Hey! Bij het gynaebezoek gisteren hoorden we dat ons kindje nog héél hoog zit en een sterrenkijkertje is. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe doen ze dat dan bij bevalling?x
ik ben thuis bevallen van een sterrekijkertje. We kwamen er alleen achter pas tijdens de bevalling. Ze heeft heel lang in stuit gelegen maar dat ze als sterrekijker lag wisten we dus niet. Tijdens het persen wou ze er maar niet uit, de verloskundige voelen en kwam erachter dat ze dus veel te hoog lag, ze heeft haar toen tijdens een wee "even" het bochtje om getrokken (hoezo auw!!!) daarna mocht ik weer verder persen en toen haar hoofdje kwam heeft ze haar weer terug geduwd. Ik snapte maar niet waarom ze moet er toch uit????? Toen heeft ze me dochtertje dus met de handen omgedraaid (hoezo auw!!!) en daarna na een perswee was madam er ook. Ben in 3uurtjes bevallen ondanks ze een sterrekijker was en veel te hoog lag. De bevalling was goed te doen buitenom die 2 ingrepen die ze "even" moest doen. Ik zal je er maar niet te druk om maken ze weten wat ze doen! Succes!!
ik wist van te voren dat onze 1e dochter een sterrekijker was. het enige dat hierbij anders was, was dat ik op op mijn knieen moest zitten met bevallen, zo heeft de baby voldoende ruimte om zelf te draaien tijdens de bevalling. ik heb dit trouwens als een zeer prettige houding ervaren en ben zo dus ook van onze 2e dochter bevallen. zo kon ik zelf mijn beide dochters mooi aanpakken en het gevoel van de "zwaartekracht" was voor mij ook zeer prettig met persen.
mijn verloskundige heeft het daar nooit over gehad. Ze heeft haar gewoon gedraaid en daar moest ik het maar mee doen......
mijn dochter (mn 2de kindje) bleek ook een sterrenkijkertje na lang in stuit te hebben gelegen. Kwamen ze ook pas tijdens de bevalling achter. Hie rook op de knieen hngend aan het hoofdeinde van het ziekenhuis bed de ontsluitingsweeen moeten doen. ik vond deze houding echt heel vervelend en pijnlijk, maar was nodig om de kans op goed draaien te vergroten (wta ook gelukt was!) Het verveelnde aan sterrenkijkers is dat het een grotere druk naar onder oplevert, waardoor je het idee hebt al heel snel persdrang te hebben. Het scheelt al wel dat je het van te voren weet! Het is toch weer bij iedereen anders, dus probeer er blanco in te gaan en door de pij heen te denken; het is er toch en gaat ook weer weg uiteindelijk... Zodra je in paniek raakt en je je (onbedoeld0 gaat verzetten wordt het alleen maar moeilijker en pijnlijker. Ik ben normaal gesproken echt een stresskip, maar iedereen was zwaar onder de indruk van mijn zen-instelling tijdens de bevalling
Hier ook een sterrenkijkertje maar daar kwamen ze pas tijdens de bevalling achter. Met 7 cm deden ze nog een echo. Ik had ook vroeg persdrang en de ontsluiting vorderde niet echt. Ik bleef 3 uur op 7 cm hangen (gelukkig daarna in een half uurtje door naar 9). Daarnaast had ik vooral rugweeen. Ik mocht op bed blijven liggen, ze hebben niks over staan gezegd. Was me denk ook niet gelukt. Bij mij is hij niet gedraaid en het persen lukten dus niet goed en daarom is hij met de vacuumpomp gehaald. Maar ik geloof dat de meeste kindjes nog draaien. Zeker als de kleine nog niet is ingedaald en maar een paar procent wordt echt als sterrenkijkertje geboren.
onze dochter was ook een sterrekijker!! en ze is niet ingedaald voor de bevalling... die weg heeft ze tijdens de bevalling afgelegd!! tijdens de bevalling hebben ze haar 2 a 3 keer proberen te draaien, maar is niet gelukt!! mede daardoor schoot de ontsluiting niet op..! heb 13 uur op 3 cm gehangen!! uiteindelijk is ze wel met een vacuüm verlossing geboren en haar houding was een sterrekijker!! ik heb het niet als vervelend ervaren, op het niet vorderen van de ontsluiting na!! geen zorgen maken,
Hier ook een sterrenkijker. Daar kwamen ze tijdens de bevalling zelf pas achter. Toen had ik rond de 6 centimeter ontsluiting. Doordat het hoofdje gedraaid lag had ik al heel snel persachtige weeen, die ik een fiks aantal uur heb moeten tegenhouden. Dat was echt verschrikkelijk. Ook duurde het doordat hij verkeerd om lag langer voordat hij door het geboortekanaal was. Hier uiteindelijk ook met een vacuüm en een flinke knip geboren. Toen hij er half met zijn hoofdje uit was heeft de gynaecoloog hem gedraaid. Ik hoefde niet op handen en voeten om hem ruimte te geven om te draaien. Wellicht is dat overal anders?? Wel was hij al van te voren ingedaald...maar niet volledig maar ver genoeg om vast te zitten met zijn hoofd. Misschien hoefde ik daarom niet op handen en voeten! Maar ik zou me ook geen zorgen maken. Het zal wellicht wat langer duren ( denk ik) maar het is niks ernstigs. Tenminste over het algemeen. En wie draait hij nog op tijd voor de bevalling!!
