38 weken zwanger en baby nog niet ingedaald!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lola1982, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Vandaag opnieuw naar gyneacoloog geweest voor controle , kindje nog steeds niet goed ingedaald en heb nu een medische indicatie gekregen, mag dus niet meer thuis bevallen en rest van de controles verder bij gyneacoloog, viel wel erg tegen :( had gehoopt gewoon thuis te kunnen bevallen, maar goed het is niet anders.
    Nu maar even kijken hoe alles werkt bij ziekenhuis bevalling, had ik niet echt naar gekeken omdat ik graag thuis wilde bevallen.
    Maandag opnieuw controle, ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
    Zijn er meer van jullie die een medische indicatie hebben gekregen omdat het kindje niet is ingedaald?

2. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Ik ben bijna 38 weken zwanger, ook ons meisje is niet ingedaald, ik weet nu wat ik moet doen als de vliezen breken en ik heb zoiets van ik zie wel hoe het gaat...
    Tis ons eerste dus heb helemaal geen idee hoe alles zal verlopen, hoe dan ook, ze moet er een keer uit.

Was sowieso van plan om in het ziekenhuis te bevallen.

3. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Hoofddorp
    Het is wel vervelend ja als je thuis wil bevallen.

4. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 40 weken zwanger en ons hummeltje is ook nog niet ingedaald. Om eerlijk te zijn had ik dit ook niet verwacht. Onze 1ste was ook niet ingedaald en de bevalling daarvan heeft 34 uur geduurd, waarvan langer dan 2uur persweeen. De ontsluiting vorderde niet en ben dus uiteindelijk blijven steken op 8cm (na 34uur). Mijn vliezen waren dus wel eerst gebroken en na een nacht heftige rugweeen en wel 1 cm ontsluiting moest ik mij de volg. dag melden in het zhuis. Hier kreeg ik weeopwekkers en de weeen werden alsmaar heftiger. Hier hadden ze ook de hoop dat de kleine wel zou indalen, maar ik had het gevoel al dat dit m niet zou worden.

NU bij de 2e heb ik ook zoiets van.. gaat niet indalen. Vanaf 36 wk dus onder controle bij de gynaecoloog en moet in het zhuis bevallen. Niet erg hoor, maar ze willen het wel weer eerst gewoon proberen.. maar laten mij niet meer 34 uur ploeteren. Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Heb zelf het idee dat mijn bekken te smal zijn. Hier is na de 1ste geen onderzoek naar gedaan, wel vervelend want anders hadden ze nu geweten dat het maby bij een 2e ook niet kon indalen en wel gelijk een keizersnee moeten toepassen.

5. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Ook hier een niet ingedaald eerste kindje. Sinds vorige week weet ik ook dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en ik vind het eigenlijk wel prima... De gyn vertelde dat ik een goede kans heb dat het door de weeen alsnog in gaat dalen en dat ik normaal kan bevallen. En anders wordt het een keizersnede. Zijn ervaringen met inleiden bij niet ingedaalde kindjes waren niet zo goed (duurde vaak lang en vaak alsnog een keizersnede), dus hij had het erover dat ik als ik ver over tijd ga lopen, het ook een keizersnede wordt.

6. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik ga vanmiddag naar de V.K. maar denk niet dat ons meisje is ingedaald...

7. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    He Angelicaatje

En weet je al wat?!?
    Liefs Rianne

8. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Mijn meisje was ook niet ingedaald toen mijn weeen begonnen ( 38 weken 3 dagen) in het ziekenhuis heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken en toen voelde ik haar meteen naar beneden zakken bevalling is super snel gegaan na 6 uur goede weeen en 19 minuten persen was ze er . Ik bentrouwens niet in het ziekenhuis bevallen omdat ze niet ingedaald was dat had een andere reden.

9. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Hoofddorp
    Ze is voor een deel ingedaald, ze moet nog een klein stukje, had ook vandaag en nog...last van drukken gevoel in de onderbuik en steken.

10. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik heb dit topic eens gelezen en word hier niet vrolijk van. Ons kindje is ook nog niet ingedaald (ligt al wel een aantal weken goed maar hoofdje ligt nog beweeglijk in bekken) en iedereen lijkt wel over de uitgerekende datum heen te gaan of zelfs nog echt overtijd..en ik ben het nu al helemaal beu..pfff

Iemand nog positieve verhalen? :(

11. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Nee, sorry hier precies hetzelfde verhaal als jij.
    Ons mannetje ligt ook al 4 weken goed en een stukje ingedaald.
    Ik hoop ook idd niet dat ik nog 3 weken moet wachten. Maar dat zal dan wel ;)

12. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Vandaag contole gehad, gelukkig nu wel volledig ingedaald, vorige week nog niet helemaal. Toch wel fijn idee! Hoef ik ook niet te gaan liggen als de vliezen breken.

13. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Hallo,

Ik ben morgen 40 weken zwanger van mijn eerste kindje. De baby is nog niet ingedaald. Is het zo dat ik morgen mag vragen aan de vk om een medische indicatie? Ondanks harde buiken gebeurt er verder niets.

Vorige week heeft ze een echo gemaak waaruit bleek dat er waarschijnlijk geen reden was voor het niet indalen. Mag ik toch vragen om een doorverwijzing? Ik wil toch al in het ziekenhuis bevallen straks.

En omdat ik allemaal verhalen lees dat bij niet indalen een medische indicatie wordt gegeven na 40 weken bij de eerste, ben ik daar wel benieuwd naar.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi Kwekkie, ik ben 40 weken en 3 dagen en de mijne is ook nog niet ingedaald. Vandaag controle gehad en het was nog steeds hetzelfde, ondanks dat ik al een aantal nachten stevige voorweeën heb gehad. Hier ook geen reden, m'n bekken is groot genoeg en het is een klein babietje. Ik heb nog vrij veel ruimte en ze zegt dat de baby gewoon geen noodzaak heeft om al in te dalen. Hij heeft plek zat, waarom zou hij met z'n kop klem gaan zitten, was haar redenering. Tja, zit wat in...

Ik heb nog geen doorverwijzing gehad. As maandag moet ik weer terugkomen. Als er dan nog geen teken van een naderende bevalling is, moet ik waarschijnlijk woensdag naar het ziekenhuis voor een echo en CTG met 41+3. Waarschijnlijk doen ze dan nog niks en moet ik vrijdag met 41+5 weer terugkomen. En daarna wordt er dan een datum voor inleiden vastgesteld. Dat zal dan wel na het weekend worden, want dat doen ze hier geloof ik alleen doordeweeks.

Ik hoop gewoon heel erg dat ik voor die tijd uit mezelf ga bevallen. Volgens de verloskundige gebeurt het meestal dat als de vliezen breken, de baby dan gelijk mee naar beneden zakt. Je moet dan alleen wel gelijk gaan liggen, omdat er een kleine kans is dat er bijv. een armpje of een stuk navelstreng als eerste naar buiten komt.

Sterkte in elk geval, ik duim ook voor jou dat je binnenkort lekker natuurlijk mag bevallen!

Deel Deze Pagina