38 weken zwanger en onregelmatige hartslag bij baby ontdekt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debster2009, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben eigenlijk op zoek naar meiden die dit vaker hebben gehoord, of zelf hebben meegemaakt.

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger, heb echt een zorgeloze zwangerschap gehad. Tot 36 weken gewerkt, vrijwel geen kwaaltjes, echt een droomzwangerschap. Alle echo's en testen goed doorstaan: kindje helemaal in orde.

Gisteren moest ik op controle bij de verloskundige, alles goed, maar toen we naar het hartje luisterden, hoorden we duidelijk dat hier een onregelmatigheid in zat. Hij sloeg ongeveer om de halve minuut een slag over.

De verloskundige heeft me meteen naar het ziekenhuis gestuurd voor een ctg, en hieruit kwam hetzelfde: wel een goede hartslag, maar met af en toe een onregelmatigheid. Ook is er een echo van het hartje gemaakt, deze zag er goed uit.
    Nu gaf de arts aan dat het vaker voorkomt, omdat het hartje nog niet volgroeid is en dat deze klachten meestal tijdens of net na de bevalling opgelost zijn.
    Morgen krijg ik nog een hartfilmpje en een echo en dan wordt de verdere route uitgestippeld (bevallen in het ziekenhuis, wellicht eerder inleiden).

We gaan absoluut niet van het ergste uit en ik heb er op zich een rustig gevoel over, maar toch maak je je zorgen.
    Vandaar dat ik me afvroeg of er meiden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en mij hun ervaringen kunnen delen?

Deel Deze Pagina