Vitamines blijven slikken? En welke?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nispie, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben, ben ik de compleet mama van davitamon gaan slikken. Na de 10 weken eigelijk vrijwel geen vitaminen meer genomen omdat dat ivm foliumzuur niet meer nodig is.
    Echter; ik ben een vreselijk slechte fruiteter (groentes trouwens ook, maar dat gaat nog een beetje). Alleen aardbeien lust ik, de rest gaat tot kokhalzen en spugen aan toe.
    Is het verstandig om toch multivitaminen voor de zwangerschap te blijven nemen, en welke raden jullie aan?
    Ik ben nu 14+6, en wil toch graag het beste voor m'n kindje..

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt compleet mama de hele zwangerschap gebruiken.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het is verstandig ja om je hele zwangerschap een speciale multi te slikken speciaal voor zwangeren.
    Mijn verloskundige raade het mij ook aan.
    Ik kan de capsules aanraden van Davitamon + visolie.
    Die slikken makkelijk weg ook.

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik sluit me aan, hier hetzelfde. Moet zeggen dat ik het nog wel wegkrijg.

Wat ik doe voor het fruit is de sapflessen van AH kopen, heb ik gelijk vocht binnen en voldoende fruit en vezels.

Mocht het niet meer gaan dan kan ik helaas alleen Supradin kauwtabletten nemen, maar die vind ik echt vies. Ik ben een ramp met pillen die je in 1x moet inslikken.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ga ook met de rest mee. Heb ook de zwangerschapsvitamines tot het eind gebruikt bij de eerste, omdat ik slecht kon eten.

Maar probeer toch ook fruit en groente te zoeken die je lust, of met een ander recept. Want er zit meer in dan alleen vitamines.

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb eerder ook alleen foliumzuur geslikt, sinds een paar weken slik ik weer vitamines omdat ik ook te weinig fruit eet en geen tekort voor het kindje wil.
    Eerder begon ik met mamma vitamines van Davitamon + visolie, maar deze capsules krijg ik niet meer weg, ze zijn erg groot. Daardoor slik ik nu Davitamon mamma vitamines wat me goed bevalt.

Deel Deze Pagina