Wat zou dit kunnen zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jacq84, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hoi Dames,

Momenteel ben ik thuis en heb alleen het huishouden
    om naar om te kijken.
    Dit is wel een dagelijks ritueel maar voor wie niet.
    Ik ben 28 weken zwanger.

Vorige keer had ik ernstige last van duizeligheid.
    Mijn bloeddruk schommelde maar mijn urine was goed.
    De verloskundige stuurde mij door naar het ziekenhuis maar hier bleek na diverse onderzoekjes dat alles wel in orde was.

Nu ben ik net aan het stofzuigen en merk dat ik weer wegzak.
    Ik word enorm duizelig en heb het gevoel flauw te willen vallen.
    Ook komt er een enorme misselijkheid opzetten en word ik trillerig in mijn handen.
    Aangezien dit vorige keer onderzocht is en alles in orde bleek te zijn vind ik het niet per direct nodig de verloskundige te bellen.

Ik ben wel van plan om zometeen een bloeddrukmeter te gaan kopen.
    Zodat ik , als dit op komt dagen , mijn bloeddruk kan meten.

Zou dit zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn ondanks dat vorige keer alles goed leek?
    Ik eet en drink genoeg.

Weten jullie bij welke "druk" ik mij zorgen moet gaan maken.
    Hoort dit erbij of juist niet.

De laatste 2 dagen heb ik een aardig harde buik , niet pijnlijk maar wel een vervelend gevoel.
    Dit gevoel zit hoog in mijn buik maar de gehele buik is hard.

Ik ben benieuwd of dit er allemaal bij hoort en ik ga zo maar even onder de douche staan in de hoop dat het weg zakt.

Iemand ook enig idee waar ik een bloeddrukmeter kan halen?

Groetjes Jacq

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Heb je met 28 weken al laten prikken op glucose en HB?

Want lage suiker of lage ijzer kunnen ook hetzelfde gevoel geven!

Lage suiker kun je zelf oplossen door bijv een glas cola oid te drinken (geen light). Te lage ijzer kan met pilletjes verholpen worden.

Ik had met de 28 prik een nuchtere suiker van 2,3 wat veel te laag is, dus op advies van de VK eet ik nu wat kleinere porties, wat vaker per dag. Voel me stukken beter! :)

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    gaat is schoon liggen.

had ook last van een super harde buik en alle testen waren oke. gewoon rusten!

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Is je hb niet te laag? of je hebt te weinig suiker binnen gekregen.
    Ik heb dit ook wel eens gehad en toen was mijn hb veel te laag.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik had pre eclampsie. Eigenlijk weinig klachten. De dag voor ziekenhuisopname enorme buikpijn tijdens stuk lopen. Het was wat warmer en liepen een paar kilometer met vrienden.
    Dag erna in zh bloeddruk te hoog,bloed en urine afwijkend.
    Ik zag sterretjes dansen, werd steeds kortademiger na inspanning. Hield steeds meer vocht vast, echte 'lellen' op mn voeten. Hevige buikpijn links boven in buik. Dit bleek mn lever te zijn die het slechter deed.
    Als je jezelf niet vertrouwd, bel je verloskundige hoor!

6. Ior

Ior Niet meer actief

doe je niet teveel? Ik Heb ook een poosje last gehad van duizeligheid. Soms vloog het me zo aan. Ik deed gewoon te veel. Je moet echt je rust pakken!

7. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Idd probeer dan te relaxen en wat met suiker te eten/drinken. Ik had het laatst ook.. alsof alle energie ineens even uit je lijf weggaat.. duurde vrij kort maar je schrikt er wel van. Als je het niet vertrouwt idd even naar je VK bellen misschien dat ze je bloed extra kunnen controleren.

8. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mijn moeder heeft ongeveer hetzelfde gehad tijdens de zwangerschap van mijn broertje.. Achteraf bleek dat haar schildklier niet werkte zoals het hoorde. Weet niet of dat het zou kunnen zijn..

9. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Ik weet niet of dit hetzelfde is maar heb zelf vaak dat als ik ergens ben dat niet thuis is,ik precies ga flauwvallen en overgeven tegelijk. Ik kan dan aan de kassa wachten of op werk zijn. Krijg het warm,hoor bloed suizen,hart in mijn keel voelen en misselijk. Ga precies flauwvallen dan. Wil ook zo rap mogelijk naar huis. Bij mij helpt het om via de mond in en uit te ademen of in een zak(gek eh) maar moet wel gaan zitten of liggen anders helpt het niet goed.

Ben zelf eens benieuwd naar de suikertest,die heb ik binnen een maand(24 weken) zal dit wel eens zeggen bij de 20 weken echo woensdag.

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Het kan ook nog een lage bloeddruk zijn. Zwangerschapsvergiftiging krijg je vooral bij een hoge bloeddruk. Ik weet niet in welke richting jouw bloeddruk zit hoewel je wel aangeeft dat het schommelt. Maar dat zou het ook nog kunnen zijn.
    Ik heb het zelf op het moment ook als ik aan het stofzuigen ben (gister met mijn suffe hoofd heel het huis gestofzuigd en gedweild ;) ), maar volgens mij heeft het bij mij ook te maken met warmte. Ik kan er normaal al slecht tegen en nu is het ruim 24 graden in huis. Met de warmte van zware fysieke arbeid erbij is het blijkbaar net wat teveel voor me :p

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier een te lage onderdruk waardoor ik me heel beroerd voel. Dat in combinatie met slecht slapen en 33 graden is niet geheel fijn.

Bij twijfel altijd bellen.

Deel Deze Pagina