Beste zwangeren, Op de afdeling psychiatrie in het Erasmus MC doen we onderzoek naar postpartum psychose en postpartum depressie. Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar vrijwilligsters die als gezonde controle willen deelnemen. Woon je in de regio Rotterdam en ben je in het 3e trimester van je zwangerschap? Lees dan de bijlage en geef je op om jou bijdrage te kunnen geven aan het onderzoek naar oorzaken en behandeling van Postpartum psychose en postpartum depressie die jonge moeders treft! Deelname duurt een half uur, er komt een onderzoeker bij je thuis en je krijgt als vergoeding een cadeautje. Voor vragen of opgeven mail naar: Mirjam Timmermans, research verpleegkundige m.timmermans.1@erasmusmc.nl
Ik ben voorlopig nog niet derde trimester, wie weet kan ik later wel meedoen, maar in ieder geval, de bijlage is nogal erg onleesbaar
Als de deelname een half uur duurt. Hoe kunnen jullie dan controleren of er spraken is van een post partum psychose of depressie? P.s. ik kan de brief niet lezen.
De tekst in de bijlage is inderdaad niet te lezen... sorry daarvoor. Hier de tekst nog eens in grotere letters: Op de afdeling Psychiatrie doen we onderzoek naar postpartum psychose en postpartum depressie. Postpartum depressie en postpartum psychose zijn psychiatrische aandoeningen die in het kraambed optreden. Vrijwel iedere vrouw raakt na de bevalling korte tijd emotioneel uit haar evenwicht (de "kraamtranen"). Symptomen als prikkelbaarheid, huilbuien en stemmingswisselingen staan op de voorgrond. Bij een vrouw die een depressieve stoornis of psychose ontwikkelt gaan deze klachten niet over maar worden ze juist erger. Om de mechanismen die deze ziekten veroorzaken te onderzoeken zijn wij op zoek naar vrouwen die na hun bevalling psychisch gezond blijven en die deel willen nemen aan onderzoek. Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar gezonde zwangere vrouwen, in het 3e trimester van de zwangerschap en vrouwen die kort geleden bevallen zijn (0-6 maanden na de bevalling). Wij vragen eenmalig een donatie van 50 cc bloed. Onderzoek heeft aangetoond dat een lichaam dit, ook na een bevalling, zonder problemen kan missen. Een onderzoeker of verpleegkundige komt bij u thuis, op een tijdstip waarop het u schikt, om de buisjes bloed af te nemen. Zij zal dan ook een vragenlijst afnemen die gaat over psychiatrische ziekten, dit alles duurt ongeveer een half uur. Mirjam Timmermans Research verpleegkundige, m.timmermans.1@erasmusmc.nl, tel: 010-7033214 Voor meer informatie of aanmelden voor het onderzoek kunt u ons mailen. Alvast hartelijk bedankt voor uw getoonde interesse!
ik heb me daarvoor opgegeven toen ik in rotterdam woonde ik heb er zelf ook gelopen maar geen klote aan gehad..!