Hallo allemaal, Inmiddels ben ik 12 weken zwanger. Vanaf het moment dat ik positief testte tot nu heb ik dagelijks last gehad van flinke buikpijn. Alle echo's zijn tot nu toe goed en de gynaecoloog gooit het op groeipijn. Toch word ik zeer onzeker van die pijn. Afgelopen woensdag heb ik nog een echo gehad en nu ben ik alweer bang dat het mis gaat. Wie herkent deze pijn en wanneer werd het minder? Het is denk ik echt mijn baarmoeder die pijn doet. Het is mijn onderbuik of steken vaginaal. Soms voelt het als kramp of zeurend aanwezig.
Ik herken het niet, maar vergeet niet dat er behoorlijk veel gebeurd nu in je lijf. Je baarmoeder groeit zoals de gynaecoloog al zegt. Ik denk ook echt dat dat het is. Misschien zijn het ook je darmen die je voelt? Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, maar alles is immers goed? Probeer van je zwangerschap te genieten!! Sterkte
Ik heb al de hele zwangerschap last van buikpijn. Het komt en gaat.. Het voelt alsof ik super erg ongesteld moet worden. Meestal om de twee weken dat ik dit een dag of twee drie voel. Het is het groeien van je baarmoeder! Vervelend gevoel maar ik probeerde het altijd positief te zien: het groeit!! Ik heb een soort dagboekje bijgehouden en alles genoteerd wat ik voelde. Zo kan ik bij een eventuele tweede zwangerschap lezen waar ik nu last van had. Ik denk dat mij dat straks gerust stelt.. Die steken in je vagina heb ik nog steeds! Men weet eigelijk niet precies hoe t komt maar veel vrouwen hebben er last van. Pas wanneer je erge krampen hebt met bloedverlies zou ik me zorgen maken.. Voor nu: probeer te genieten!
Herkenbaar hoor. Ik had dat tijdens mijn zwangerschap ook. Voelt idd aan als krampachtige/zeurderige pijn, alsof je ongesteld moet worden.
Ik herken het ook. Bij eerste zwangerschap rond 15-18 weken het heftigst gehad. Toen ook bij de hap 's avonds gezeten omdat ik dacht dat het weeën waren...was ook heel bezorgd en ben ik nu ook weer omdat ik nu al vroeg ook die pijn heb. Soms zo ongemakkelijk en pijnlijk dat ik wat paracetamol wil nemen. Volgens gyn is het heel normaal. Je baarmoeder is een spier die voortdurend bijna onmerkbaar samentrekt om alvast te oefenen voor straks, maar die ook beetje bij beetje uitrekt om te groeien. De ene vrouw heeft daar meer last van dan de ander. Bij ons is het kennelijk nou eenmaal wat gevoeliger. Probeer wel te genieten hoor. Je zult zien dat de pijn op den duur wel wat minder gaat worden.
Bedank voor jullie reactie. Het voelt fijn dat er meerdere zijn die de buikpijn herkennen. Ik raak er zo onzeker door..
Heel vaak zijn het je darmen in de eerste periode (tenzij je bloedverlies hebt). Je darmen zitten er nu nog achter en worden later weggeduwd. Door hormonen kun je last hebben van je darmen (overigens zonder dat dat invloed hoeft te hebben op je stoelgang).