Zit in mijn 38e week. De laatste loodjes-klachten manifesteren zich op volle sterkte deze afgelopen week. Tot overmaat van ramp kreeg ik gisteravond en vannacht kiespijn. Ik kijk vanmorgen met een spiegeltje en zie ik óf een scheur in mijn kies óf een stukje vulling wat mist ... En dit is de 3e keer deze zwangerschap (op verschillende plaatsen hoor). Word helemaal gek als ik er aan denk dat dit spontaan afbreekt vlak voor bevalling of in de kraamweek. Maar word ook gek als ik er aan denk om op mijn rug te moeten liggen voor behandeling (zie eerdere onderwerp van mij). Iemand ervaring met een behandeling zo laat in de zwangerschap ??? Graag wel positieve reacties aangezien ik een wandelend tranendal ben op dit moment
Ik heb in week 36 dik een half uur bij de momdhygieniste gezeten. Beetje onhandig afgesproken maar de afspraak was al een keer verzet en gezien de geschiedenis met mijn gebot wel heel noodzakelijk om minimaal een keer tijdens mijn zwangerschap een behandeling te hebben. Ging overigens heel goed, maar je zou natuurlijk met je tandarts kunnne afspreken dat als jij het aangeeft je even rechtop mag. Ik heb in het verleden wel nare behandelingen gehad, hoofd ver achterover terwijl ik heel erg verkouden was. Het was toen ook geen probleem om me af en toe even rechtop te zetten om evenbij te komen. En als je weet wat er aan de hand is,is het misschien verstandig om nu alleen het hoognodige uit te voeren (als dat kan uiteraard) en de behandeling pas af te maken na je zwangerschap. Zo lang hoef je niet meer dus dat is misschien wel een optie. Veel sterkte in ieder geval en hopelijk ben je snel van je kiespijn af, dat is echt hele nare pijn.
Heb dat met mijn tweede gehad. Enorme buik, maar het was te doen. Vragen of ze er rekening mee houden. Voor verdoving in bovenkaak wordt minder rotzooi gebruikt dan voor onderkaak, las ik. Mijn lieve tandarts zegt als ik mijn hand opsteek, stopt ie. Nog nooit gebeurd, maar toch.