38 weken zwanger en vocht vasthouden; dikke handen en voeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 1982Eva, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe een normale en redelijk kwaal-vrije zwangerschap (afkloppen..). Mijn bloeddruk is normaliter vrij laag en is tijdens de zwangerschap mooi laag gebleven. Vorige week was 'ie ook nog prima (weet even niet meer precies hoeveel).

Nu werd ik vanmorgen wakker met wat dikkere handen en voeten. Niet dat je het op het oog direct ziet, maar mn handen voelen wel wat oncomfortabel, alsof ze slapen zeg maar. Schoenen willen wel gewoon aan, ringen had ik voor de zekerheid al afgedaan.
    Beetje vocht vasthouden hoort er volgens mij bij toch, ben nu 38 weken. Heb verder nergens last van, geen hoofdpijn, buikpijn, wazig zien ofzo.

Ik ben 'medisch' (om keizersnee bij vorige zwangerschap) en heb op 14 maart de ks gepland staan. Heb tot die tijd geen controles meer staan. Ik twijfel zelf een beetje of ik hiervoor het ziekenhuis moet bellen, het lijkt me eigenlijk wat overdreven....

Iemand ervaring hiermee?

2. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Ben zelf opgenomen geweest in de 35ste week ivm te hoge bloeddruk. Had hierbij ook totaal geen klachten behalve het vocht vasthouden. Het hoeft dus niet perse zo te zijn dat je ook hoofdpijn of iets moet gaan krijgen. Ik zou het vandaag/morgen nog even in de gaten houden en bellen als het erger word. En als je er zelf geen goed gevoel bij hebt natuurlijk altijd even bellen, liever een keer teveel gebeld dan te weinig! ;) Succes nog met de laatste loodjes!

FleurSL vindt dit leuk.
  3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    In mn laatste weken zwschap hield ik ook veel vocht vast in mn handen en voeten.
    Mn ring had ik nog niet afgedaan, die moest ik door laten knippen. Bij mij een zwangerschapskwaal, geen zwangerschapsvergiftiging.
    Mn bloeddruk ging wel iets omhoog, maar dat is ook normaal.

Misschien kun je even bij je huisarts (de assistente) je bloeddruk laten meten, voor je gemoedsrust. Dan hoef je het ziekenhuis niet te bellen....

4. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hield de laatste 1.5 week ook veel vocht vast. Zoveel dat ik sommige schoenen niet meer lekker aan kon. Bloeddruk bleef goed. Hoorde erbij was wat m'n gynaecoloog zei.

5. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb toch even gebeld en mocht gelijk komen. Bloeddruk was prima, baby ook - ook bij mij dus gewoon een laatste loodjes-kwaal....

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    HEbben ze je urine ook gecontroleerd? Ik had het bij de eerste ook en werd ook naar huis gestuurd met het hoort erbij. Bleek toch PE te hebben. (Met een onderdruk van 80/85)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik had het bij de eerste, mijn voeten zwollen op bij week 39. Urine en bloeddruk was allemaal prima. Ik kreeg het advies mijn benen hoog te leggen en dan merkte ik wel verschil.

Gewoon even alles laten controleren, dan ben je zeker!

8. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ja ze hebben bloed geprikt, urine gecheckt, bloeddruk gemeten en ctg gedaan. Alles helemaal prima gelukkig. Ik slaap nu met m'n handen op m'n kussen ipv zoals eerst, onder me, en dat helpt wel een beetje. Verder idd benen wat meer omhoog, niet teveel doen.... Dus nog even doorzetten die laatste loodjes en hopelijk na bevalling snel mn trouwring weer om :)

Deel Deze Pagina