Ja, iedereen moet ineens tegelijk Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat vannacht om 01.00 uur mijn vliezen zijn gebroken, maar dat het er beetje bij beetje uitkomt. Lees zoveel verhalen van anderen die precies hetzelfde hadden en dat het toch ging om gebroken vliezen. Nou dan heb ik nog 36 uur de tijd om uit mezelf te bevallen. Wil echt niet ingeleid worden Ik had het me hééél anders voorgesteld, de tweede bevalling. Vooral omdat de eerste zo netjes volgens het boekje ging. 3 uur na breken vliezen een weenstorm...4 uur later lag ze op mijn buik.. Maar nu..............
Assi zullen we elkaar dan maar steunen, ook hier nog niets. Ja weeen maar niet heftig genoeg. De vk komt zo, ik ben zo moe. Kan niet nog zo'n nacht door. Wat zei vk bij jou?
Ow dreumesmama, neeeeee! Ik dacht echt: Nou, die is vast wél bevallen! Jeetje mina, maar je hebt dus wel ontsluitingsweeen?? Wat zegt de VK tot nu toe of komt ze straks voor het eerst? Lijkt me echt zo vermoeiend, vooral met een kleintje in huis!! Ik kwam ook even een update geven.. Had vandaag een controle bij de VK en vertelde dat ik sinds gisternacht 3x warm vocht verloren ben. Het leek haar sterk dat het vruchtwater was, maar ik mocht wel meteen door voor een echo om het uit te sluiten of te bevestigen. De echo liet zien dat ik juist TEVEEL vruchtwater heb... ik zat echt VER boven de maximale grafiekslijn... *shock*. Dat is dus ook de reden dat mijn buik continu abnormaal hard is. De VK vond het echt sneu voor me dat ik met zo een harde buik moet lopen en als ik het echt niet meer trek dat ze dan wel maatregelen wilt treffen. Maargoed, er is dus géén sprake van gebroken vliezen! Ben op zich wel blij nu want anders had ik spontaan moeten bevallen binnen 12 uur..anders werd het een medische bevalling. En wil juist weer thuis bevallen. Ze zei wel dat wanneer mijn vliezen breken ik uit mag gaan van heel veel waterverlies i.p.v. kleine plasjes. Vraag me af hoe het is met Polfliet... Haar vliezen waren wel gebroken!!! Nu lijkt de bevalling helemaal ver weg, zeg! Maargoed, ben gek genoeg zelfs wel blij. Even relaxen.
ohhh wat spannend hier allemaal! Bij mij ging het precies zo, bij mn dochter braken de vliezen en begonnen de weeen meteen maar bij zoonlief dus ook niet (net over de 24u gebroken vliezen heen...) Het enige dat ik kan zeggen is goed in de gaten blijven houden of het echt geen vruchtwater is...bij jou klinkt het wel zo namelijk Assi! Bij mijn eerste was ik ook de ochtend van de bevalling nog bij de VK en die zei, nee joh, beetje urineverlies maar een paar uur later begonnen de weeeen toch echt! Bij de bevalling nu was het meestal een klein beetje als ik helemaal plat had gelegen en dan opstond, of als ik een beetje naar beneden perste... Nou dames, allemaal veel suc6, het kan niet lang meer duren lijkt me nu toch! Alles hier thuis gaat OK maar de kleine man is wel erg onrustig, geen voorbeeldige 3uur slaap-drink-slaap- kind zeg maar...al een paar heftige nachten gehad dus we zijn nu een beetje aan het proberen wat voor hem het beste is, even wennen dus nog maar wel geweldig zo'n nieuw gezinnetje! Knuffels!
