38 weken zwanger van 2de kindje!!! Wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Assi, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Assi, wat grappig mijn dochter was 2960 en deze wordt ook geschat op iets meer dan 6 pond.
    Kon ze verder nog iets vertellen over naderende bevalling?

Sjolie, grappig op dezelfde dag. Hoe oud is je zoontje

Hier ook heel snel harde buiken met bewegen. Heb ook steekjes in schaamlippen(?) en vervelend gevoel van onderen.
    Morgen naar de vk.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    #42 Assi, 14 jun 2011
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
    @ Dreumesmama,
    haha, ik lees net over je steekjes daaronder...en toevallig had ik ze op het moment van lezen.
    Bij mij voelt het vanonder alsof er een erge druk op staat...lijkt bijna op dat moment dat je 8 cm. ontsluiting hebt en al een druk van het hoofdje voelt.
    Zo raar joh!
    Of soms ga ik zitten, maar dan voelt het écht alsof ik op het hoofdje zit, zo een vervelend drukkend en stekend gevoel geeft het dan.
    Dus toen de VK zei dat de baby wel héél laag ligt verklaarde dat een hoop.
    Maar HELAAS....ze kon niks zeggen over een eventueel naderende bevalling!
    Heb nu voor maandag 20 juni mijn volgende controle...Denk niet dat ik die ga halen, hoor!!! Maarja, dat dacht ik ook over de controle van vandaag :)

Trouwens, ik herken veel in wat de andere dames hier schrijven over de zenuwen voor de bevalling.
    Ook ik heb niks te klagen over de vorige bevalling. Duurde 5 uurtjes, ging lekker vlot en kon gewoon thuis bevallen. Wel had ik een weeenstorm en heb dat als zeer pijnlijk ervaren, hoor.
    Als ik erover nadenk dat ik dat weer ga ervaren....nou, dan krijg ik wel de zenuwen.
    en ja, het klopt...bij mijn dochtertje had ik absoluut niet gerekend op zo een vroege bevalling dus dan ga je erin mee. Nu kan ik nadenken terwijl ik letterlijk aan het wachten ben op de bevalling.... :)
    Maar moet zeggen dat ik van mijn dochtertje niet echt ontspannen ben bevallen.. We woonden toen tijdelijk in bij mijn broertje en ben daar thuis bevallen... dus niet echt knus mijn eigen veilige plekkie.
    Nu is dat wel anders!! Nu bevallen in ons eigen huis...heb van de Tuinen een relaxing CD gekocht die ik op wil zetten als de bevalling begint... Echt een aanrader, die CD's!!! Zo rustgevend.
    Wil nu echt een warme knusse sfeer creeren zodat ik me beter kan ontspannen dan de vorige keer.

HOE HEBBEN JULLIE HET TROUWENS GEREGELD QUA OPPAS VOOR JULLIE OUDSTE(N)?
    De mijne gaat naar mijn moeder toe. Ze woont in dezelfde wijk dus ideaal. Mijn vriend had verwacht dat ze thuis zou blijven.
    Maar ik wil mijn moeder niet hier thuis hebben om op te passen want dan is ze er alsnog bij..
    Ná de bevalling haalt mijn vriend ons dochtertje weer op en wil ik gewoon de eerste dag sowieso met zijn 4-en doorbrengen. Even wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Ook voor ons dochtertje is het al een hele verandering.
    Jullie??
    ik irriteer me een beetje aan de mensen om me heen die van ons verwachten dat we hen direct na de bevalling op bezoek uitnodigen. Maarja, ik kijk het wel aan. Bij mijn dochtertje kwam er wel meteen visite, maar ik zat toen nog zo vol adrenaline dat ik het niet erg vond.

