Tot 2x toe ben ik heel erg geschrokken. Niet een klein beetje schrikken alsof iemand 'boe' roept, nee gigantisch schrikken... Gisteravond lag ik net te slapen (mijn man was nog niet thuis) en toen had ik een hele realistische droom. Zo realistisch heb ik nog nóóit gedroomd. Ik lag met m`n rug naar de slaapkamerdeur toe en ik draaide me om toen ik iemand op me af zag komen met z`n armen naar me uitgestrekt. Naar mijn idee had ik mijn ogen open. Ik heb keihard gegild. Tot ik besefte: het is een droom... Een minuut lang heeft m`n hart in me keel gebonkt. Ik ben nog nooit zooo geschrokken. Nu vraag ik me af... Misschien een hele rare vraag hoor, maar kan dat schrikken geen kwaad voor ons kindje? Liefs, Amy.
ik denk het niet ik schrik zo vaak ik ben iemand die heel snel schrikt en schrikken zoals jij schrok en niet van boee en aah
Hey.. Jeetje, wat eng! Zoiets heb ik ook wel eens mee gemaakt. Lijkt het net of er iemand naast je bed staat en je weet bijna zeker dat je niet sliep.. Brrrr.... Maar het kan vast geen kwaad hoor. Jij schrikt, maar je kleine zit veilig in je buik met heel wat vruchtwater en een baarmoeder etc. erom heen. Liefs, Sensa
Ik geloof dat hier eerder al eens een topic over was. Nee, kan geen kwaad hoor. Als dat zo was dan zouden wij erg uit moeten kijken voor onze kleine (ik ben ongelooflijk schrikkerig, helaas altijd al geweest..).
Eng dromen schijnt vaker voor te komen in de zwangerschap zeggen ze hoor, ik heb ook dat ik hele realistische dingen droom..maar dan dingen als het huis staat in de fik en ik moet mn dochter (dan komt dus ook ineens naar boven dat ik een dochter krijg.. dat weten we nog helemaal niet), man en dieren buiten krijgen. Dat soort enge dingen. Of dat schrikken erg kwaad kan weet ik niet, ben zelf 1 keer heel hard geschrokken.. was 5 weken zwanger en het zoontje van mn baas riep ineens "AAAAAAAAAAH" in mn oor.. nou ik schrok nóg harder dan normaal.. want er zat een gat in het plafond Ik heb toen ook een moment gedacht; is dit wel oke? Maar volgens mij kan het geen kwaad, tis alleen erg vervelend voor de mama
Nee hoor dat kan geen kwaad voor je kindje! Heb ooit trouwens eens zo'n soortgelijke droom gehad...mén wat ENG!
Ik had gedroomd vannacht dat ik, zwanger en wel, bij de FBI was en dat ik aan het vechten was met terroristen op een dak. Opeens had zo'n gast een raket op ons afgevuurd en ja hoor...daar gingen we. Gelukkig werd ik net wakker maar het is werkelijk zo stom als je dat droomt. Waar heb vandaan komt weet ik niet want ik heb geen soortgelijke films of boeken gelezen. Maar gelukkig merkt je kind daar niets van, alleen wel naar voor jezelf.
Zo vaak gehad tijdens beide zwangerschappen dat soort enge dromen. Jus en Col hebben er btw niets aan overgehouden.
Het lijkt me ook niet dat het kwaad kan hoor. Ik vraag me ook af of met negen weken zwangerschap een kindje al dusdaning ontwikkeld is dat ze dit merken? Ik heb trouwens ook ooit zo'n droom gehad. Was toen niet zwanger, maar ik dacht echt dat er een man met een lange zwarte jas in mn kamer stond bij de deuropening. En voor mijn gevoel was ik toch echt wakker. Nou heel erg eng was dat. Rotdromen, bah!
ik ben zelfs van de trap gevallen met 20 wkn zwangerschap en gelukkig niets aan overgehouden, dus dan zal schrikken wel meevallen denk ik. Wel heel naar kan dat zijn dat dromen.
Kan geen kwaad denk ik hoor. Inderdaad schijnen enge dromen veel vaker voor te komen tijdens de zwangerschap! En schrikken..... ik schrok eerder nooit zo snel, maar sinds ik zwanger ben schrik ik elke keer zó hard! Ik denk dat je je kindje wilt beschermen tegen kwade dingen ofzo en dat je daardoor sneller schrikt. Hahaha. (kan me niets anders bedenken!)
Heb ik me ook afgevraagd in het begin van de zw-schap: maar je kan wel tegen een stootje hoor. Ik schrok van iemand die plotseling in mijn kamer stond (in het echt haha) die ik totaal niet had horen aankomen. Het hart zat in mijn keel. En enge dromen horen er op de een of andere manier ook bij. Heel vervelend... ik had altijd al vaak last van nachtmerries, en heb iig gemerkt dat het helpt om niet op je rug te slapen en niet teveel te eten voor je gaat slapen.
Wat wel heel erg schrikken was, was dat een zwangere vrouw bij ons om de hoek 's middags lag te rusten toen er werd ingebroken. Die arme vrouw schrok zich te pletter. Ze was wel zo (on) verstandig om de inbrekers tegemoet te lopen en te gillen. Zij duwde die inbrekers van de trap en die gingen er vandoor. Je kan je voorstellen dat zij de schrik van haar leven had en dat ze wel naar het ziekenhuis moest om alles te controleren. Gelukkig was er niets aan de hand maar stel je voor hoe het anders had kunnen aflopen. Helaas heeft dit die rotinbrekers er niet van weerhouden om dan maar verder te gaan met hun 'werk' in de buurt....
nee hoor kan geen kwaad voor de kleine! zo'n enge droom brengt denk ik een hoop stresshormoon met zich mee, maar het is van zo'n korte duur dat het geen kwaad kan. Volgens mij is het zo dat als je de hele zwangerschap last hebt van enorme stress dat het invloed kan hebben op je kleine, maar nu gelukkig nog niet...
Ben heel blij dat het geen kwaad zal kunnen. Heb tot nu toe 1x zo`n enge droom gehad. Tjonge wat eng zeg!!! Ik merk wel dat sinds ik zwanger ben, ik in het algemeen veel schrikkeriger ben. Zullen de hormonen wel zijn, hahaha...