38 weken zwanger en baby nog niet ingedaald!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lola1982, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik heb woensdag dus een echo gehad in het ziekenhuis door een gynaecoloog.

ze keek naar of de baby misschien erg groot was, of zijn/haar hoofd erg groot was, of ik teveel vruchtwater had, of er iets met mijn blaas was (weet niet meer precies wat), of de placenta er misschien wat voor lag en nog naar iets.... maar dat weet ik niet precies meer.
    toen heeft ze nog een inwendige echo gedaan en daarbij keek ze naar de bouw van mijn bekken etc. en of er misschien vleesbomen groeien.

alles was goed. dit geeft natuurlijk geen garantie dat het nu wel snel en soepel zal verlopen, maar er zijn wel een hoop oorzaken van het medisch niet kunnen indalen uitgesloten.

mijn vk zegt trouwens dat ik bij het breken van de vliezen wel meteen moet gaan liggen (niet zo extreem als soms geroepen wordt, je mag wel gewoon naar huis gaan) en dat ik haar moet bellen. het is volgens haar ook niet zo slim om nu nog ver van huis te gaan.

2. Niet meer actief

Ja op zo'n echo kunnen ze heel snel zien of dat het allemaal 'gaat passen' of niet.. idd door wat lob ook al zei.. en ook kunnen ze zien of je kindje ''er goed voor ligt" of niet... bijv. een sterrenkijker is om als 1e kindje te krijgen erg zwaar! (Kay was ook een sterrenkijker met i.c.m. een groot hoofd wat niet door mijn bekken paste)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nouja dan neem ik aan dat als ze er echt niet lekker voor ligt voor een gewone geboorte dat ze me dat wel al had verteld..

4. Niet meer actief

Ja dat hadden ze je dan ook wel verteld, zeker omdat je elke week een echo krijgt.
    Waarschijnlijk woon je in Belgie?
    In nederland doen ze nl. niet zo vaak een echo

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nee hehe in turkije :) hier is het normaal dat je bij elke afspraak ook een echo krijgt.

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Allahinkullu
    Jij hebt toch al een kleine..... wacht zie het staan..
    Een tweede (of volgend) kindje hoeft niet perse in te dalen.... vaak gebeurd dit pas NET voor de geboorte....

Weet niet of je de vorige keer op natuurlijke wijze bent bevallen (?) maar ze gaan er vanuit als je al een keer op natuurlijke wijze bent bevallen dit een tweede keer ook lukt....
    Denk dat ze daarom bij jou er geen probleem van maken...

Mijn eerste was trouwens helemaal niet ingedaald... (heb ik al geschreven hier)
    Deze is nu wel helemaal netjes ingedaald en ligt al een tijdje vast... :)

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja ik ben inderdaad wel op de gewone wijze bevallen.
    maar gaan ze er standaard vanuit dan? er zijn toch genoeg gevallen waarvan de tweede een keizersnede wordt of gepland of plots.

wat ik gewoon eng vind is dat als je water dus breekt..het idee gewoon vind ik eng. maarja we wonen heeeel dicht bij het ziekenhuis gelukkig.

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ja ... heb ik nagevraagd aangezien mijn eerste niet ingedaald was... en ik bang was dat deze helemaal niet zou passen.. aangezien een tweede vaak groter is....

9. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    Mijn 1ste kleine uk was ook niet ingedaald. 1 sept.07 braken de vliezen 's ochtends om 10uur..Van de verlosk. moest ik dan meteen plat gaan liggen, maar goed ik stond nu onder toezicht van de gyna. en hij vertelde dat het dikke onzin is om meteen plat te gaan. Heb dit dus ook niet gedaan.
    Ik moest wel meteen naar het ziekenhuis etc. eenmaal daar mocht ik weer naar huis..jaja.. lot of fun met rugweeen! Volg. ochtend ( na een hele nacht rugweeen en geen slaap) moest ik mij maar weer melden rond 11uur. 11.30uur werd ik met al wel 1 cm ontsluiting (zo langzaam ging het) aan de weeenopwekkers gelegd. Nu werd het alsmaar heftiger. Na 6uur (toen kwam de gyna. pas kijken) had ik nog maar 4 cm ontsluiting en de kleine was nog steeds niet ingedaald. IK had zoiets van haal dat kind gewoon met de keizersnede..als het maar gezond is. De gyna zei; ah we zien het nog maar ff 2 uurtjes af. Vanaf dat moment kreeg ik ook persweeen en dit heb ik 2uur lang moeten wegpuffen..erg vermoeiend. Sliep tussen de weeen door, gezien ik de vorige nacht ook al niet had geslapen! om 20uur kwam de gyna. weer checken en had ik 8 cm ontsluiting, maar de kleine nog niet ingedaald.. dus besloot hij toch maar een keizersnede te doen. Al met al 34uur weeen gehad..2uur persweeen..8 cm ontsluiting en een keizersnede. Geen fijne bevalling, maar zeer snel vergeten toen ik na 2uur later van de operatiekamer onze kleine zoon in de armen kreeg. Wat een happening was dat! Uiteindelijk geboren op 2 sept. om 21:06uur

NU bij de 2e zie ik er wel tegenop, want deze uk is ook niet ingedaald en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Ze hebben dus ook niet gecheckt waarom de eerste niet is ingedaald. Beetje onzekere situatie zeg maar. Het was wel zo dat onze kleine man met zijn kin op de borst lag..keek naar beneden..door die persweeen en omdat hij wel met het hoofdje beneden lag had hij een soort van conehead! DIkke toeter op zijn achterhoofd.
    Nu wil de gyna. het weer eerst normaal proberen te bevallen ook als het nog niet is ingedaald. Ik ben het daar niet zo mee eens..maar heb geen keus. Ben nu 38 weken zwanger en heb sinds deze week enorm veel harde buiken..tig in het uur..ook als ik in bed lig. Wordt er niet happy van.. ook last van onderrug en pijn met lopen. Mijn buik doet ook erg pijn als ik erop druk, slaap hierdoor ook slecht. Tevens houdt ik sinds 2 dagen enorm veel vocht vast.. Zal de bevalling zich snel aankondigen? Ik hopo het wel..ben het eigenlijk wel zat nu!

Meiden s6 en we horen het wel weer wie wat heeft gekregen!

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik word niet goed :( baby is al 10 dagen overtijd en is nog niet ingedaald..... en ik lees op internet niets anders dan verhalen zoals die van qwendo.... hoe moet ik nu nog positief blijven en me niet druk maken zoals iedereen (goed bedoeld, maar zooooooo irritant :evil: ) tegen me zegt.

11. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hier ook bijna 38 weken en kindje nog niet ingedaald, heb nu een verwijzing voor een echo bij de gynacoloog om te kijken of er een reden voor is, wel spannend, probeer me ook niet druk te maken maar als ik sommige van jullie verhalen lees :( .
    @lob: is er al iets in jou situatie veranderd?

12. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0

dit is precies mijn verhaal...
    ook stef is geboren met een keizersnee doordat hij niet door mijn bekken paste en niet in kon dalen... (na 22 uue weeen en volledige ontsluiting)
    nu hetzelfde verhaal, de gyn wil het toch natuurlijk proberen....
    Ook ik heb last van harde buiken ed...

lijkt mijn verhaal wel!
    Ik moet bekennen dat ik er HEEEL ERG tegenop zie tegen de bevalling!
    Ben bang op een herhaling van Stef

13. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill was pas tijdens de bevalling ingedaald... ;)

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hopelijk kan ik je geruststellen, want bij mij is het heel goed gegaan.

ik ben met 41 en 4 dagen ingeleid omdat het vruchtwater op was.
    de weeen kwamen daardoor heel snel op gang en binnen 5 uur had ik 10 cm ontsluiting. mijn zoontje was toen nog steeds niet ingedaald en ik had al enorme persdrang. ik heb toen 20 minuten op mijn zij "moeten" liggen en de persweeen moeten wegpuffen. dit op advies van de gyn want die vertelde dat de baby dan alsnog zou indalen. het was even heftig... deed best pijn.... maar het is wel gelukt en met 5 keer persen was ie er.

heb je de echo al gehad?

15. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    lob je verhaal lijkt wel op die van mij!
    ook ingeleid met 42 weken en 1 dag, ook op mijn zij moeten liggen heel lang dat was echt vervelend want kon de ween zo niet makkelijk opvangen door alleen maar te puffen.
    met 11 min. persen was mevrouwtje er.

16. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    @ Lob: Proficiat met de geboorte van je zoontje, fijn dat het toch nog zo goed is gekomen :D
    @Mootjen: jij ook proficiat met de geboorte van je dochtertje :D

Heb inmiddels echo gehad, gynacoloog kon geen reden vinden voor het niet indalen, kindje lijkt niet erg groot, bekken niet te klein (voor zover hij zo kan beoordelen), en er zit niks voor de uitgang, hij maakte zich nu nog geen zorgen, mag ook gewoon thuis bevallen als het nu zou beginnen.
    Volgende week weer terug komen voor controle, hopelijk daalt hij voor die tijd nog goed in, maar goed hij heeft nog even.
    En zo niet, tja, bij jullie is het ook goed gekomen :) , hoop alleen niet dat hij nog zolang op zich laat wachten.

17. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    @L83! komt goed hoor, geen paniek! eruit komen ze..... het nog niet ingedaald zijn is volgens mij echt geen probleem. succes en ik hoop voor je dat je kleintje ook snel komt (voor je het weet is het zover)

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hey

hier een kleintje wat ingedaald was maar tijdens de weeën zich loswrikte uit mijn bekken. Enige wat ik van mijn vk te horen kreeg wat dan anders was als bij mijn 1e was dat ik dan gelijk moest gaan liggen mocht me water breken.

Uiteindelijk ben ik van de 2e niet thuisbevallen (zoals van de 1e) omdat ze dus niet ingedaald lag. Enige wat ik vervelend vond was toen ze in het ziekenhuis mijn vliezen braken de VK op mijn buik moest duwen om ons meisje op de goede plek te houden.

Na het breken van mijn vliezen is het vrij snel gegaan, 34 minuten later had ik ons meisje in mijn armen...

19. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Wanneer ligt een kindje nu echt ingedaald?
    Bij mijn laatste controle zei ze dat het hoofdje nog te bewegen was. Er stond als code in mijn boekje cbbbi. (hoofdje beweeglijk boven bekkeningang) Is ze dan al wel of niet ingedaald?
    Nieuwsgierig als ik was, heb ik savonds ook even zelf gevoeld en voelde ik idd het hoofdje heen en weer gaan. Nu een week later voel ik geen beweging meer in het hoofdje, zou ze dan al gedaald zijn?
    En bij welke controle gaat een verloskundige inwendig voelen? Ik heb dat nog nooit gehad, dus ben ook daar wel een beetje nerveus voor ;) Of doen ze dat pas echt met de bevalling?!?
    Liefs Rianne

20. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    bbi is nog niet helemaal ingedaald.. het hangt dan boven je bekken ingang.

bibi is bewegelijk IN de bekkeningang, wat wil zeggen dat het naar beneden is "gezakt" in je bekken, maar het hoofdje kan nog wel bewegen.

Ik heb tot nu toe allemaal bibi's op mijn lijstje.. weet eigenlijk niet of ik daarmee tevreden moet zijn of niet.. de ene VK zegt dat een beeb meestal nog wel iets bewegingsvrijheid in het hoofdje houdt, en een week later zei een andere VK dat ze nog verder moest indalen..

Deel Deze Pagina