Mijn zoontje was ook een sterrenkijkertje HIer kwamen we tijdens het einde van de bevalling pas achter Had al een hele tijd persdrang, maar de ontsluiting bleef steken op 6 cm toen UIteindelijk met een echo gezien dat hij een sterrenkijkertje was Ik moest op handen en knieen zitten om te kijken of hij zou draaien, maar dit was niet het geval Draaipogingen hebben ze verder dan ook niet gedaan De laatste 4 cm zjn uiteindelijk toch in 3 uur gegaan HIj is zonder kunstverlossing geboren, maar moest wel ingeknipt worden, want het oppervlak van zijn hoofd was toch wel te groot zo HIj was trouwens 3500 gr Ik heb het niet als vervelend ervaren dat hij een sterrenkijkertje was, ben in 8 en half uur bevallen, incl 40 min persen Ik zou je niet te druk maken, het komt allemaal goed
geen sterrenkijkertje maar wel een kindje dat erg hoog lag (zelfs toen de bevalling begon) ze zeiden dat het wel bij het persen zou lukken en ze dan wel zou zakken, ja niet dus!! 1,5 uur geperst maar geen milimeter verschoof ze dus werd het een KS
Wees gerust, zie mijn reactie in deze link (halverwege de 1e pagina ongeveer) http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/216027-sterrenkijkertje.html
Mijn dochter was ook een sterrenkijkertje en daarom kwam de ontsluiting ook niet echt op gang, ik heb 9 uur gedaan over 3 cm! de laatste 5 cm waren er met 4 uur Ze zeiden dat het daardoor kwam. Uiteindelijk is ze met de vacium en een flinkt knip geboren!
Over het algemeen duurt het persen bij een sterrekijker wat langer, omdat de omvang va het hoofd groter is. Bij mij kwamen ze er pas achter toen ik volledige ontsluiting had. Ze hebben nog wel geprobeerd te draaien maar dat lukte niet. Uiteindelijk een uur moeten persen. Zou me niet te druk erom maken, kan nog veranderen en eruit komt de kleine uiteindelijk toch wel suc6 ermee
Mijn eerste was ook een sterrenkijker. Bij mij kwamen ze er pas achter toen het hoofdje stond. Qua ontsluiting heeft het niet veel problemen opgeleverd, ik had in vijf uur volledig ontsluiting. Bij het persen duurde het echter wel lang. Ik had om 12.15 volledig ontsluiting en om 15.07 is mijn dochter geboren. Opmerking van de gyneacoloog was, oh dat verklaart een boel!! Moet er wel bij zeggen dat ik absoluut geen persweeën had, waarschijnlijk was het anders ook wel wat sneller gegaan.
onze tweede was een sterrenkijker kwamen ze pas achter tijdens de bevalling heb hier niks naars van over gehouden de bevalling ging erg flot 5 uur eerste wee 9 uur vk => 2 cm ontsluiting (geen pijnlijke weeën) 10 uur vk => 5 cm nu worden de weeën pijnlijk 11.45 is hendrik geboren na 20 minuten persen (als hendrik niet een sterrenkijkertje was was dit waarschijnlijk veel sneller gegaan)
Hier allebei de kindjes sterrekijkertjes!!! Bij de eerste bevalling moest ik op mijn linkerkant gaan liggen, wat een hel!! Ook had ik al heel vroeg druk en persdrang, ze duwen dan echt omdat ze niet goed liggen. Uiteindelijk met vacuum geboren!! Bij de tweede bevalling dus weer een sterrekijkertje en ze zeiden dat ik op mijn zij moest gaan liggen...nou niet dus!! Toen mocht ik op mijn knieën gaan zitten...nou dat was veel fijner..wel perste ik iedere keer met de persweeën mee..die moest ik eigenlijk tegenhouden net zoals bij de eerste bevalling, maar dat is onmogelijk! Uiteindelojk had ze zich gedraaid!! En binnen 12 min persen was ze geboren! Nu zou ik gelijk op mijn knieën gaan zitten!!
Mijn dochter was ook een sterrenkijkertje. Ze kwamen er achter toen ik volledige ontsluiting had en mocht gaan persen. Maar mij hebben ze toen nog niets verteld. Pas toen ik na 1 uur persen zei: goh het gaat wel erg langzaam, zeiden ze: ja, dat komt omdat ze omhoog kijkt... Uiteindelijk is ze na 1,5 uur persen en een flinke knip geboren. Ik heb het niet als vervelend ervaren.
Onze dochter is ook als sterrekijker geboren. Ontsluiting verliep vlot, heb alleen lang moeten persen. Na een knip en wat duwen kwam ze eruit. Heb inderdaad ook een tijdje op mijn zij moeten persen...
Mijn zoontje was ook een sterrenkijkertje. Bij mij duurde het erg lang (lees 30 uur) voordat ik eindelijk aan de 10 cm zat. Maar tijdens het persen kwamen ze er pas achter dat hij een sterrenkijkertje was en ook behoorlijk scheef lag. Uiteindelijk is het een ks geworden omdat ik koorts kreeg ging hyperventileren en hij er gewoon niet uit kwam. Maar ik lees ook veel goede verhalen over sterrenkijkertjes en het scheelt denk ik wel dat je het weet en je er op voor kan bereiden.
Mijn zoon was ook een sterrekijkertje en de gyn zei achteraf dat hij bilj was dat hij hem nog kon draaien anders had ik een KS moeten ondergaan. Thuis bevallen was echt geen optie meer (helaas want was wel de bedoeling)..... heb kan zoals hierboven te lezen is ook goed gaan, maar in mijn geval dus niet! Moest ná 1 uur persen gedraaid worden met de vacuümpomp....gelukkig is dit wel gelukt!