Ik ben zwanger van 1 van onze cryo's. Mijn dochter komt uit deze zelfde poging (punctie) en voor de combinatietest is toen gerekend met 34,9 (leeftijd op uitgerekende datum). Op de uitgerekende datum van deze zwangerschap zou ik 36,5 zijn, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je met (in mijn geval) 34,9 zou moeten rekenen, omdat het eitje oorspronkelijk ook die leeftijd had. (snap je hem nog?). Ik kan me echter niet herinneren dat je op het formulier van de combinatietest ergens kon aangeven dat het een zwangerschap met oudere eitjes betreft. Hoe zit het nu precies? Met welke leeftijd gaat er straks gerekend worden?
Hoi, Op het formulier moet ingevuld worden of de zwangerschapstermijn is bepaald aan de hand van echo of van de laatste menstruatie. Ook kan de test past gedaan worden als is vastgesteld hoe oud het vruchtje is. Ook moet op het formulier aangegeven worden als er gebruik is gemaakt van IVF of ICSI. Her wordt allemaal rekening mee gehouden. Groet evelien
Dat bedoel ik dus niet. Omdat het een cryo betreft is het embryo al veel ouder dan het termijn van deze ene zwangerschap. Stel je vriest een embryo in op je 20e. Door je leeftijd heb je dan een gunstig effect in je combinatietest. 10 jaar later ontdooi je het embryo. Het zou dan niet eerlijk zijn (lijkt mij) om met een leeftijd van 30 jaar te rekenen, omdat het embryo veel jonger is. Hoe gaan ze om met deze wetenschap bij de kansberekening? Wordt hier rekening mee gehouden? Graag alsnog een reactie op mijn vraag.
hoi voor zover ik weet wordt er alleen rekening gehouden met de zwangerschapsduur en niet met de cryo. Mirjam