38 weken zwanger en ineens super dikke voeten!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cocko, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dag dames,

Is dit normaal? Tot gistermorgen hield ik eigenlijk nagenoeg geen vocht vast en gistermiddag voelde ik ineens m'n voeten dik worden. Kan m'n crocs niet eens meer aan :( Het doet ook zeer, en als ik loop voel ik het gewoon 'blubberen' (sorry voor de rare omschrijving haha maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). Vanmorgen onder de douche zag ik ook ineens een prachtige sterrenhemel, ook niet echt normaal toch? Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg er een beetje de bibbers van. Gelukkig moet ik wel vanmiddag naar de gyn maar ik maak me gewoon wat zorgen.
    Bedankt alvast.

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zou even je vk bellen. Kan door het weer komen, maar ik moest bellen als ik sterretjes zag en vocht vasthield. Sterkte ermee!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    zou door de warmte kunnen komen, mijn voeten zijn nu ook een stuk dikker opeens...
    maar in combi met je sterretjes, zou ik voor de zekerheid even bellen! je kan niet voorzichtig genoeg zijn tenslotte, het gaat om je kindje! (en natuurlijk om jezelf!)

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Better safe dan sorry...

Heb het zelf ook...bloeddruk is zelfs veel te laag...

maar je kan maar beter een keer te vroeg dan te laat bellen.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt! Het kan natuurlijk ook goed van het weer komen hoor! Maar het is zo extreem.. maar goed, vanmiddag maar even vragen dan.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook ineens mega dikke voeten maar voel me voor de rest prima.Ik maak me er ook geen zorgen over maar in combinatie met sterretjes en flikkeringen zien zou ik zeker even contacten.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ze maken er geen drukte over.. heb het gevraagd en blijkbaar komt het nu heel veel voor door de warmte!

8. Blays

Blays Niet meer actief

Heb er ook veel last van! Mijn voeten staan van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat constant op spanning, zo vol met vocht het doet zo'n pijn!
    De rest van mijn lichaam zit ook vol met vocht, maar het ergste zijn nog mijn voeten.
    Mijn bloeddruk is ook laag, en ik zie ook vaal sterretjes maar dat komt dus daar door.
    Zorg dat je voldoende drinkt, en zo af en toe een boterham met wat zoets of appelstroop. En ik weet niet hoe jou bloeddruk is, maar ik eet veel zoute dropjes tussendoor, dit helpt mij heel goed als ik weer duizelig ben of sterretjes zie, maar dat komt omdat mijn bloeddruk zo laag is, en zoute drop verhoogt het.

9. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let wel op met zout want daardoor kun je wel meer vocht vasthouden.

10. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik heb al n aantal dagen moeite met lopen. Doet erg veel pijn. Gezicht en voeten zwellen helemaal op halverwege de dag. Maak me er niet zo'n zorgen over want vind het logisch met dit weer. Aan de andere kant.. gisteren zag ik dat mijn benen (scheenbeen) blauw werden. Ik heb gelukkig toch dinsdag controle dus kaart het wel aan maar zolang ik me verder nog redelijk voel ga ik er niet voor bellen.

11. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    meissie: handen en voeten kunnen met dit warme weer makkelijk vocht vasthouden. maar als je ook vocht in je gezicht vasthoudt, zal ik toch zo spoedig mogelijk je vk of een arts bellen. dat is niet goed

hier zijn mijn voeten ook dikker dan normaal. gelukkig pas ik mijn schoenen nog wel :)

12. Blays

Blays Niet meer actief

#12 Blays, 27 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2012
    Ik houd overal vocht vast, gezicht, armen, benen, handen en voeten en hier maakten ze zich geen zorgen.
    Bloeddruk was gewoon normaal 114/62, dus niet gelijk in paniek raken :)

Deel Deze Pagina