38 weken zwanger en slijmverlies + veel voorweeen en harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama86, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi dames,

Wie heeft hier ook ervaring mee? Ik ben nu 38+4 weken zwanger en heb sinds maandagochtend slijnmverlies. Ik heb al geruime tijd voorweeen en harde buiken. Ik probeer ze steeds te timen, maar er zit nog geen enkele regelmaat in. Nou denk ik, dat het toch mijn slijmprop is die ik in delen verlies. Bij wie was dit ook zo en wanneer ben je toen bevallen?
    Vanmiddag ga ik naar de vk en dan vraag ik het even na.

2. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier is dat voorgerommel begonnen met 36 weken, afgelopen zaterdag. De kerstdagen vervolgens in het ziekenhuis doorgebracht omdat ze aanvankelijk dachten dat mijn vliezen gebroken waren (achteraf was dat niet zo...).

Beetje onsmakelijk, maar hoe zag dat slijm eruit, dun of dik, en wittig of een andere kleur? Toen ik taaie stukken verloor met een beetje bruinverlies erbij, kreeg ik te horen dat dat waarschijnlijk slijmprop was.

Een paar keer leken de weeen door te zetten (dat wil zeggen: er begon regelmaat in te komen en ze werden iets heftiger), en heb nu ook verstreken bmm en 1 cm ontsluiting, maar elke keer zakt het weer af. Om gek van te worden :(. Heb jij ook dat je er niet van kan slapen? Ik heb de ene gebroken nacht na de andere, ben bang dat ik geen energie meer over heb als ik dit nog 3 weken moet volhouden :(

Ik kan je dus nog niet zeggen hoe lang het bij mij heeft geduurd tot de bevalling want baby zit nog lekker in mijn buik. Sterkte,

Liefs Rus05

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    TS...
    Tja... bij eerste begon het gerommel pas net voor de bevalling en verloor ik de slijmprop geheel....

Bij mn tweede was het een heel ander verhaal...
    was 1 januari uitgerekend en al met kerst, gerommel, slijmverlies, slijmprop in delen, bloedverlies... dus ik wist het zeker IK ging eerder bevallen...
    NOT
    met 41+5 kwam mevrouw aanzetten....

Bij nummer 3 verloor ik al vroeg slijmprop...
    en had ik met 35 weken al 2cm ontsluiting.... die is geboren met 39+1....

mijn ervaring/mening, is dat het , zeker bij een volgend kindje, niet veel hoeft te zeggen.... zie dit ook vaak bij anderen
    IK HOOP dat het in jouw geval anders is....

Succes vanmiddag!!!

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    oja... misschien wat positiefs om te melden... :)
    ik had een hele snelle tweede bevalling... (nummer 3 ook) want alle rommels waren niet voor niets geweest, had al een hoop centimeters "gesmokkeld"...!!

5. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Gisteren bij de vk geweest. Het kon de slijmprop zijn, die ik dan in meerdere delen verloren ben. Het was wat wit/gelig, maar niet veel harder dan normaal. Geen bloedverlies. Het rommelt en rommelt, maar verder haalt het niks uit...
    Er is afgesproken, dat ik volgende week woensdag bij 39+4 gestript ga worden. Ook dit hoeft niet te werken, maar geeft mij wel rust...
    rus05 en cerberus jullie ook succes!

Deel Deze Pagina