38 weken en toch weer bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieJ, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ben ik de enige?

Ik had niet verwacht toch weer bang te worden, ik heb het al eens meegemaakt, de hele zwangerschap dacht ik; ik kan het aan, en voelde ik helemaal geen angst.

Nu opeens de laatste dagen word ik erg bang omdat het nu echt dichterbij komt, ik ben het meest bang voor de pijn van de weeen, elke week die nu voorbij gaat vind ik eng!!

Aan de andere kant verlang ik er wel naar het kindje eruit te hebben want ik heb zoveel last van mijn rug en bekken, maar ik vond die weeen zo vreselijk:(:(:(

2. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    nou je bent niet de enige
    ik ben er ook doodsbang voor terwijl dit mijn 5de kindje word
    ik zie ook op tegen de pijn en de angst dat het lang zal duren terwijl ik van de 1ste de 3de en de 4de binnen 2 uur bevallen was vanaf de eerste wee
    ze zeggen ook tegen mij dat ik het psychisch tegen hou
    want loop al te sukkelen van af 26 wkn nu mag de baby komen en nou komt het niet terwijl ik 2, 5 week geleden met flinke weeën lag te puffen in het ziekenhuis en het van het een op het andere moment stopte
    ik probeer me te ontspannen als ik wat voel en me er niet teveel mee bezig te houden
    s6 met de laatste loodjes

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb t nog niet meegemaakt maar ben ook 'ineens' bang....
    Vooral ben ik bang dat een kindje het niet overleefd ofzo... Of dat ik t niet kan, dat t veel te veel pijn gaat doen...

Volgens m'n moeder hoort dit erbij dus dat geloof ik maar...

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Erg he, vooral savonds bekruipt de angst me! Ik vind het ook zo eng omdat ik eigenlijk ben vergeten hoe erg de pijn precies was, ik herinner me dat ik dacht; ik ga doooooood!

5. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt en ik ben al heel hard aan het nadenken over hoe ik het kan voorkomen....wat onmogelijk is. Maar ik zie er zo vreselijk tegenop! Tegenover iedereen zeg ik wel heel stoer dat ik er niet tegenop zie, maar ik kan me niet indenken dat het allemaal goed zal gaan enzo...

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Komt goed meiden! We zijn erop gebouwd als vrouw en als dat kleintje op je borst ligt net na de geboorte, maakt het je niet meer uit hoeveel pijn het heeft gedaan. Maar ja.. Het gaat zeker erg veel pijn doen, dat zal ik niet ontkennen :p

7. Es85

Es85 Niet meer actief

Tja, pijnlijk is het zeer zeker. Ben net afgelopen maandag bevallen van ons tweede wondertje. Maar het is het wel dubbel en dwars waard hoe cliché dat ook mag klinken. Ik dacht tijdens het laatste stuk van de bevalling ook dat ik het nooit zou redden, maar het is (uiteraard) gelukt! Kijk er achteraf wel met een goed gevoel op terug, ondanks dat ik het erg pittig vond.
    Bij mij hielp jet trouwens goed om bij elke wee te denken 'zo dat is er weer 1 dichterbij de geboorte'!

8. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik ben niet zo bang voor de weeen meer waar ik wel bang voor ben is dat het een herhaling gaat worden van de vorige keer. Na twee uur persen zat er geen beweging in en toen werd het een kz. Nu ben ik heel erg bang dat dat stuk weer mis gaat.

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Kaat hier ook een zware bevalling gehad, ook 2 uur geperst en uiteindelijk vacuüm. Maar goed ze zeggen allemaal dat een tweede makkelijker gaat, laten we maar van het beste uitgaan:)

Derbi ik heb dat ook, is er niet iets wat ik kan doen om dit te voorkomen:p? hihi...niet zwanger raken denk ik:p!!

10. nono

nono Niet meer actief

Dames, ik wens jullie alvast veel succes tijdens de bevalling!

Dit is m'n eerste kindje dus kan er (nog) niet over mee praten hoeveel pijn het doet. Kan mij er ook niks bij voorstellen.

11. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb ook al schrik.... Eerste kwam heel gemakkelijk en had epidurale. Tweede..... weeënstorm en te laat voor epidurale. ...ze kwam gelukkig wel na paar keer persen maar was zo in paniek tijdens weeënstorm.

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

was je ingeleid dat je in een weeenstorm kwam of kan dat dus ook zonder inleiden?

13. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik ben trouwens niet bang voor de pijn, maar voor alles wat eventueel mis zou kunnen gaan. Pijn kan ik wel wat mee, dat voel je. Maar er zijn zoveel dingen waar je geen controle over hebt...

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Maar kan je dan niet vragen om een epiduraal als je zoveel angst hebt voor de pijn, of wil je dat niet?

15. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    ja die ruggenprik zou ik ook het liefst willen
    maar daar ben ik ook als de dood voor
    ik kan dan nog voor het pijn pompje kiezen
    we zien het wel misschien zijn we ons zo bang aan het maken dat het reuze mee valt
    toevallig sinds vannacht last van weeën maar zet niet goed door
    nog geen regelmaat in dan weer wel dan weer niet

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Het zetten van de ruggeprik doet geen pijn hoor.

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik ben niet bang voor de pijn van de ruggenprik maar het feit dat je een grote kans hebt op een kunstverlossing, wat bij mij dus is gebeurd..

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Bespreek het met je vk. Het is gewoon fijn als die hiervan op de hoogte is.

Ik heb ook wel angst. En dit heb ik vrijdag gelijk besproken met de gyn. De gynn was heel begripvol en heeft me echt gerust gesteld

19. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit herken ik zeker, soms vliegt t me ook aan: straks overleeft een van de kids het niet, of ik zelf :( bleehhh niet te veel over na denken!

20. Robinabel

Robinabel Lid

12 okt 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Ik Denk maar zo, ondanks alle pijn en angsten kiezen de meeste van ons voor een 2de of een 3de! Dus het is het allemaal waard.
    En pijn doet het zeker maar dat kan niet op tegen het euforisch gevoel daarna!
    Ik vind het nu vooral spannend wat deze bevalling me gaat brengen.
    1ste wasmachine 24 uur uiteindelijk met ruggenprik. ?.. heerlijk
    de 2de in 3,5 uur maar te laten voor ruggenprik, ik heb met al mijn kracht aan dat lachgasapperaat gehangen. ?.. heerlijk maar wat deed het toch pijn.
    en deze keer. ?..... Men mannetje moet er toch uit, lang leve lachgas
    Succes allemaal

liefs San:)

Deel Deze Pagina