Vriend is bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur88, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    Hoi allemaal, ik ben nu 20 weken zwanger en buiten lich. Klachten bij mij (BI) gaat het allemaal goed. Beeb is nu zo groot dat ik af en toe met goed voelen een ruggetje of hoofdje kan onderscheiden, zo leuk!
    Nou is mijn vriend steeds bang dat ik iets beschadig als ik zo loop te voelen. Ik kan me niet voorstellen dat dit zou kunnen, anders zouden er een hele hoop mismaakte kindjes ter wereld komen?! Maar nou heb ik wel last van een stemmetje die zegt 'wat als...'.
    Iemand hier ook last van? Of ooit iets van gehoord?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat jij met zachtere hand voelt dan de verlos als ze wil weten of het kindje is ingedaald bijvoorbeeld ...

Geen zorgen dus ...

3. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Haha mannen zijn altijd een beetje huiverig met voelen van de baby!Die denken idd dat het schadelijk is!Maar het tegendeel is waar!Je legt op deze manier contact met je baby en leert elkaar nu al kennen dus zou zeggen lekker spelen met je buik/baby!!Is juist alleen maar goed!:)

Wat ik alleen nooit doe ( en weet niet of het echt slecht is hoor;)) is wakker schudden om te spelen, wil hem dan niet storen!Ja alleen als ik wil checken of er nog beweging is bv, verder lekker samen spelen!:)

4. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Haha mijn vriend zei ook steeds dat ik dat niet mocht doen, maar hij was niet bang dat ik iets beschadigde maar dat de baby het onprettig vond haha.

Maar neehoor je beschadigd niks hoor als je gewoon aan je buik voelt enzo.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee joh de vk of gyn die voelt ook aan je buik en die doet dat minder zachtzinnig dan dat je het zelf doet.

6. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    mijn man vond het ook eng. maar dat is nu wel omgeslagen. hij kan niet van mijn buik afblijven nu.haha

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Haha, nee, denk niet dat je je kindje beschadigt.
    Volgens mij zijn mannen sowieso snel bang om de baby pijn te doen.

8. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Nee hoor meid, je beschadigt je kindje echt niet als je gewoon een beetje voelt. De verloskundige die doet het wel wat harder ;) En niet vergeten de kleine heeft ook allemaal vruchtwater om zich heen en dat beschermt haar/hem ook. :) Mijn zoontje botst zich vaak genoeg tegen me, en klimt in de ochtend op ons allebei en komt dan wel is terecht op mn buik, dat doet de baby echt niks.

Maak je geen zorgen meid, je kan gewoon voelen, als je zelfs wat later in het stadium bent kan je soms zelfs een handje vast pakken.

9. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Je baby vind het alleen maar fijn en word goed beschermd! Hahaha wel lief van je man!

10. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Bij mijn vorige zwangerschap stak het voetje van mijn dochter er zowat uit. Die heb ik toen even gekriebeld en teruggeduwd. Soms lijkt het alsof ze erop reageren. Best leuk. Lekker van genieten hoor!

11. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    ik plaag mijn aanstaande expres ermee als hij begint te zeggen dat het niet goed is voor de kleine als ik aan mijn buik zit. ga dan expres met1 vinger in mijn buik duwen :p aangezien die kleine van ons mij ook steeds schopt heb ik het recht om dat terug te doen zeg ik dan haha. Maar echt voelen waar het ruggetje of hoofdje zit kan ik niet, maar lijkt mij niet schadelijk hoor! volgens mij hebben de mannen gewoon helemaal een ander gevoel bij een zwangerschap..

12. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Mijn vriend roept al vanaf een weke of 10 dat ik de baby niet mag pesten. Toen prikte ik wel eens in mijn eigen vet met een vinger en dan werd hij echt boos.

Nu wil hij nog steeds niet dat ik te hard duw of voel. Maar de baby is nu zo groot dat ik zonder druk kan zeggen wat wat is. Hij heeft dikke billen en als ik de voetjes uit mijn zij druk dan gaan die mooi omhoog tegen mijn ribben aan. Ik weet niet wat prettiger is...

Deel Deze Pagina