even klagen en jullie mening willen weten.... bij mijn schoon familie beginnen ze begin september al met planen hoe en wanneer we kerst vieren en bij wie. wij hebben toen al aan gegeven dat wij echt niet weten hoe ik me voel en waneer de baby nou geboren is... en dus kunnen wij niks afspreken dit jaar, en wij zien wel of we wel komen of niet en waneer en hoe lang .. ik dacht dat het zo klaar was maaaaar nee! me schoon moeder belde deze week om even zekker te zijn dat we 2e kerstdag om 16:00 aan tafel zouden zitten.. voor de leuke kadotjes en weet ik veel wat ze allemaal bedacht heeft.. ik schoot daar door weer helemaal uit mijn slof ..(tegen mij vriend) begrijpt ze het dan helemaal niet .. ik heb toch gezegt dat ik het niet weet en nu moet ik dus ja of nee zeggen .. ze heeft helemaal niks opgevangen van wat we in september gezecht hebben .. ze heeft nu gezegt dat ze een kamertje an het vrij maken is voor de baby ... waar de baby rustig kan slapen ..(en dat we ons niet druk hoeven te maken of de baby wel rust krijgt) ik ben echt helemaal zo van ik ga gewoon helmaal niet meer .. sorry voor het lange verhaal maar ik weet het gewoon niet meer.. mijn vriend zegt dat ik me er niet druk om moet maken maar dat doe ik juiist wel.. HELP
pfff, lekker laten zeuren en gewoon je eigen weg volgen, mag je ook even bijkomen na de bevalling? tsjongejonge! en wat als het 2 weken later komt? houdt ze uberhaubt wel rekening met moeder natuur of alleen met haar eigen agenda? gewoon zeggen dat je nunog niet kan voorspellen hoe het allemaal gaat lopen en dat je dat al een keer eerder hebt gezegd en dat dit ook gelijk de laatste keer is dat je dat hebt gezegd.
ik zou gewoon lekker zeggen ja hoor we komen en als je dan tegen die tijd geen zin hebt (je niet lekker voelt of wat dan ook) zegt je gewoon alsnog af (je hebt ze gewaarschuwd als ze niet luisteren is hun probleem) relax laat ze lekker lullen en plannen (jij doet toch wel je eigen ding intussentijd)
Niet te druk maken meid. Gewoon nogmaals herhalen dat jullie niet weten van te voren hoe alles gaat lopen. Dat het attent is dat ze een babykamertje inricht (dat is echt wel heel fijn hoor voor als je daar op bezoek bent en ook positief dat ze dat wil doen), maar dat je dan net bevallen bent en niet weet hoe je er aan toe bent. Probeer rustig te blijven en het liefste je vriend dit te laten zeggen. Tis tenslotte zijn moeder he. En verder.... laat los en kijk dan hoe het gaat. Voel je je goed dan ga je gewoon. Zo niet, dan blijf je lekker thuis.
ik denk dat ik ook gewoon maar ga doen als of we komen en dan op de dag zien wat we doen... ik kan het gewooon niet uit staan dat ze niet luister of er begrip voor heeft... alleen wat zij wil moet gebeuren...
' du het is een (schoon) moeder die verwachten dat altijd (kidding) maar helaas wel vaak de waarheid...
Komt me bekend voor.... Ik zou gewoon zeggen, "ik heb het in september al gezegd, maar zus en zo". Dan blijf je in ieder geval bij jullie standpunt. Want als je er nu vanaf wijkt, dan denkt ze misschien van als ik blijf zeuren dan veranderen ze toch wel van mening. Succes ermee.
Mijn schoonmoeder heeft ook al geregeld (voor ons ) dat opa en oma uit Groningen naar hen toe komen (Eindhoven) en dat wij dus ook naar hen toe gaan en dus in eindhoven kerst en oud en nieuw vieren. Nou ze kan de pot op, en dat krijgt ze morgen te horen. Mijn eigen familie woont ook in Groningen en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met kerst hier in het zuiden te blijven, wij gaan lekker de hele week naar Groningen. Daarbij komt dat ik het absurd vind dat opa en oma (80+) met de trein naar eindhoven moeten komen omdat schoonvader en moeder geen zin hebben om zelf die reis te moeten maken. Maarja, ik gooi het er tegenwoordig gewoon heel makkelijk uit (hormonen, hormonen ) en het kan me echt geen worst schelen wat ze ervan vindt.
soms he die schoonmoeders, hahah wij hebben ook aangeven, (ook met sinterklaas) dat we niet weten wat we uberhaupt in december gaan doen! Ik denk dat we gewoon ALS IK ME GOED VOEL.. EN DE BEEB ergens gewoon aankakken! Het is kerst.. dus eten hebben ze genoeg
Ik heb daar echt ene hekel aan dat geplan maanden van te voren, je weet toch helemaal niet hoe het loopt? En ik heb een nog grotere hekel aan mensen die wel even bepalen hoe het moet, geen overleg mogelijk, het zij zo en klaar. Als ik goed reken ben je met de kerst net 3 weken bevallen en dan moet je vanaf 1600 uur aanzitten en pootjes geven? Ik zou vriendelijk bedanken. Laat je vriend haar opbellen en zeggen: Ma, we weten het echt nog niet, we kunnen nu nog niet zien hoe de zaken er dan voor staan! Je hebt straks je eigen gezin he, vergeet dat niet!
