar de verloskndige. No ja, jullie horen 't wel!
Mijn zoontje was geschat op een flinke 8 ponder. Hij bleek 9 pond te zijn. (geboren met 41+6) Ik ben ingeleid en na 4 ballonkathers (of waren het er 5??), inleiding met gel, weeënopwekkers, vliezen doorgebroken, meconiumhoudend vruchtwater en bijna 24uur gebroken vliezen na 88uur in totaal uiteindelijk een spoedkeizersnede. Voor mij dus geen inleiding meer!