(Weet even niet waar ik deze vraag moet stellen, hier of bij kleuter omdat het meerdere zaken "overlapt") Hoe gaan jullie het doen als jullie bevallen zijn, met schoolgaande kindjes? Zelf zit ik er aan te denken om de oudste iig de paar daagjes "verlof" te geven.... of is dat uitzonderlijk? Hij moet natuurlijk ook "wennen" aan alle nieuwe zaken.... Nu wordt hij binnenkort 5 en dus leerplichtig, nu zag ik dat je wel bijzonder verlof kan aanvragen maar dan voor specifieke data (die ik nu dus nog niet weet) hebben jullie de vermoedelijke bevallinggsdata doorgegeven aan school?
Ben zelf 12 weken zwanger en heb er 1 op school die 5 jaar is. Wij laten hem dan gewoon naar school gaan om hem in het ritme te houden. Anders kan hij nog niet aan de situatie wennen zoals het is. Hij zal toch naar daarna ook weer naar school moeten gaan en dan moet hij weer opnieuw wennen aan het ritme.
Ik ben zelf leerkracht, maar heb nooit meegemaakt dat een kind verlof kreeg omdat hij/zij een broertje/zusje heeft gekregen. Het lijkt me eigenlijk voor jullie ook niet echt prettig als jullie oudste erbij is.. Ik zou hem gewoon naar school laten gaan (ook beter voor zijn ritme inderdaad). Dan heb jij alle tijd voor de kleine. Ik zou toch even de school informeren hoe en wat.. Ik weet eerlijk gezegd niets van een verlof voor schoolgaande kids.
@ritme... tja daar zit ook wel weer wat in.... mamma2012 hahahaha heb het ook niet echt over de bevalling zelf... al had kleuter wel gevraagd of hij er deze keer bij mocht zijn als ik (citeer) de baby ging uitpoepen .... nouja het is een mannetje die dus niets wil missen... en denk dat hij zich juist "er buiten houden" voelt als ik hem de eerste dagen... (2? 3?) juist gewoon naar school laat brengen..... Alle tijd voor de kleine.... nouja de kleine is eigenlijk het minst belangrijke... (met oog op jaloezie, wennen, etc)
Ik heb het zelf even met de juf besproken en aangegeven dat ik mijn zoontje van 5 jaar 1 dag thuis hou als de kleine geboren is (mits het door de weeks is natuurlijk), gewoon om even aan de nieuwe situatie te wennen (het is nu natuurlijk een megadrukke tijd voor de kinderen) en dat was geen probleem. Daarna gaat hij gewoon weer naar school om in het ritme te blijven.