Ik zou blijven bij wat je gezegd hebt: dat je het niet weet en dat je tegen die tijd wel ziet. Dat ze dus eventueel maar eten voor jullie in huis haalt en dat het eventueel dus blijft staan als jullie niet komen... En je er verder niet druk over maken: jij bent en blijft de baas over wat je doet, niet je schoonmoeder, dus lekker laten lullen verder en laat haar denken en plannen wat ze wil: jullie gaan toch doen wat jullie zelf willen. Ik neem aan dat je vriend dat ook bedoelt, als hij zegt: Maak je niet druk erom... Hier gelukkig erg begripvolle familie: we hebben elk jaar rond kerst familieweekend, omdat mijn ouders de 22e hun trouwdag hebben, maar dat is voor dit jaar afgeblazen. Schoonfamilie heb ik nog niet over kerst gehoord, maar goed, we hebben ook pas afgelopen weekend e.e.a. met m'n schoonouders uitgepraat... Ben wel benieuwd of die toch gaan rekenen dat we komen met kerst. Het leek mij wel relaxed om lekker thuis te zijn met ons kleine gezinnetje dan: manlief, dochter en ik. Met oud&nieuw de kids van m'n man er ook nog bij, en dan vind ik het wel even welletjes denk ik, :-D
Ben ik helemaal mee eens. En als je al ee nantwoord moet geven zeg dan maar nee. Dan stel je niemand teleur dat je niet komt en is het alleen maar een leuke verassing voor je schoonmoeder als je wel komt. Je mag toch zeker wel zelf bepalen waar je aan toe bent rond die tijd? Lijkt me zelfs heel logisch als je kerst met je mannetje en je baby samen wil vieren. Het is heel speciaal.
ik ben eerste kerstdag uitgerekend, maar als ik 3 weken te vroeg beval gaan wij geen kerst vieren met familie. Dat hebben wij ook al duidelijk aangegeven, als de vriendin van mijn schoonvader daar geen rekening mee houdt, maakt mij dat niet uit hoor, ze zoeken het maar uit Veel sterkte!
Laat haar maar jij ziet zelf wel hoe je je voelt met kerst Ik denk dat het goed bedoeld en enthousiast is en jullie een welkom gevoel geven mbt het kamertje voor de baby. Wanneer jij je niet goed voelt met kerst om daarheen te gaan met de baby dan ga je gewoon niet, daarvoor moet ze maar begrip tonen. Maar misschien voel je je dan wel helemaal goed, maak je er maar niet druk om.
ik zou ook tegen haar zeggen dat je nog geen idee hebt en wel ziet wat je doet. is ze het daar niet mee eens of gaat ze zeuren: ja maar ik moet toch weten wie er komen...dan komen we niet! blijf je lekker thuis. Jou lijf, jou keuze. Ik vraag me altijd of af ze geen idee meer hebben hoe hun zich de laatste weken zwangerschap voelde, lijkt wel alsof schoonmoeders( gelukkig die van mij niet) vergeten zijn hoe het is om je eigen gezinnetje te beginnen en/of zwanger te zijn. Dit kan je haar evt. ook vragen: Goh. dat jij/u net 3 weken bevallen was (ervan uitgaande dat je uitgerekende datum bevalt) Had je/u toen ook al zin en een lijf wat dat wou om ergens uitgebreid te gaan eten..? 9 op 10 dat als ze eerlijk zijn, ze zeggen nee toen ik 3 weken mama was lag ik nog op mijn bed of was ik net buiten geweest.. kraamtijd van 6 weken was heel normaal 30 jaar geleden..
nou ik heb hier de rem er vorige maand al op gezet.dat verdeel van die kerstdagen.ik vind het helemaal niets dus ik heb gezegt dat we deze kerst waarscheinlijk in ons nieuwe huis met zijn 2en vieren en dat als ze ons willen zien dat ze dan maar naar het nieuwe huis moeten komen.nou dat kon dus allemaal niet ik vind het goed hoor maar ik hou nu mijn poot stijf.ik blijf thuis willen hun mij zien komen ze maar naar mij toe.ik vind er als niets gezelligs aan zwanger is er ook en zwanger en schoon pa zetten zoals altijd een dvd op over voetbal 30 min gourmetten en dan zitten ze te bunkeren en dan is het klaar.nou joepie.ik blijf gewoon thuis al zal ik dit nog 100 keer moeten zeggen voor ze het snappen.
ik ken het helemaal ! het begint al in de zomer ! Wij hebben het anders opgelost dit jaar we gaan heerlijk met vrienden een week met kerst naar landal green!
@ makey: als je het mij vraagt is dat de beste oplossing als je geen zin in je familie hebt. lekker een weekje met mensen waar je wel zin in hebt.