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hopelijk beval ik gewoon 's nachts terwijl ze lekker ligt te slapen. Maar anders kan ik altijd in acute nood de buurvrouw bellen. Heb ook nog een vriendinen mijn schoonouders waar ze heen kan.
    Als het overdag gebeurt en ze is thuis met oppas wil ze toch naar mama dat werkt niet

Hier ook af en toe zo'n druk van onderen. Als ik moet plassen heb ik het idee dat het zo mee komt.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn dochtertje slaapt nog niet echt in 1x door s'nachts. Gelukkig is ze nu 1 maand van de borst af, dat geeft mij veel meer rust. Flesje melk en ze slaapt zo weer door.
    Maar toch lijkt het me niet fijn als ze in huis is als ik aan het bevallen ben. Weet nog goed mijn oerkreten te herinneren tijdens het persen :)

Ik hoop juist dat ik overdag beval!!!!
    Bij mijn dochtertje gebeurde het s'nachts. Ik wilde net gaan slapen, was zóóó moe......... Dus liever lekker overdag. Nog fris en uitgeslapen!

Nu 00.40 uur en nog op... Zou eigenlijk moeten slapen :)

Dat gevoel dat er iets meekomt van onderen...héél herkenbaar!!!
    Waarschijnlijk ligt jouw beeb ook heel erg ingedaald.
    Vorige week had ik dit niet zo heftig en toen lag hij ook nog niet zó laag.

5. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Na weer een avondje heftige voorweeen geen baby... En ben ook nog eens ziek geworden. Heb het wel even gehad nu.

Ik ben van mijn dochter 's avonds om half 10 bevallen, dat vond ik wel een mooie tijd.

Verder nog geen babynieuws?

6. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi!
    Gisteravond zijn mijn vliezen gebroken, jippie! Tijdens het eten een plonsje en op de wc nog een hele stroom (lekker verhaal ;)) en nu de hele tijd kleine beetjes...voor de zekerheid toch maar even vk gebeld ivm verhaal over wel/niet indalen want tijdens de controle gistermiddag lag hij wel beter maar nog niet helemaal vast.
    Heeft gisteren dus gecheckt en alles was OK met de beeb dus afwachten op goede weeeen...
    Had eigenlijk wel gedacht/gehoopt dat die vannacht al zouden beginnen want bij mn dochter kwamen ze na ongeveer 5 uur nadat mn vliezen braken maar een paar kleine krampjes vannacht en that was it..

Nu wel sinds uurtje of 6 beetje krampen om het kwartier maar nog niet echt de weeen zoals ik ze me herinner, volgens mij had ik meteen al om de 5 min bij mn dochtertje, dat eeuwige vergelijken ook altijd...!!

Als de weeen nu niet goed op gang komen moet ik vanmiddag naar het zh voor een ctg enzo, als er dan nog niets is wordt ik waarschijnlijk uiterlijk donderdagochtend ingeleid, einde in zicht dus :) Vriendlief is nu dochtertje naar kdv aan het brengen dus zou perfect zijn als het nu goed doorzet, duimen!!

Hoop op meer goed nieuws van jullie!!!

7. polfliet

polfliet Bekend lid

1 mrt 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Meril
    Super zeg het is echt begonnen. Hoop voor je dat het vandaag doorzet!

Veel succes..

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey Meril, wat superrrr spannend allemaal.
    ik kan me er ook niks bij voorstellen dat het niet meteen doorzet. Toen mijn vliezen braken van mijn dochterlief zat ik 2 uur later direct in een weeenstorm.
    Het rommelt al bij je dus het kan niet lang meer duren. Hoop dat het uit zichzelf komt!!!
    En ja, ideaal als het nu gebeurt..nu je dochtertje bij het KDV is.

Braken mijn vliezen nu maar !!!
    Lekker overdag!
    Zet hem op meid. Hoop dat je een makkelijke snelle bevalling hebt.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Oh Meril succes! Wat spannend weer, hopelijk heb je snel je kindje in je armen.

10. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Meril, wat een goed nieuws!

Nu de rest nog van ons! ;)

hier redelijk geslapen vannacht en gister overdag ook een goed bij-slaap-dut gedaan.

Maar qua buik eigenlijk vrij rustig

Gisteravond 23.30 was het officieel: deze zwangerschap duurt langer dan die van onze dochter van 17,5 mnd....!

eef

11. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Meril: heel veel succes, zet hem op.
    Ben zo benieuwd

Hier nog rustig, helemaal geen last.

