vroeger bevallen als je druk bent?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mano82, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Zijn er activiteiten die de bevalling kunnen stimuleren/activeren?
    Ik had namelijk graag gehad dat ons kindje blijft zitten tot de geplande keizersnede op 9 mei, maar uiteraard is het altijd mogelijk dat de baby eerder wil komen... Maar ik ben dan ook een bezige bij, ik ga tweemaal per dag een eind wandelen met de hond, ik ga bijna dagelijks met de fiets boodschappen doen, ik heb van die kuiswoedes dat alles er hier proper moet uitzien en dan kan niemand me tegenhouden, ik kan gewoon niet stilzitten... Ik voel me er weliswaar erg goed bij en ik overdrijf niet, ook doe ik het rustiger aan als ik eens een harde buik krijg.
    Maar ik vraag me af, is de kans groter dat je eerder gaat bevallen als je zoals ik bijna altijd bezig bent?
    En als ik nu ganse dagen rustig in de sofa zou blijven zitten en een boekje lezen, zou de baby dan langer blijven zitten?
    Misschien hebben jullie ervaringen?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha was het maar zo!
    Bij mij hielp het helemaal niks en ik maar druk doen met mijn BI... Ik kreeg er alleen maar meer pijn van.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb met 39 weken nog deuren en kozijnen geschuurd en geverfd, een vloer uit de keuken gesloopt, een vensterbank op maat gezaagd en opgehangen, gefietst, uit eten geweest, gewandeld, op terrasjes gezeten, naar de stad geweest en nog veel meer, maar ze bleef lekker zitten tot vijf dagen na de uitgerekende datum :D

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Haha dan hoef ik me geen zorgen te maken :D

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik deed heeeel rustig aan en mijn vliezen braken ook 4 dagen voor de geplande keizersnede.. niks van te zeggen dus.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb het me wel eens afgevraagd. Wat als ik rutiger aan had gedaan? Ik was ook continu bezig, stond de avond ervoor nog te strijken, gordijnen te naaien en op te hangen. Had vlak daarvoor heel veel boodschappen gedaan om alle voorraadkasten maar vol te hebben etc. Hoe bedoel je nesteldrang.
    Nova was dus wel bijna 4 weken te vroeg en ik heb dus wel eens gedacht dat ik rustiger aan had moeten doen, maar volgens mij had dat toch niet echt uitgemaakt.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmmm... dat kan ik dus ook wel vergeten hihi. Ik dacht als ik hier nou het hele huis aan kant breng, misschien 'lukt' het dan wel ;)

@mano.. wat ben jij nog lekker mobiel zeg! Pfff, wil wel met je ruilen! ;)

8. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Nee hoor, hier heeft het ook niet uitgemaakt! Heb tot het eind veel kunnen doen, met 39w nog de zolder van onze winkel opgeruimd (grote puinhoop), met 41w1 nog 1,5 uur in de rij gestaan toen ik 20 schuttingen kocht in de uitverkoop. Echt, gewoon doen wat je goed lijkt en waar je je goed bij voelt. Luister naar je (harde) buikkie en je eigen behoeften!

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Haha had mijn tekst kunnen zijn, ik heb alleen geen vloer uit de keuken gesloopt, maar wel geverfd, geschuurd, behang gekrabt etc. etc tot een week voor de uitgerekende datum en twee dagen voor de uitgerekende datum zijn we nog lekker naar de Zwaluwhoeve naar de sauna geweest. Verder iedere dag veel gelopen (loop met krukken) en veel gefietst en mijn kleintje bleef zitten tot twee dagen na de datum. Het komt als het klaar is...

Deel Deze Pagina