Buik constant hard behalve bij op zij liggen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manara, 5 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manara

Manara Lid

5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Ik ben 20 weken zwanger en heb de laatste dagen echt constant harde buiken. Ik had ze al sinds 18 weken als ik liep / opstond / bij inspanning. Maar nu heb ik ze ook als ik zit of op mijn rug lig. Ik kan dus echt helemaal niets zonder dat mijn baarmoeder samentrekt / hard wordt, behalve op mijn zij liggen. Komt dit iemand bekend voor?

Ik heb er verder geen pijn aan, het is alleen licht oncomfortabel. Kan het kwaad als ik gewoon blijf zitten en mijn buik hard laat zijn? Ik kan niet eens meer forummen zo :D

Ik ben wegens bloedverlies met 17 weken gestopt met werken, en doe ook geen huishoudelijk werk op het moment.

Aan de gyn heb ik niets: rustig aan doen is alles wat ik te horen krijg. Ik denk dat ze het ook niet meer weet.

2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hoe plas je? Hier ook veel harde buiken bij inspanning en bleek een blaasontsteking te hebben... verder geen klachten van, alleen dat ik langzaam plaste :rolleyes:

3. Manara

Manara Lid

5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Oja, dat had ik moeten zeggen. Ik ben al twee keer getest, en niets te vinden. Ze hebben het ook op kweek gezet. :)

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik had drie zwangerschappen vrijwel continu een wat gespannen gevoel op mijn werk. Nooit iets mee gedaan. Drie gezonde kinderen. Rustiger dan rustig kan niet dus ik zou het aankijken.

5. Manara

Manara Lid

5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Thanks, bootcamp babe!

Tsja, in theorie kan ik natuurlijk echt 24/7 plat gaan liggen. Maar dat lijkt me wel vreselijk ellendig - dus als het niet hoeft, dan liever niet. (Als het wel moet, gaat baby natuurlijk boven alles!)

6. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier ook zo. Maar bij mij geen verschil of ik rustig blijf zitten of t huishouden doe. Heb sowieso drie kids om voor te zorgen. Dus echte rust zit er hier eevht niet in. Ook bloeding gehad rond 18/19 weken. Ik heb mn zwangerschap waar ik mn kleintje in verloor wel bedrust genomen. Maar dat heeft totaal niet geholpen, dus ik heb nu een beetje de instelling: t gebeurt toch wel als t fout gaat. Natuurlijk let ik nu wel goed op dat ik Mn rust pak wanneer t kan, bijv als mn kleintje een dutje doet. Maar ben nu 26+5 weken en tis nog steeds tzelfde maar gaat wel hartstikke goed met de baby.

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb ook heel veel harde buiken, de hele dag door eigenlijk wel. Ze worden getriggerd door bewegingen, een volle blaas, een geleegde blaas, bijna alles. Ik heb dit al vanaf vrij vroeg in de zwangerschap. Nu 34 weken. Ik werk nog volop in de zorg en heb natuurlijk al een dochter dus ik wijt het zelf aan te weinig rust. Anders heb ik ook geen verklaring. Vervelend is het wel..

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Heel herkenbaar ik kon op 1 dag elke 5 minuten 5 a 6 harden buiken hebben na 28 weken mocht ik nog maar 2x10 minuten buiten lopen en de rest van de dag rustig aandoen in huis. Uiteindelijk deden de hardebuiken helemaal niks en is hij met 40.4 weken geboren, wat ik wil zeggen is dat het helemaal niks zegt.
    Probeer naar je lichaam te luisteren en rustig aan te doen en als je merkt dat er een ritme in zit en je er last van krijgt ( pijnlijke harde buiken) bel dan je verloskundige.

9. Manara

Manara Lid

5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Bedankt nog voor alle reacties, en excuus dat ik niet meer gereageerd heb. De harde buiken zijn in de laatste dagen flink afgenomen. Wellicht had het te maken met een groeispurt, of was mijn baarmoeder om andere redenen geprikkeld. Ik heb ze nu weer "gewoon" alleen bij / na inspanning, en kan dus rustig zitten zonder last te hebben.

Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina