zoals ik al zei, de zonnebank waar ik onder ga heeft een waaier, en ik kan zelf kiezen om hem harder te zetten en de lucht kouder als het te warm word. toen ik nog niet zwanger was gebruikte ik de waaier niet omdat ik het dan koud kreeg dus ik denk dat als ik de waaier nu gebruik mijn lichaamstemperatuur niet echt oploopt. btw door een heet bad (Wat ik ook al heel mijn zwangerschap ook neem) loopt je lichaamstemperatuur ook op en tot nu toe nog geen last van gehad. de handdoek zou ik ook niet echt tegen de warmte erop leggen om eerlijk te zijn, maar idd tegen de straling en tegen het verbranden van de opgerekte huid.
Ik zou het niet doen, maar wie ben ik? Overal lees je over het gevaar van zwangerschapsmasker en niet alle trekken weer weg! En over de warmte: da's niet goed als je zwanger bent, daarom wordt de sauna ook veelal afgeraden. En dan je buik; hoe dikker die is, hoe dikker die bij die TL-buizen ligt en je wilt toch niet dat die verbrandt? Als je striae hebt, worden die strepen knalrood, want dat is gevoelige huid. Lig je daar met een handdoek onder de zonnebank, ik zie het nu er niet van in. Je hebt ook bruin uit een flesje!
maar een gezichtsbruiner is wel een idee! Ik ga gewoon eens langs bij mijn zonnebank. Vind het geen slecht idee meid, vraag het daar gewoon ook even na ok.
meiden zo,n philips gezichts bruiner voor thuis zo,n huis en tuin ding. die is veeeeeel minder sterk dan gezichts bruiner van de studio, maar denk je dat het effect heb zo,n ding mischien als je uur achter zit.
Ik heb gebeld naar mijn zonne studio...en zij raadde het mij absoluut af om onder de zonnebank te gaan. (heb gebeld toen ik net zwanger was) Een zwangerschapsmasker kan je altijd krijgen....al heb ik gisteren met 40 graden liggen bakken in de zon...morgen kan ik met 25 graden een zwangerschapsmasker krijgen. Het kan elke dag....! Verder is je huid veel kwetsbaarder tijdens een zwangerschap..zeker de huid van je buik. Verder zijn de stralingen ook gewoon niet goed voor de kleine. Een handdoek kan natuurlijk wel beschermen tegen de stralingen... Op alle borden bij de zonnebanken waar ik kom staat ook dat ze adviseren om er niet onder te gaan tijdens je zwangerschap. Deze info komt trouwens van een Sunclub.....dus ga ervan uit dat ze mij de juiste info geven. Je kan uiteraard het risico nemen dat je een masker krijgt...als je inderdaad maar zorgt dat je je buik bedekt zodat de kleine er geen last van heeft.
Ik mag er toch vanuit gaan dat iedereen hier eerlijk is, zeker als je advies over bepaalde dingen geeft. En als ik altijd ja en amen zou zeggen in een forum had ik mijn vorige opmerking niet geplaatst.....
Gewoon lekker doen! Lijkt me heerlijk en je kunt ook je buik insmeren ipv van een handdoek te gebruiken. Ga niet te lang zou ik zeggen.. het is een tijd geleden dat je zon hebt gehad! Geniet er lekker van...als je kindje er straks (bijna!) is dan kom je nergens meer aan toe
ach, ik moet morgen bij de gyneacoloog zijn en dan vraag ik het hem wel even! als hij zegt dat het echt gevaarlijk is dan laat ik het. als hij zegt dat het geen kwaad kan maar dat je wel een masker op kan lopen dan neem ik dat risico wel. ik heb een zeer sterke huid. vroeger ging ik onder de zwaarste zonnebank zonder te verbranden. ik kijk wel wat de gyneacoloog morgen zegt. moet toch pas vrijdag in de stad zijn. eerst naar de kapper en daarna lekker zonnebanken en pedicure heerlijke dag tegemoet
Je kan gewoon zonnebankje pakken hoor.. net als dat je gerust in een warm bad mag etc. Heb ik ook NIET gezegd heb alleen gzegd dat een handdoekje je absoluut niet gaat helpen tegen de warmte! Tegen verbranden o.i.d. is wat anders
Heb m'n nichtje gebeld, die is ook zonne-consulente met papieren en die zegt: No way, dat raden wij niet alleen af, wij laten ze er gewoon niet onder, dan gaan ze maar naar een ander! Maar het is uiteraard ieders eigen keus!
Precies en zo is er overal wel wat en iedereen die wat anders weet... ook beetje je eigen gevoel en verstand gebruiken dan komt t wel goed!
ik zou het zeker NIET doen! wat moet het toch warm zijn voor je boeletje ook,zo dicht bij die warmte liggen,ookal leg je een handdoek. De gezondheid van je kindje gaat toch tenboven een kleurtje hebben? Bij nog een weekje of 2 op je tanden.... :x
Je kindje lijdt er niks van hoor... tot 14 weken raden ze het af omdat dan je beeb nog overhit kan raken.. enige risico is zwangerschapsmasker... Natuurlijk moet je geen uur onder dat ding gaan liggen, maar neem aan dat je dat normaal ook niet doet
nope een kwartiertje is lang zat voor mij. word heel gemakkelijk bruin njah, zal het vanaaf ff aan de gyneacoloog vragen. die zal het wel zeker weten of het mag of niet ik laat het jullie ook zeker even weten
Als het nu 30 graden buiten zou zijn, zou je dan ook niet in de zon gaan liggen? Of is het alleen de zonnebank die je zou moeten vermijden?
Als je snel last hebt van de warmte is zonnebaden (gewoon of onder zonnebank) of sauna niet aan te raden. Je kan wel een ventilator aanzetten (hoe voelt het als ie uit is?), maar je ligt OP en en direct met je dikke buik ONDER een stel lampen, die bloedheet zijn. Je bloedvaten verwijden zich, je bloeddruk loopt op, je kan duizelig worden en flauw vallen en da's allemaal niet goed voor je baby, helemaal niet voor iemand die al zo ver is al TS, lijkt mij. Ik zou het laten, maar ieder zijn meug hoor!