Hey Meril, fijn om een update te lezen van je. Lijkt me ook wel heftig, hoor...wennen aan de nieuwe situatie. Vooral om de 3 uur weer op... mijn dochtertje slaapt pas sinds 5 weken door... Is jullie meisje jaloers of vindt ze het juist heel leuk?? En sja, wat betreft vruchtwater... Was al 'bang' dat ze zouden denken dat het onschuldig is. Snap het ook wel want de laatste keer dat ik wat verloren heb is alweer 8 uur terug..en dat was niet zo heel veel. En ze zeggen dat met mijn hoeveelheid vruchtwater (te zien op de echo) ik véééél meer zou moeten verliezen..echt een plons water. De VK heeft vanmiddag ook nog eens inwendig gekeken, gewoon met haar vingers. Lig je daar ineens met je blote kont hahaha. Maar zag er volgens haar onschuldig uit en zag niks lopen. Ik ga er dus maar van uit dat het ontzettend waterige afscheiding is ofzo. Volgens de VK kun je vocht verliezen zo tegen het einde.
Assi, het zit ons niet mee. Ik heb vanavond 1.5 uur aan ctg gelegen, hartslag van baby is veel te hoog. Tegen de 200. Ik ben echt helemaal gesloopt, morgenochtend weer naar zh. Heb wel slaappillen gekregen want ben zo moe maar kan niet slapen door weeen. Dochter was logeren maar die was helemaal overstuur dus man heeft haar weer opgehaald. En nu weet ik het echt ff niet meer....
Nou dames Ff Heel kort want ben erg moe en al 30uur of meer wakker... Maaarrrr: IK BEN BEVALLEN! Vannacht om 2uur nog pas 1cm en vanmorgen om7.00 een mooie zoon rijker!! En dat voor mijn eerste vaginale bevalling, want eerste was KS. Morgen Uitgebreider verslag Succes en sterkte voor jullie! Eef
Hmm ik zie net dat een bericht niet geplaatst is, Eef16 gefeliciteerd met je zoon!! Geniet ervan en pak je rust .. na 30 uur op te zijn geweest. Ik ga nu ook snel mijn bedje opzoeken.. want je weet maar nooit, alle rust die je kan pakken is meegenomen.
Hier 37 weken en zwanger van een tweede en ik begrijp het wel. Mijn dochter is gekomen met 38 en 5 dagen en heb daarom het gevoel dat deze ook rond die tijd komt. Lijkt me gek om de 39 weken te passeren omdat dat nooit is gebeurd bij mijn dochter. Ik hoop dit keer de 40 weken te passeren moet nog een hoop doen. (enooorme nestel en perfectiedrang in deze zwangerschap) Alles moet tiptop! En stiekem beetje angst voor de tweede bevalling. Alles ging zo snel bij de eerste. We zullen zien. Succes verder
@ Eef16, geweldig nieuws!!!! Hoop dat de bevalling je is meegevallen.. En geniet van je nieuwe spruit En dat terwijl je de 19de nog niks zag aankomen. Geeft de burger moed Hoe gaat het verder met je? Kun je een beetje uitrusten? Tis toch anders met nog een kleintje in huis. @ Zaytouna, waarschijnlijk ben jij de volgende @ Dreumesmama, jeetje meis, nee dat is niet leuk meer! Zo ga je echt gesloopt de bevalling in. Kunnen ze het niet een handje helpen? Opwekken of inleiden? Strakjes ben je gesloopt terwijl je nog een kindje hebt rondlopen. Ik leef écht met je mee!!! En ook vervelend om te horen dat de hartslag van je baby zo hoog is.... Is dat niet gevaarlijk? Hoe lang willen ze je nog zo laten doorlopen??? Hoop echt dat je vannacht bevalt. Dit verwacht je natuurlijk niet van een tweede bevalling.
