Heleboel vragen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tease, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Hoi Allemaal,

Hieronder ons verhaal en we snappen er niets meer van wat is jullie mening / ervaring.

Ik was zwanger 6 augustus positief getest of 1-2 weken op de cb-digital.
    11 augustus kreeg ik krampen en bloedverlies. Echo gehad niets te zien en er werd gezegd miskraam. 3 dagen bloedverlies, daarna meerder testen gedaan en geen streepjes meer omo-wit.

Echter 22 augustus hing ik boven de wc omdat ik misselijk was ik denk HUH? en ik denk ik doe een test en ja hoor streepje.. Ik ZH gebeld en moest langs komen. Mijn baarmoeder slijmvlies was mooi dik en ik moest HCG prikken.

Dit heb ik gedaan en in de tussentijd tot nu is de HCG gestegen van: 48 - 150 - 380 - 994 (die laatste is vandaag). Ook heb ik steeds echo's gehad. Steeds weinig te zien ja 1 zwart klein rondje in het begin en dat ene zwarte rondje zijn er sinds vandaag 2 van die zwarte rondjes...

alleen de gyn doet heel geheimzinnig en blijft een "afwachtende" houding aannemen.

op 22 augustus heb ik een echo gehad en toen was alles leeg. Dus zover kan ik nog niet zijn dus is het logisch dat er weinig te zien is neem ik aan?! Mijn hcg stijgt wel super netjes en dan nu 2 zwarte rondjes.

Zoals op deze foto net zo groot.

Wat is jullie mening?

2. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    p.s.

ik moet nu vrijdag weer bloedprikken en weer terug voor een echo....!

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Heeft je gyn je geen uitleg gegeven?
    Hoe lang zou je nu zwanger zijn?

4. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Annemieke dat is dus het vervelende.

ze zeggen niets behalve bangmakerij met ja we weten niet of het in je baarmoeder zit en het kan buitenbaarmoederlijk zijn en dit en dat en als er a.s. vrijdag niets te zien is dan moet ik een laproscopisch onderzoek en nog meer van dat soort opmerkingen...

22 augustus heb ik een echo gehad en daar was niets meer op te zien aan de hand van die miskraam.

Ik heb zelf het idee pas een week of 3 op zijn max... misschien 3,5.

Het is gewoon zoo super vaag en ze willen gewoon geen info geven behalve dan info waar we alleen maar onzekerder van worden.

Zaterdag was er 1 zo een rondje te zien en vandaag waren het er 2 mijn hcg stijgt ook super goed. geen buikpijn geen bloedverlies en de echografiste deed tijdens het maken van de echo ook al zo geheimzinnig ...

ze willen niets zeggen denken wij zolang ze geen 100% zekerheid hebben over dingen..

wij snappen er iig geen hout meer van, kreeg ook de echo`s niet mee

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Volgens mij zien ze dan op de echo ook niet meer, als je pas zo kort zwanger bent.
    Ik heb zelf met 6 weken 2 dagen mijn eerste echo gehad, en toen was er niet meer dan een zwart rondje met een ienieminie streepje van 2 mm ofzo, en dat knipperde dan voorzichtig op en neer.
    Meestal maken ze eerder dan die 6 weken ook geen echo, omdat ze dan nog niks kunnen zien. Dat zou je gyn je ook gewoon gemeld moeten hebben. Anders gewoon een second opinion vragen bij een andere gyn en vertellen dat je graag wat meer uitleg wil.
    Mijn gyn heeft gelukkig wel altijd alles heel erg duidelijk uitgeled.

Succes met de onzekerheid!

6. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    ik heb een echo van mijn zoontje van 5,5week en die was alleen een zwarte vlek van ongeveer 2 euro munt ietsje groter.

dit omdat een miskraam had gehad en binnen 1,5 week net zoals nu weer zwanger/positest.

ik had ook gevraagd of ik mijn echo mee mocht maar die kreeg ik niet..

ik heb even heel goed op internet gespeurd en een exacte kopie van mijn echo gevonden qua grootte van de rondjes en qua tijd deze is van 3,5 a 4 weken zoiets ben ik nu ook als ik het terug reken. Ik heb hem bijgevoegd hieronder.

ik baal gewoon ontzettend dat ze weinig tot geen informatie geven maar wel paniek zaaien bij mij en mijn man..... Ikzelf heb ook last van paniekaanvallen en dit wordt nu heel erg versterkt als ik een steekje voel dan wordt ik gek dan denk ik gelijk bbz omdat ze dit gezegd hebben terwijl dit waarschijnlijk onzin is.. ik kan er gewoon helemaal niks mee..

als er vrijdag nog steeds onduidelijkheid heerst en ze willen die operatie gaan doen dan ga ik bellen met een ander ziekenhuis en mijn huisarts.

want dit schiet gewoon niet op :( heb net een miskraam nummero zoveel moeten verwerken en nu dit weer :( kan wel huilen....

7. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook bij 5 wken een echo gehad. Waarom ze niets zeggen is om het volgende: ze zien dan wrs alleen een vruchtzakje,zoals bij jou. Er klopt nog geen hartje en zolang dat niet gebeurd zegt de gynaecoloog ook niets. Bij 6 weken en2 dagen weer een echo gehad. Ook dan nog weinig op te zien, maar wel een wit vlekje wat klopt (kloppend hartje dus).
    Ze zijn gewoon voorzichtig, zo lang er geen hartje te zien is kan het nog alle kanten uit gaan. Een arts geeft je dan vaak geen positieve bericht omdat dit nog niet kan.

Maaaaaar, gewoon geduld hebben, je kunt er niets aan veranderen en de volgende echo afwachten. Klinkt makkelijker dan gezegd. Ik was ook gespannen voor de 6 weken echo.
    Succes meiden.

liefs maud

8. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Eej Maud,

Thanks voor je reactie, ja zoiets zaten wij ook al te denken maar ipv dat ze dan zeggen joh het zijn 2 vruchtzakjes of het is een vruchtzakje alleen we kunnen niet zeggen of er iets in zit. Vind ik dit geen probleem.

maar ze maken me bang met buitenbaarmoederlijke zwangerschap en operaties en weet ik veel wat al voorens ze iets zien.

Ik had zaterdag 1 vruchtzakje (zwart rondje) nu zijn het er 2...

zullen ze daarom zo gek doen? de echografiste bleef ook steeds opnieuw kijken en meten mijn eierstokken keek ze maar echt in totaal 3 a 4 minuten naar. maar die 2 zwarte vlekjes waren point of focus. We vroegen nog zijn dat er nou 2? nou daar gaf ze mooi geen antwoord op en de gyn dus ook niet. die kwam als reactie als er vrijdag niets te zien is dan gaan we laproscopisch onderzoek doen een operatie.

ik probeer me bij elkaar te houden en tot vrijdag te wachten

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wat vervelend voor je meid!
    Het lijkt erop dat het voor de gyn ook gissen is...
    Ik heb er ook geen ervaring mee, de eerste echo hier heb ik pas gehad bij 11 weken.
    Ik wens je veel sterkte en succes met wachten. Ik duim voor je.

10. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He..

Dit is vervelend voor je zeg maar sowieso dat ze zo vaag doen. Ik kreeg ook met 5 weken een echo i.v.m. bloedverlies en ik moest 1,5 week later terug komen want ze konden niet zeggen of het een mk was of gewoon bloedverlies. Ze dachten 2 vruchtzakjes te zien maar helemaal zeker weten deden ze niet. 1 week later terug en ik zag een knipperlichtje.. Maar ze zagen geen 2 vruchtzakjes, wel een hematoom van 5 bij 6 cm. Week 7 weer een echo en dit keer wel 2 vruchtzakjes en kloppende hartjes. in week 9 heeft 1 van de 2 zich helaas afgestoten..

Wat ik wil zeggen is: Ze zijn tegen mij de hele tijd open geweest. Of ze zeiden dat ze er nog neits van konden zeggen maar dat het 2 kanten uit kon of het was niet goed of wel goed.. Ik vond die duidelijkheid erg fijn en vroeg er ook om.. Geef aan dat je duidelijkheid wil of het nu goed of slecht nieuws is. Daar kun je wat mee maar met onduidelijkheid niet!!

Sterkte

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hey, ik heb een bbz gehad en kan je ongeveer wel uitleggen hoe het voor mij voelde.

Het is net alsof er een scheet dwars zit in je darmen en er niet uit wil komen. een soort van 'obstructie' of zo, een spanning. Toen ik fietste, deed het bij elke onregelmatigheid in de weg scherp zeer in mijn buik.