Dreumes mama: ons zoontje is 2,5 jaar, geboren op oudjaarsdag 2008.
    Iedereen denkt nu dus dat ik zondag op vaderdag ga bevallen i.v.m vreemde datums.

assi: mijn vader en moeder wonen bijna in dezelfde straat, dus oppas is geen probleem, we kunnen dag en nacht bellen.

Eef16: dus nu begint het echte wachten.
    Moet er niet aan denken om 2 weken over tijd te lopen.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Zo! Mijn dag begint nu pas wat beter te worden.
    Vanochtend had ik echt mijn moment niet, hoor. Was echt geprikkeld.... poes die de hele tijd zenuwachtig loopt te miauwen (doet ze echt sinds ze een nestje heeft!), dochterlief plakkerig en zeurderig.
    Moest echt tig keer tot 10 tellen.... pffff.
    Enig lichtpuntje was dat ik nog even wilde gaan babyshoppen, maar natuurlijk mijn geld nog niet binnen op de rekening.
    Grrr.

Nu voel ik me wel weer beter!
    Maar hoop dat de baby vandaag zeker blijft zitten.
    En morgen ook nog graag :)

Mijn vriend is 17 juni jarig.
    Ik kwam er op 11 oktober achter dat ik zwanger was, op mijn verjaardag. Dus iedereen denkt dat ik overmorgen beval, op de verjaardag van mijn vriend.
    Lijkt me eigenlijk wel bijzonder.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Of gaan we met zijn allen voor Vaderdag?
    :)

14. polfliet

polfliet Bekend lid

1 mrt 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb al een paar weken de datum van vaderdag in m'n hoofd zitten! Zou toch wel heel speciaal zijn

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mag ik meedoen? Dit is dan wel de 3e;) De eerste is geboren met 38 weken precies, de 2e met 39 weken precies. En nu zit ik dus elke dag te wachten op nummer 3....en die dagen duren lang:(

16. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    ik de 23e.... want dan is mijn dochter precies anderhalf!

17. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier ook al zoveel verjaardagen, de 19e mijn moeder en vaderdag, de 24e mijn zus en ik zelf 7 juli maar dat hoop ik toch echt niet meer te halen!

Net bij vk geweest ze wil evt. volgende wk strippen. Verder niks nieuws. Ja ik heb de verkoudheid van mijn dochter overgenomen. Erg fijn.

Bij mijn dochter begon het vandaag met verliezen vd slijmprop...

18. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Nou ladies, nog geen nieuws hier helaas...
    Net naar zh voor ctg en was allemaal goed dus zit nu weer thuis, te wachten......als het zich niet vanzelf aandiend moet ik in ieder geval morgenvroeg naar zh om ingeleid te worden dus het einde is wel in zicht maar het gaat zo totaal anders als ik verwacht heb, even wennen dus!!

Zo even spullen van kleine meid pakken dan kan ze bij opa en oma logeren (1e keer, ik weet het, heel erg, haha), dus vind dat ook wel een beetje spannend...

Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen morgenvroeg nog te halen maar you'll never know...verlies nu niet zoveel vruchtwater meer maar wel elke keer slierten bloed (sorry, lekker verhaal) en dat schijnt wel een goed teken te zijn.

Jullie allemaal ook veel succes!!!

19. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    Spannend Meril!!!
    Hopelijk gaat het vanzelf!

Hier nog helemaaaaaaal geen tekenen en vind het ook niet zo erg.. het komt wanneer het komt.. dus ik wacht geduldig af. Denk dus ook dat het nog wel even duurt ;)
    Nu op naar de VK.

Fijne dag allen!!

20. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Hè meiden mag ik me melden? Hier wel al 2 meiden maar dat is een tweeling!! Deze waren veel te vroeg dus dit is totaal nieuw voor mij! Ben wel heel nieuwsgierig wanneer het begint

Deel Deze Pagina