Hier trouwens helemaal geen vocht meer verloren sinds 12.30 uur. Alweer 11 uur geleden dus ben er vrij zeker van dat het geen vruchtwater was, zoals de vk en echoscopiste al zeiden. Ben wel opgelucht. Zit ineens niet meer te wachten... zo stom want ben toch bijna 40 weken en het kan elk moment gebeuren. Maar toch is dat gevoel van wachten voorbij. Ik zie wel wanneer het komt. Morgenochtend meteen bloed laten prikken op suikergehalte aangezien ik echt teveel vruchtwater heb. Daarna nog de winkels in... Moet van de VK een stuk of 10 á 12 van die blauwe onderlegmatjes hebben!!!!! In kraampakket zaten er maar 2! Bij mijn vorige bevalling (thuis) ook maar 2 gebruikt....
Eef, gefeliciteerd!"wat heerlijk snel gegaan. Vannachtcwel goed geslapen en straks weer naar zh voor ctg. Ik heb altijd gezegd dat ik absoluut niet in het zh wil bevallen maar dit is nu wel veranderd. Ik heb geen vertrouwen meer in lijf en maak me zorgen om baby. Zal na zh overleggen met de vk wat nu.... Assi wat zou de oorzaak kunnen zijn van teveel vruchtwater?"En wat fijn dat je nu rust hebt!
@ Dreumesmama, ik wil ook thuis bevallen, maar als ik zo lang weeen zou hebben als jij dan maakt het me ook niet meer uit waar de kleine geboren zou worden. En het ZH geeft in jouw geval meer rust en zekerheid. Stel je moet er alsnog heen tijdens de bevalling! Ook niet leuk.. Teveel vruchtwater kan veroorzaakt worden doordat mijn suiker niet goed is. Daar moet ik me dus op laten testen. En anders... sja, maak ik gewoon extreem veel vruchtwater aan. Moet zeggen dat ik me al heel lang niet fijn voel met zo een abnormaal harde buik, maar dacht: Het hoort erbij... Niet dus... de VK vond het al heel knap dat ik de hele dag kan lopen met zo een harde buik. Denk trouwens niet dat er iets mis is met mijn suiker. Heb geen klachten die erop wijzen!
@dreumesmama: slopend zeg die weeën en dat het niet doorzet.. is echt vervelend. Hopelijk wordt je snel verlost en komt alles goed!! Gelukkig heb je vannacht goed geslapen, dat is wel belangrijk @ Assi haha, ik??? Nou ik dacht vanochtend wel serieus dat het begonnen was, het is in ieder geval flink aan t rommelen beneden, vanaf 4.30 uur onregelmatige weeën en vanaf 6 uur regelmatig om de 5 min. maar ze houden maar 15 sec aan en dan trekken ze weer weg. Het was wel echt om de 5 min. meer dan 1,5 uur lang. Rond 8.30 uur de VK gebeld, maar er zat toen alweer een wat langere tijd tussen, ze wilde langskomen en had alvast een plekje in ZH gereserveerd, om 9.30 uur was het onregelmatiger, dus ZH geannuleerd en VK laatst gesproken rond 11.00 en afgesproken dat ik het even aan ga kijken want weeën zijn duidelijk afgenomen. Ik verlies wel stukken slijm met stukjes bloed erin, dus er zit wel wat beweging in... maar wanneer zet het door?? Spannend spannend, ik hoopte echt dat het zou doorzetten, ben er wel klaar voor! Assi goed dat je niet meer aan het 'wachten,wachten' ben, het komt wanneer het komt...
@ Zaytouna, nou zo te lezen ben jij inderdaad de volgende! Er is iets bezig bij jou! Kon je de weeen nog wel goed aan of moest je ze echt wegpuffen? Spannend zeg!!! vooral die stukken slijm met bloed erin kan weleens betekenen dat het snel gaat beginnen. Zijn de weeen nu helemaal weg dan?
Nee de weeën komen nog steeds, laatst was het om de 10 min. en dan houden ze ong 30 sec aan. Ik ga zo even proberen te liggen, misschien wordt het nog een lange nacht.
Voelen ze als onsluitingsweeen? Of nog makkelijk op te vangen? Is de VK al langsgeweest?? Spannend zeg....lijkt erop dat het begonnen is bij je!!! Hou ons op de hoogte Als het lukt dan..