20 weken zwanger en opgeklopt eiwit (dessert) gegeten!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Help! Ik ben net wezen uit-eten met collega's en als toetje hadden we ijs met opgeklopte eiwit. Nu heb ik daar gewoon van gegeten, want ik wist niet dat dat het was. Totdat uiteindelijk iemand gewoon uit nieuwsgierigheid vroeg waar het dessert van gemaakt was.
    Ik schrok natuurlijk wel. Want ik heb best een flinke portie gegeten! :$

Moet ik me nu zorgen maken? Ik ben 20 weken zwanger. Waar moet ik nu op gaan letten, mocht er iets fout zijn? :(

Groetjes,
    Hanna

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Niet zo enorm druk om maken! we eten allemaal weleens iets waarvan je achteraf denkt...oeps mocht ik dat wel hebben. dat heb ik wel tenminste, terwijl ik echt mijn best doe om erop te letten! Maak ik bijvoorbeeld een toastje met gerookte zalm voor visite en ik met mijn stomme hoofd stop de vork in mijn mond waar nog een stukje aanzit...

De kans is echt heel erg klein dat er iets uit voorkomt, uit die rauwe eieren, het enige wat zou kunnen gebeuren is een salmonella besmetting. Dan krijg je de volgende symptomen:
    Symptonen salmonella bij zwangerschap
    Na infectie doen zich al snel de eerste symptonen voor. Je kunt meestal binnen 36 uur al last hebben van misselijkheid, rillingen, koorts, buikkrampen, diarree en hoofdpijn.

Je merkt het dus vanzelf als er iets niet goed zit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de listeria bacterie, daar merk je niets van...

Er zal echt niets aan de hand zijn, maar mocht je je niet lekker gaan voelen zou ik contact opnemen met een dokter, gelukkig kan er dus niet ongemerkt toch iets aan de hand zijn.

overigens, je hebt nu niet meer kans op besmetting ofzo terwijl je zwanger bent.. en al die keren dat je rauwe eieren hebt gegeten terwijl je niet zwanger was, was er toch ook niets aan de hand.. al met al kleine kans denk ik...maak je niet zo druk!

xxx

3. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan verschillen per gelegenheid, maar vaak wordt er gepasteuriseerd eiwit gebruikt. Dus zodanig bewerkt dat er geen bacteriën meer inzitten. Of hebben ze in het restaurant gezegd dat ze verse eieren gebruikt hebben? Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Salmonella komt heel weinig voor, maar als het gebeurd kan je goed ziek worden. De darmkrampen kunnen je baarmoeder prikkelen. Makkelijk gezegd hoor, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken. Het is nu eenmaal gebeurd en de meeste eieren zijn salmonella vrij. Dus de kans is klein. Mocht je last krijgen zou ik wel direct contact opnemen met je huisarts.
    Hopelijk loopt alles met een sisser af. Sterkte.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt voor jullie snelle reacties! En wat Reintje85 ook al zegt:
    je hebt nu niet meer kans op besmetting ofzo terwijl je zwanger bent.. en al die keren dat je rauwe eieren hebt gegeten terwijl je niet zwanger was, was er toch ook niets aan de hand.. al met al kleine kans denk ik...
    Dat dacht ik zelf eigenlijk ook al.

Dus als ik me de komende 36 uur gewoon normaal blijf voelen is er gewoon niks aan de hand! En daar ga ik eigenlijk ook wel vanuit nu.

Maar bedankt voor de vlotte antwoorden!

Groetjes,
    Hanna

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    en je kunt jezelf ook ziek praten he... dus niet bij elk pijntje in paniek schieten! is heus niks aan de hand;)

Deel Deze Pagina