Zoals de titel het zegt, ik ben bijna 38 weken en heb nog helemaal niets van gerommel of iets. Ook geen harde buiken of iets.... ... Zou dat betekenen dat ik goed overtijd ga lopen? Of kan de bavalling compleet onaangekondigd beginnen? Ben benieuwd!
Heb ik bij mijn oudste ook niet gehad hoor. Het gerommel begon op de uitgerekende datum, volgende dag is hij geboren.
Wees blij! Ik had veel last van harde buiken de laatste 3 weken, en uiteindelijk na 40 (!) uur voorweeën om de 12 minuten (daar slaap je dus niet van...) begon mijn bevalling, maar ik was totaal uitgeput voor ik begon! En 38 weken is nog geen 40 hè! Ik snap wel dat je graag "iets" wil voelen/weten, maar helaas... Het blijft een verassing hoe en wanneer het begint!
Dank jullie voor de berichtjes. Ik mag ook zeker niet klagen en voorweeen en harde buiken is ook geen pret idd. Xx
Ruilen??? Loop al vanaf 36+5 met voorweeën en gerommel......en elke dag wordt het iets meer maar net niet genoeg.
Ik voel ook weinig 39+5. Gister was hij heel beweeglijk af en toe licht menstruatiegevoel in mijn rug. Gister dacht ik dat ik vruchtwater verloor maar het bleek toch urine.
Bij mijn eerste geen enkel gerommel, zelfs geen hard buiken. Gestript met 41+2 wkn en opeens, boem, die nacht bevalling begonnen en kleine geboren met 41+3 wkn. Bij mijn tweede soms wat nachtelijke menstruatiepijn en harde buiken, maar zelden langer dan een uurtje of zo. Begon met 36 wkn, paar keer per week. Na 40 wkn verdween dat weer en met 41+5 wkn bevallen. Bij mijn derde geen enkel gerommel, nauwelijks harde buiken. Opeens braken vliezen bij 40+6 wkn, terwijl de dag er ervoor strippen nog onmogelijk was omdat ik 'potdicht' zat. In de vroege ochtend met 41+0 wkn bevallen. Volgens mij bepaald de kwaliteit van placenta of baby er aan toe is om geboren te worden. Baby's komen eruit als ze niet meer helemaal 'happy' zijn. Het is volgens mij wel bewezen dat grote placenta (en dus relatief veel hormoonproductie) zorgt dat baarmoeder rustig blijft en dus zonder voorweeen. De mijne waren groot en nog in puike staat, ondanks dat ik (ver) overtijd was . Je kunt echt opeens wakker worden, dat je bevalling begonnen is, zonder voortekenen. Ben er zelf altijd wel blij mee geweest, want ik ken ook genoeg vrouwen die inderdaad al weken pijnlijke (regelmatige) voorweeen hebben, zonder dat ze er een steek mee opschieten. Lijkt me echt slopend...
Nou hier is t ook rustig hoor. Soms een harde buik snachts, afgelopen nacht 1x gehad dat t wat pijnlijk was. Maar verder noppes. Tja i'm ready...
Bij de eerste hoegenaamd geen gerommel gehad... ben spontaan bevallen met 40+3. De dag er voor nog de hele dag bij een vriendin geweest en 's avonds nog op de hondenvereniging. Ambulancevpk die daar bardienst had zei wel "dat duurt geen 48 uur meer ja tuurrrrrrlijkkkkkkk..... Maar snachts rond half 2 werd ik wakker van aandrang om te plassen en had wat buikpijn. Rond half 5 uit bed gegaan en vanaf 6 uur regelmatige weëen. Kwart voor 8 savonds is ze geboren. Bij de tweede heb ik éénmaal vals alarm gehad, alle signalen wezen op een bevalling... maar er gebeurd helemaal niets! Bleek een vochttekort te zijn, drie dagen ZH en daarna weer naar huis Dat was met 37+5 ofzo. ben uiteindelijk met 40+4 ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes..... 40+5 is madammeke geboren.
Stiefdochter liep al een aantal dagen, zo niet weken met voorweëen.... die is van ellende bij de gyn geweest en kreeg slaapmiddelen voorgeschreven. Met 40+6 ofzo zou ze worden ingeleid, uiteindelijk toch spontaan bevallen. Dus zoveel gerommel is helemaal niet fijn hoor..... en dan nog zegt het niets.... bij stiefdochter was er ook maar minimaal ontsluiting door het gerommel... je wordt er alleen maar doodmoe van
Hier ook totaal geen gerommel gehad. Vond ik niet erg, voelde me tot eind van de zwangerschal top fit en kon heerlijk slapen 's nachts. Met 41.5 is onze zoon geboren, nadat ik ben gestript. Anders had ie er nu nog in gezeten denk ik
Iedere bevalling is anders maar ook ik had met 38 weken nog geen gerommel. Geen harde buiken , de baby was niet ingedaald geen oefen weeën of wat dan ook. Met 38,3 weken is onze dochter geboren weeën begonnen s'morgens de vliezen zijn in het ziekenhuis gebroken door de vk en toen daalde ze pas in om 17.00 uur was ze er dus zonder vooraankondiging.
Hier ook geen gerommel gehad. Enkel de ochtend van de bevalling. Ik stond op met extreme angst, en wist niet waar die angst nou vandaan kwam. Paar uur later was dochterlief geboren
Bij mn dochter ruim 2 weken gerommel, had ook 2cm ontsluiting maar ze is met 40+3 geboren. Nu bij 32 wkn al gerommel....maar wel bij een zwangerschap met vanaf 18 wkn nogal wat toestanden dus vroeggeboorte wordt nog steeds verwacht. Maar nu 33 weken dus we gaan de goede kant op