Ik snap niet dat je überhaupt nog zou overwegen om die man ooit nog terug te nemen. Hij mishandelt je, zelfs terwijl jullie kindje in jou buik zit. Dat verandert echt niet opeens met een paar gesprekken hoor. Een kind heeft recht op een vader die een voorbeeld voor hem/haar is die ze moeder met respect behandelt. Misschien ligt het aan mij, maar ik geloof gewoon niet dat mensen die hun partner in elkaar slaan ooit zullen veranderen. Het zit in je of niet, er zal altijd wel een reden kunnen zijn waardoor diegene door draait en toch weer de controle verliest. En wie weet is hij straks een hele lieve vader die zijn kind nooit aan zal raken, maar als ik jou was zou ik enkel nog contact met hem hebben voor jullie kind en zelf zo ver mogelijk van hem weg blijven.
Er is al veel gezegd, dat ga ik niet herhalen. Maar één opmerking: je kind heeft vooral en eerst recht op een veilige liefdevolle omgeving. Dat recht op en vader is daaraan ondergeschikt
Als aanvulling op de andere geheel terechte posts: een kindje heeft "recht" op de vader maar alleen als deze een voorbeeld is en een liefdevolle opvoeder. Maar die vaderrol kan net zo goed vervuld worden door een goede vriend, opa of een andere persoon. Wil je echt dat je kindje opgroeit met een vader die als voorbeeld drinkt en slaat? Dat het leert dat geweld de oplossing is voor problemen? Dat er altijd spanning is als papa in de buurt is? Dat het leert dat volwassenen niet te vertrouwen zijn? Je ex gaat niet veranderen en je kindje is direct en indirect in levensgevaar. Wat als je ex je in een bui wurgt? Dan heeft je kindje geen ouders meer. Sorry voor de wat botte reactie maar dit is helaas soms de waarheid... Helaas word ik in het beroep dat ik uitoefen vrij regelmatig geconfronteerd met situaties als waar jij je in bevindt. Ik hoop dat je voor jou maar zeker voor je kindje het juiste besluit neemt. Heel veel wijsheid en kracht toegewenst.
ik heb dagelijks contact met huiselijk geweld. En ook het contact met jeugdzorg staat dichtbij. Ik krijg veel hulp van huiselijk geweld met deze situatie. En regels en afspraken worden nu op papier gezet. Mijn ex mag bij zijn kind op afspraak en onder toezicht. Dit is voor 5 maanden en als hun denken dat het niet gaat geven ze dit ook aan. En als ze het los laten na 5 maanden krijg ik nog 13 weken toezicht op afstand. Ik heb hier dus goed over nagedacht en laat hem niet zomaar bij me kleine. Ook omdat ik wil dat deze gewoon in volle 100% veilige omgeving opgroeid. En gewoon kind kan zijn.