vananvond uit eten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Saadia, Dec 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Hallo,

Vanavond ga ik met mijn werk uit eten (kerstdiner). Heb even de kaart van het restaurant bekeken, maar er staan volgens mij alleen maar dingen op die niet goed zijn tijdens de zwangerschap... En volgens mij krijgen we een verrassingsmenu, dus helemaal lastig! Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan? Niemand weet namelijk dat ik zwanger ben!

groetjes, Saadia

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik heb hetzelfde Saadia! Ook vanavond, ook verrassingsmenu... Ik ga gewoon heel selectief van mn bord eten denk ik (of hopelijk is het niet nodig). Dat je niets mag eten ervan kan ik me haast niet voorstellen, tenzij het volledig bestaat uit rauw vlees, orgaanvlees en rauw ei ofzo ;) Gewoon alles eten van de groenten enzo, en brood in mandjes, en al dat soort dingen. Die mag je sowieso, en verder kun je een beetje een rotzooi van je bord maken als er veel op ligt wat je niet mag, dan lijkt het net alsof je wel echt hebt gegeten ;) (en als mensen ernaar vragen kun je altijd zeggen dat je je niet helemaal lekker voelt, of niet zo'n trek hebt, of zoiets).

3. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Ik denk toch dat het lastig wordt... zie hier de menukaart: A la Carte menu

Of valt het mee? Weet het eigenlijk niet...

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zou denk ik even stiekem naar iemand van de bedienig lopen en vragen of ze jouw rauwe vlees willen doorbakken en natuurlijk wel bij melden dat niemand het nog mag weten en je dus ook geen compleet ander menu wilt krijgen!

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    je bent in een restaurant

die behoren te koken naar behoeften van de gasten, jou behoefte is geen rauw vlees en geen rauwmelkse kaas en geen gerookte zalm uit vavuumverpakking (ei het liefst ook doorgebakken maar 1 keer een zachtere dooier kan geen kwaad)

krijg je dus een medium biefstuk, vraag je de ober om doorgebakken wegens zwangerschap
    of je kiest vis ipv vlees altijd goed.... mits je keus hebt
    (en idd of tevoren ff naar de ober, even zeggen ik be zwanger maar niemand weet t nog en mag nog eve niet... mag ik doorgebakken vlees of vis ofzo :) )

houden ze echt wel rekening mee hoor zijn die mensen wel gewend

en soms gaat t niet geheel goed, zoals laatst was ik bij de wok doorgebakken? jah ik wil ee doorgebakken kangoeroe biefstukkie...
    nouja dat was m niet geheel gelukt, nou kan gebeuren ik heb de stukjes die doorgebakken waren gegeten
    en de rodere stukjes naar mn andere helft geschoven hihi....

6. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

Nov 17, 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Haha da's inderdaad een vrij onmogelijke kaart :D Ik zou t op een soepje en stokbrood gooien en zeggen dat je niet zo lekker bent. Anders zijn de visgerechten ook okee, mits er geen rauwe schaaldieren in zitten (zoals de oesters). Succes!!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Euh... Ik zou er werkelijk niets eten! Wild en vis is niks voor mij, en da's bijna het enige wat er op staat. En 2 vega dingetjes, wat je sowieso wel kunt eten. Maar ze zouden mij echt geen plezier doen met zo'n soort restaurant :p

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,193
    35,895
    113
    Poeh, dat is zeker een lastige kaart. Ik zou ook gewoon een doorbakken stukje vlees zonder extra's kiezen. Maar ik zou hier idd sowieso liever niet gaan eten haha.

9. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Tja, ik kan moeilijk afbellen... en ik kan niet doen alsof ik me niet goed voel... en dan wordt het waarschijnlijk ook nog een verrassingsmenu. Baal er goed van!

10. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

Oct 21, 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een hele lastige kaart zeg! Ook niks voor mij...
    Ik denk dat je ook het beste gewoon de groentes ed. zou kunnen gaan eten, en anders misschien toch naar de ober lopen en vertellen dat doorbakken wilt omdat je zwanger bent.
    Maar ik hoop dan dat de ober niks laat merken als hij aan het serveren is..
    Moeilijke situatie!

Of anders het op een soepje gooien inderdaad, en zeggen dat je je niet zo lekker voelt..

Succes.

11. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Waarom bel je niet met het restaurant en geef je aan met welke groep je komt en laat je vallen dat je zwanger bent.
    De kok heeft zo nog even de tijd om snel iets anders te regelen zodat jij ook lekker kunt eten...

Als het een goeie kok is weet ie hoe hij met zwangere vrouwen om moet gaan...

12. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0

NOU inderdaad!!!
    zoooveeeel is t niet wat niet mag...
    jou stukkie vlees moet gewoon wat langer in de pan....

jou visjes mogen niet uit vacuumpakjes komen maar moeten vers of uit diepvries

en je kaasjes mogen niet rauwmelks zijn....

nah wat is nu t probleem om je stukkie vlees iets langer te bakken..?
    doen ze vast voor je
    zo niet dan vind ik t persoonlijk een slecht restaurant...

13. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Goh dat van dat vooraf bellen is een goeie zeg! Dan heeft niemand argwaan als ze je zien praten met het personeel ook!

14. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Bedankt dames, voor de tip! Heb zojuist even gebeld. Toch ook afgesproken dat ik vanavond even naar de gastheer ga (anders weet hij natuurlijk niet bij wie hij het eten neer moet zeggen). Hij zou het regelen met de keuken. Ben benieuwd!

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gat ik moest daar sowieso al niet veel. eet smakelijk!

16. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Als ik dit menu zie zou ik gewoon zeggen dat ik vegetarisch ben, dan zit je sowieso niet met de biefstuk en carpacio en lever etc. Rest kan je gewoon eten van wat ik op de kaart zie.

17. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    zeggen dat ik vegetarisch ben, terwijl ik gisteren nog heerlijk een hamburger en een gehaktbal op m'n werk heb gegeten, gaat er natuurlijk niet in;)

zal vast wel goedkomen!

18. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Nee dat gaat er niet in. Maar ik zag nadat ik had gereageerd pas dat je het al hebt opgelost. Veel plezier vanavond in ieder geval.

19. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

Nov 17, 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    En Saadia, de avond doorgekomen mét lekker eten maar zónder verdachtmakingen???

20. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Jazeker, t was erg lekker en speciaal voor mij was het menu wat aangepast! Niemend die het door had, dankzij de tip om even met het restaurant te bellen!

Share This Page