hoofdpijn als eerste teken dat de bevalling gaat beginnen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fietwordtmama, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik had voor ik zwanger was vaak hoofdpijn vlak voor mijn menstruatie en eispring. Als reactie op hormonale veranderingen.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 40.6 weken hoofdpijn en begon de bevalling de volgende nacht.
    Deze zwangerschap in het begin hoofdpijn gehad en aan het eind van het 1e trimester. Daarna niet meer. Tot afgelopen nacht dus...

Nu is het al dagen flink aan het rommelen, maar nu begint het dus echt spannend te worden. Zou mijn hoofdpijn echt het teken zijn dat de hormoontjes an het wisselen zijn zijn?

Zijn er meer dames met "hormonale hoofdpijn"?

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ja hier.....
    Heb al twee dagen hoofdpijn en met de dag wordt het meer en hier rommelt het al vanaf vorige week donderdag....
    Bij de bevalling van mijn dochter (werd toen ingeleid) heb ik ook hoofdpijn gehad en dacht voordat het echt begon dat het me niet ging lukken omdat mijn hoofd eerst zou ontploffen hahaha.
    En na de menstruatie komt bij mij de hoofdpijn altijd opzetten.

3. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    hier ook !!al 2 dagen hoofdpijn,normaaal nooiit,alleen als ik verkouden wordt,maar niks.,hier ook aan het rommelen ,dus ben ook benieuwt,spannend he?!

4. Fietwordtmama

Spannend !!

Heb bijna heel de dag op bed gelegen. Lekker kunnen slapen ook. Hoofdpijn is gelukkig gezakt nu. Maar in mijn buik is het nu ook helemaal rustig ??

Nou ja we zien het wel. Bij de eerste was het de avond voor het begon ook heel rustig binnen.

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Spannend dames!

6. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    zeker spannend ,hier weer koppijn ,brrr,alleen slapen doe ik slecht,voorral s nachts,kan nie goed liggen op een plek,steeds woelen ,erg vervelend,dus overdags maar inhalen hihi

7. mamaana

mamaana Lid

20 okt 2013
    81
    0
    0
    Hier hormonale migraine, twee weken geleden flink ziek geweest. En gisteren weer flinke hoofdpijn, maar buikje rommelt ook flink

8. Fietwordtmama

Niksie hier :(
    Ja vanmorgen vroeg 2 hele kleine weetjes. Mss wordt t toch nog een kerstkindje dan.

Bij jullie nog gerommel of meer?

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier nog altijd geen beebje.....*zucht*
    Maar wel gerommel genoeg....hoop echt dat ie snel komt, hoef ik de eerste kerstdag ook niet 'verplicht' bij schoonfamilie te zitten.

10. Fietwordtmama

Pfff. T is weet aan het rommelen. Maar durf daar geen waarde meer aan te hechten. Heb dit al zoveel keren gevoeld :(
    Ben er wel een beetje klaar mee nu. Steeds die kramp en harde buiken. En enorme druk op het bekken.

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier inmiddels wat bruinverlies en wat meer pijnlijke buiken.......zenuwen!!!!

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Spannend!!! Succes!!

13. Fietwordtmama

Spannend.
    Hier ook spannend. Vanmorgen zijn de vliezen gebroken! Nog geen weeen helaas. Vk is geweest. We moeten rustig afwachten, en morgen naar ziekenhuis vor controle. Maar hoop dat dat niet nodig zal zijn. 1 ding is zeker. Met kerst is ie er.:)

Grote Broer is vanmiddag bij oma. Die vind het ook superspannebd allemaal.

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Spannend fiet!! Zet m op!

15. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    wat spannend allemaal hoe is het nu met jullie dames ??

16. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Owwww spannend!!!
    Hoop dat het gauw doorzet!!

Hier veel harde buiken en auwwww!!!
    Maar.......niks...:(

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wellicht en overvloede, maar hou die hoofdpijn in de gaten. Het kan ook een teken zijn van hoge bloeddruk

18. Fietwordtmama

Kan idd. Maar in mijn geval was bloeddruk juist ervoor gemeten. Maar als je het niet zeker weet, en als je ook vocht vast houd, dan is het zeker een reden om je te laten controleren.

Hier heel de dag rust gehad. Begint nu beetje te rommelen, maar niet genoeg. Hoop dat het snel op gang gaat komen vanavond of vanacht. Anders moeten we morgen naar ziekenhuis voor controle + mag dan niet meer thuis bevallen.

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    En? Heet het doorgezet?

20. Fietwordtmama

Jullie zulen al wel hebben geraden dat het wegblijven van reactie te maken zou kunnen hebben met een bevalling :D En idd. 11 uu s avinds beginnen de weeen eindelijk echt.

Ik ga effe snel door naarhet einde, want onze zoon begint wakker te worden. Hij is geboren in ziekenhuis om 10.40 maandagochtend.na 2 dagenobservatie en mochten we op kerstochtend naar huis.

Sorry voor tikfouten. Zit op tablet in ved met de kleibe wakkerhouder op 1 arm en moet tyoen met links :p

Ah hij bkijft toch skaoen blijkvaar, dus ik ga de rest ook beginnen vertelken.

Toen vk kwam om half 1 had ik 2 cm ontsluiting en kag het hoofdhe nog erg diep. Dat vuel dys tegen, maar we ginfen vol goede moed door. Half 4 jwamvk terug. Ontskujting was slecht gevirderd, 4 cm, en nig steeds geen goede indaling. Hierdoor kon het hoofdje ook niet meehelpen met onrsluiting door druk uit te oefenen.

Dikke tegenvaker dusm want ajs ik niet geel hard oo zou schieren dan zou ik baar ziekenhuis moeten vanwege kangdurig gebrojen vliezen. Ik ben dus zou veel mogelijk faan staan en zitten om,.. wakker

Deel Deze Pagina