Hoihoi... Met in het verleden zwangerschapsdiabetes (0.1. te hoog) moet ik nu weer de test. Een week of 10 geleden heb ik de test gehaald. Dwz geen zwangerschapsdiabetes.morgen moet ik weer. Nu las ik dat bij ziekte de test kan worden beïnvloed. Donderdag was ik grieperig en nu voel ik mij wel ok .. alleen flinke keelpijn nog. Ik heb gebeld vrijdag en was niet erg zodra ik geen koorts had of misselijk was. Nu was het verschil tussen wel of niet hebben zo klein de vorige keer dat ik bang heb dat de ziektekiemen onterecht ervoor zorgen dat het NET iets hoger uitkomt en dat ik er weer bij zit. Weet iemand OP welke manier ziek zijn de test kan beïnvloeden? Valt die dan wat hoger of wat lager uit? Is natuurlijk niet heel belangrijk..maar vind het toch extra spannend daardoor.
Als je ziek bent kan je bloedsuikerspiegel wat hoger zijn dan normaal. Dat zou in theorie dus inderdaad kunnen betekenen dat je er net overheen gaat als je normaal gesproken op de grens had gezeten. Maar het lijkt me dat je dan wel koorts moet hebben. Misschien de test een weekje uitstellen voor de zekerheid?
Nou als je het met een verschil van 0,1 wel of niet hebt, vind ik het raar. Als je over de piek van je griep heen bent neemt meestal je insulineresistentie snel weer af. Ik ben zelf insulineresistenter voordat ik ziek word, dan dat ik dat nog ben als ik aan de beterende hand ben. Een week uitstellen heeft weinig zin. Want volgende week ben je niet meer ziek, maar wel verder in je zwangerschap, en van zwangerschap wordt je met deze termijn toch alleen maar insulineresistenter. Verder zijn er diverse manieren om je suiker een beetje te kunnen beïnvloeden maar als ik dat allemaal vertel dan is de functie van de test weg natuurlijk. Gewoon die test doen en als het verschil zo marginaal is dan heb je daar zelf ook wat over te zeggen. Het is wel in het belang van de baby om in de behandeling mee te gaan, maar je kan ook zelf zeggen dat je in bepaalde dingen echt geen zin hebt. (denk daarbij wel aan het belang van de baby ofcourse)