Nog een week te gaan; paniekgevoel vind ik de namen echt leuk genoeg ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door mel, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    #1 mel, 15 aug 2012
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012
    Zoals ik al schrijf is het een paniekGEVOEL, want eigenlijk slaat het nergens op. De meisjesnaam staat al maanden vast daar waren en zijn we heel zeker van. Dan de jongensnaam, dat ging niet zo heel snel maar uiteindelijk hielden we er een aantal over; eerst 2, toen een nieuwe erbij dus 3, waarvan de eerdere weer afviel en dus weer 2, waarvan er één overbleef.

Nu zijn we in principe dus heel zeker van de namen, maar... het komt dichterbij allemaal, nog een weekje te gaan (krijg een keizersnee dus weet precies wanneer), en opeens slaat de paniek toe (net zoiets als nesteldrang denk ik); vind ik de namen echt leuk genoeg ? Heelllupp ! :)

Ik vind het gewoon leuk om jullie meningen te lezen want namen zijn ontzettend persoonlijk en dat realiseer ik mij heel goed.

Zouden jullie willen vertellen of jullie de naam leuk of niet leuk vinden en vooral waarom.

Ik ben benieuwd

Jongen:
    Marnik

Meisje:
    Julin

Groetjes en alvast bedankt

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Julin: Aparte mooi naam :) . Ik vind het gewoon wel wat hebben. Ik vind zowel Elin als Juli mooi, en dit lijkt er een combi van :)

Marnik: Sorry - dat is mijn smaak niet .

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #3 maansneeuw, 15 aug 2012
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012
    Marnik vind ik een super leuke naam, ik vind 'm origineel en stoer. Wel een klein beetje bekakt misschien. Veel leuker dan Marnix ook, dan denk ik meteen aan 'dat vind ik maar niks', dat heb ik bij Marnik helemaal niet. Ik vind Maurik trouwens wel leuker.

Julin vind ik een heel mooie naam, kort en krachtig. In balans tussen stoer en lief. Enige nadeeltje zou ik vinden dat mensen misschien de klemtoon niet zo leggen als je zelf bedoelt (ik zou zelf juu-LIN zeggen, niet JUU-lin).

Ik vind je namen dus heel erg leuk en als je al zo overtuigd was, zijn het nu gewoon de hormonen en het dichterbij komen van dat het 'echt' gaat gebeuren dat je gaat twijfelen. Ik zou er lekker bij blijven, ik denk dat de namen perfect passen bij jullie en het kindje.

4. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Julin: mooi! Marnik: nee sorry, absoluut niet mijn smaak.

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Julin: helemaal leuk! origineel ook
    Marnik: sorry niet mijn ding, ik denk erbij aan marnix en dan denk ik aan de bekakte alcoholische dokter van onderweg naar morgen van vroeger haha maar zoals je zelf al zegt namen zijn heel persoonlijk ;)

Wedden trouwens dat t een meid word;) omdat je al zo lang zeker bent van die naam. Ik heb al heel vaak in mn omgeving gezien dat ze een naam hebben voor een bepaald geslacht en ze voor het andere geslacht heel erg aan het twijfelen waren of zelfs nog geen naam hadden en altijd werd t de naam waarvan ze al zeker waren haha.
    wij hadden dat trouwens ook, wij hoorde een naam en wisten als t een jongen word, word het zeker die naam! en ja hoor we krijgen een knul hahaha

6. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Julin: erg mooi en apart..
    Marnik: niet mijn smaak..

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij marnik denk ik aan Spoetnik en julin vind ik nogal gekunsteld.
    Maar jullie hebben de eer om te mogen kiezen en vergeet niet dat de persoon de naam 'maakt'. Dus de naam die jij aan het (voor jou;)) geweldigste kind ooit geeft wordt vanzelf de allermooiste naam omdat hij bij jouw kind hoort.

8. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Julin, klinkt stoer en lief.

Marnik, persoonlijk vind ik Marnix dan mooier. Marnik klinkt wat geknutseld.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mooie namen. Orgineel en toch niet te apart! Helemaal goed.

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Julin, erg leuk..:)

Marnik is niet mijn smaak..

11. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Bedankt voor jullie positieve leuke reacties ! Vooral die van Michelle, erg leuke te lezen !

12. tulip

tulip Niet meer actief

julin vind ik heel erg leuk

marnik niet..het lijkt alsof het marnix moet zijn en het fout gespeld is ofzo. Denk dat hij ook vaak marnix genoemd gaat worden.

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    ik vind Julin mooi, klinkt gewoon mooi

14. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Marnik helemaal geweldig! Scheelt denk ik ook dat ik de naam al wel eens eerder heb gehoord! Een variant van Rick en Yorick, maar dan nog leuker!
    Julin weet ik nog niet zo goed, die moet nog even bezinken. Denk ook wel leuk! Hoorde laatst een Jula, ook leuk.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dit!

16. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Julin- erg mooi, stoer en appart
    Marnik- niet mijn smaak, ik hou van stoere namen, en dat vind 'IK'niet van Marnik

17. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    julin erg leuk
    marnik niet leuk.

18. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Mensen bedankt voor alle reacties

Onze prachtige zoon Marnik is inmiddels 5 dagen jong en ik heb absoluut nog geen spijt van de naam. Nu we hem wat gaan gebruiken krijg ik zelfs kriebels en denk YES ik vind het echt een superleuke en originele naam ! We hebben ook al veel leuke reacties gehad. OOk veel mensen die in eerste instantie zeiden 'hoe ?' maar wel grappig. Onze Marnik zal in ieder geval niet bij nog 3 andere marniks in de klas komen... :)

19. tulip

tulip Niet meer actief

gelukkig, want jullie gevoel is het allerbelangrijkste...gefeliciteerd nog:)

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Super, gefeliciteerd!! :)

Deel Deze Pagina