Hallo! Inmiddels ben ik 40w4d zwanger van ons eerste kindje en nog steeds loop ik met een dikke buik rond. Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest en die vroeg naar enige activiteiten in mijn buik. Nu is mijn buik relatief rustig. Hier en daar een pijnloze harde buik maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Nu zegt ze gisteren tegen me dat je bij een eerste kindje altijd voorweeen MOET hebben om er voor te zorgen dat mijn weeen op gang komen. Achteraf gezien heeft ze me hier behoorlijk de angst mee aangejaagd, juist omdat mijn buik nog zo rustig is. In tot hoeverre is het waar wat ze zegt? Moet ik echt die voorweeen hebben om zonder inleiding te kunnen bevallen? Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes Karina
hoi Karina, neehoor, je hoeft zeker geen voorweeen te hebben. Er zijn veel meer vrouwen die helemala geen voorweeen hebben voordta de bevalling zich aandient. Geen zorgen dus, geniet er maar van, want dat kan ook behoorlijk lastig zijn. Het is ook niet zo dat je bevalling per definitie langer duurt als je geen voorweeen hebt gehad. Geen zorgen dus. Het enige wat van belang id dat je je kindje regelmatig voelt bewegen, het is meestal wel minder op het eind dan wat je eerder gewend was en het karakter van de bewegingen is anders. Maar je moet het wel een aantal keer per dag voelen. Alvast een goede bevalling gewenst. Mirjam
Bedankt voor je, vooral, geruststellende reactie. Ik voel haar inderdaad iedere dag nog erg goed, al is het maar een knietje ofzo wat naar buiten steekt of een paar billen die tegen mijn ribben draaien. Bedankt! Groetjes Karina