Ik vind het jammer dat jou gyn je misschien onnodig ongerust maakt en niet duidelijk is in wat er precies aan de hand kan zijn.

Veel sterkte en ik hoop op een goede afloop.

12. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Zo een stukje nieuws van deze kant.

Heb ook mijn eigen echo mee gekregen.

Er zijn 2 duidelijke vruchtzakjes te zien 1 van 3 mm en 1 van 5 mm.

Der is nog een 3de die hier heel klein te zien is maar op de andere echo's in het ziekenhuis issie iets duidelijker en ronder.

Het eerste rondje hadden wij vorige week woensdag voor het eerst gezien.
    Het tweede rondje was er zaterdag nacht bij gekomen en het 3 rondje woensdag al een klein beetje.

Gisteren hebben we deze echo gehad. En de rondjes groeien. Ze wilde er nog niet teveel over kwijt maar gaf wel aan dat er 2 vruchtzakjes waren en eventueel een 3de..... we vinden het erg spannend.

Wat is jullie mening? 1, 2 of 3? :p

Overigens heb ik geen vruchtbaarheidsbehandeling gehad en is dit spontaan gekomen na een miskraam op 11 augustus j.l.

Het is nu wachten geblazen op de hartslagjes en de wurmpjes/garnaaltjes!!!

A.s. Vrijdag moeten we terug komen.

p.s. mijn hcg was nu 2694. (vanaf vorige week woensdag)

(Vorige week woensdag: 48 - 150 -380 - 994 en nu 2694)

13. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meis wat spannend :) Hoeveel het er ook zijn... ik hoop op gezonde garnaaltjes! ;)

Wat denk je zelf trouwens als het er 3 zouden zijn, nog even enthousiast of toch wat angstig? Ik ken mensen die al zouden panikeren bij 2. (ik niet hoor ;) ) Nu nog even de harslagjes afwachten hé! Ben benieuwd!

Geniet maar van die kleine frummeltjes!

14. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    3 zou ik wel even heel hard schrikken we houden er natuurlijk rekening mee...

2 zouden we echt super cool vinden :)

keep you guys posted :D

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Zo he wat een nieuws! ik ben er eigenlijk een beetje stil van. jullie wellicht ook :p

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Goh wat spannend zeg!! Het lijken me er zowiezo wel 2, nummer 3 is nog wat onduidelijk. Ik heb ook een tweeling en was wel ietsjes verder met mijn echo maar ik had ook 2 donkere rondjes op de echo en bij ons zag je wel al 2 kleine garnaaltjes er in.

Hier op het forum heeft Adi ook een drieling. Misschien heeft ze wel echo foto's van toen ze net zwanger was. Dan kun je vergelijken of misschien kan zij je duidelijkheid geven

17. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Hey Jada

thanks ik ga is even kijken of ik haar een pb-tje kan sturen.

a.s. vrijdag krijg ik weer echo ik zou dan tussen de 4 en 5 weken in moeten zitten meer denk ik nog niet... vinden het zooo spannend.

dit is de enige echo die we mee kregen want dat 3de streepje/rondje was als ze wat verplaatste beter in zicht... en zo groot waren de andere 2 rondjes ook toen ze begonnen dus vandaar dat we het zoo spannend vinden....

we gaan het afwachten.. mijn hcg stijgt in ieder geval snel genoeg ;)

keep you posted :D

18. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Wow spannend zeg. Nou ik ga je post even volgen. Ben erg nieuwsgierig geworden.

Heb je het idee dat je de zwangerschapsklachten nu heel erg voelt?

19. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    ja heel erg misselijk, meer steekjes, ook op meerdere plekken in mijn buik. En extreem moe. Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden dus het is even dubbelop schrikken hahaha en aanpassen en doen.

en nu moet ik nog tot VRIJDAG wachten ook... ahhhh spanningggggg

20. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    wat spannend en wat een bijzonder verhaal

heb zitten denken... innestelingsbloed hoor je wel eens maar das niet zoveel en zolang...

en zo zeggen ze je hebt niks.. en zo heb je er misschien 3
    haha hopelijk heb ik er maar 1 hoor...

die steekjes kunnen oprekken van je baarmoeder zijn ik voel ook overal krampen en steken
    vond ik erg eng in t begin maar volgens de VK is dat erg normaal...

hopelijk gat alles goed en blijven de garnaaltjes gezond!

Deel Deze Pagina