Hi, Mijn eerste was ook helemaal niet ingedaald en is met 40+2 geboren.... (laatste controle had ik met 40+1) Op gegeven moment voelde ik een raar woel, woel gevoel... en kreeg ik pijn in mn rug.... wat later overging in rugweeeen.... Ik heb helemaal geen onderzoeken gehad om te kijken waarom de uk niet ingedaald was... de vk had zoiets van we zien op het moment wel of het past... Bevalling ging heel vlot... tot het laatste moment... hij kon het heuveltje niet nemen en schoot terug.... uiteindelijk is hij met de vacuum (+ flinke knip) gehaald..... Nu pas ben ik erachter gekomen waarom hij waarschijnlijk niet was ingedaald... normale omtrek van het hoofdje van een baby is 31-32 cm... mijn zoontje had een omtrek van 36 cm... (ondanks hij dus toch door het geboortekanaal is gegaan en de fontanellen dus tegenelkaar geschoven waren...) Vond trouwens de bevalling in zijn geheel erg meevallen hoor....! (En het ging toch super snel voor een eerste....!)
ik heb een echo gehad rond de 32 weken ivm een laagliggende placenta. Die was toen mooi mee naar boven gegroeid dus die ligt er niet voor en is dus geen reden. Ook het hoofdje was toen nog normaal wbt de grootte. maar ja ik zie het wel! komt er toch wel uit. ik moest wel ff lachen om je woel woel gevoel
Mijn zoon was een paar dagen voor de bevalling er weer uit!Eerst wel ingedaalt en daarna niet meer, nou dat had ik geweten!Tijden men bevalling moest ie nog indalen en daar heb ik veel last van gehad....Uit eindelijk naar het zieknhuis en daar een ruggenprik gekregen, om het te verzachten.De hoogste ween voelde ik wel maar deed niet meer zo zeer!Tot dat ik merkte dat ik persweeen kreeg....Toen werkte de ruggenprik ook niet meer, maar die persweeen vond ik niet erg kon ik eindelijk meegegevn.en binnen 10 min is ie geboren!Daarna was meteen al die pijn weg!
Nou uiteindelijk is mijn kleine meid helemaal niet gaan indalen. Na een heftige dag is ze uiteindelijk gehaald met een keizersnede!
lola GEFELICITEERD! de mijne is nu ingedaald, met 41 weken en ligt vast.... maar het heeft nog niet veel zin om er uit te komen (net als mama, mama werd gehaald met een keizersnee)
Mijn kleine man is met 40+4 geboren en was toen ook nog niet ingedaald... hier even een slechter verhaal, maar Kay daalde ook niet in toen mn vliezen braken en de komende 18.5 uur daalde die ook niet in... bleek niet door mijn bekken te passen & een sterrenkijker te zijn en dus hebben ze hem uiteindelijk met een keizersnede gehaald...
als ik dit zo allemaal lees, dan is er dus vaak wel degelijk een reden waarom een baby niet indaalt. mijn vk (telkens een andere) doet er zo lacherig over, alsof het echt helemaal niets uitmaakt. dadelijk moet ik weer, maar volgens mij is onze uk de afgelopen week weer niet ingedaald. zouden ze dmv een echo kunnen zien of er een reden is waarom ie niet indaalt? anders wil ik die wel! een vk is er laatst zelf over begonnen, maar die van vorige week vond het weer niet nodig
Inderdaad is er vaak genoeg reden voor een kleintje om niet in te dalen en ik zou ook zeer zeker aandringen op een echo bij de gyn! Dit is een heel kleine moeite (hebben ze bij mij pas na 18 uur gedaan) en het was binnen 2 minuten dan ook gepiept! Mijn eigen vk deed er ook erg lacherig over, maar ik zat er wel mee te kijken 18 uur lang voor jan snot ik had 1x een inval verloskundige en die zei ook dat ik misschien een echo moest laten maken..
ben net terug van de vk, en om me gerust te stellen kan ik een echo laten doen in het ziekenhuis. ze gaat morgen meteen bellen, maar vanwege kerst zal het waarschijnlijk pas half volgende week kunnen. ik ben echt geen zeikerd, maar als ik hier een paar ervaringen lees van jullie en er achteraf dus toch wel "iets" aan de hand was dan heb ik liever dat ze van te voren eens even bekijken
Gewoon om die echo vragen hoor! Hier deed de vk er ook lacherig over, maar ik lachtte zelf niet meer zo hard na 15 uur weeen en daarna nog een ks omdat hij niet door mijn bekken pastte.. Grr.
zie je wel! weer een soortgelijk verhaal. ben net terug en krijg een echo (zie hierboven). erg irritant dat ze overal zo lacherig over doen! dat komt waarschijnlijk omdat er ook een hoop dames komen die zich over alles zorgen maken
Suus hier precies zo en ook ik vond het na 18 uur niet grappig haha Maar lob erg fijn dat je een echo krijgt, al is het alleen maar ter geruststelling
Fijn dat je toch een echo krijgt. Misschien is er niks aan de hand, maar dan weet je het in elk geval. Tja, over die vk. Ik heb er nog maar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Ik ben eigenlijk wel opgelucht dat ik een volgende keer sowieso in het ziekenhuis moet bevallen. Hier zijn het echt een stel dozen bij elkaar. Succes bij de echo!
@jsztd: nee, i know, ik kon die vk wel wat doen op dat moment, maar goed dat ze niet in de buurt was haha. (ben ingeleid met 42 weken in het ziekenhuis)
Hmmm, mijn baby lag de hele tijd wel ingedaald maar vanmorgen met de controle opeens niet meer... Ik ben ook erg benauwd en heb erge last van maagzuur, plassen hoef ik bijna niet, alleen s'nachts een keertje extra, das dan wel weer fijn. Vorige week heb ik nog echo gekregen omdat ik haar een dag niet had gevoeld, alles was goed dus ik neem aan dat als er iets aan de hand zou zijn waardoor ze nu niet meer ingedaald is, de gyn dat toen wel was opgevallen, toch?
Ik ben ook 21 uur voor niets bezig geweest! Was idd kleine moeite geweest om even een echootje te maken!
wat zien ze op die echo dan? Want de mijne is ook nog niet ingedaald..en ze zegt er verder helemaal niets over..en ik krijg gewoon elke controle een echo. Ik heb wel gevraagd of het klopt dat ik meteen moet gaan liggen..maar ze zei kom meteen naar het ziekenhuis. Niet dat ik moest gaan liggen ofzo..ik moest enkel gewoon direct komen. word wel bang van die verhalen...zo lang bezig en dan lukt het alsnog niet. kunnen ze dat op de echo zien dan dat een normale bevalling je niet zal gaan lukken?